Το πλήρωμα του χρόνου για το φρεσκάρισμα των Lexus CT200h και NX300h ήρθε. Πρόκειται για τα δύο πιο δημοφιλή μοντέλα της Lexus στη γηραιά ήπειρο, με το μεν CT200h να έχει καταφέρει εντός αυτής να κερδίσει την εμπιστοσύνη 75.000 αγοραστών από το 2011, χρονιά που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό, μέχρι και σήμερα, το δε ΝΧ300h σχεδόν 80.000 στο μισό χρονικό διάστημα (2014-2017). Σε μια προσπάθεια ενίσχυσης της εμπορικής τους δυναμικής σε μια αγορά στην οποία η Lexus κυριαρχεί (σ.σ.: στην κατηγορία των premium υβριδικών μοντέλων, για παράδειγμα, το μερίδιό της ανέρχεται στο 99% στην Ευρώπη αλλά και στο 40% παγκοσμίως) και που διαρκώς όμως εξελίσσεται τόσο σε μέγεθος όσο και σε πρωταγωνιστές, η ιαπωνική εταιρεία προέβη στο «προβλεπόμενο» φρεσκάρισμα των δύο μικρών υβριδικών της μοντέλων ενισχύοντας με την ευκαιρία και το τεχνολογικό τους υπόβαθρο με περισσότερα απ’ ότι στο παρελθόν στοιχεία ασφάλειας και άνεσης.
Σχεδιαστικά, οι Ιάπωνες ακολούθησαν γνώριμα για τους ίδιους μονοπάτια, με τις μικρές, είναι η αλήθεια, αλλαγές να εστιάζονται τόσο στο CT200h, όσο και στο NX300h στους ρετουσαρισμένους προφυλακτήρες, στα τροποποιημένα σε μορφή φώτα τεχνολογίας LED, και φυσικά στην «τονισμένη» αισθητικά μάσκα που καιρό τώρα αποτελεί το σήμα κατατεθέν όλων των μοντέλων Lexus. Στο ίδιο ύφος και με ανάλογη έκταση είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων, στο οποίο δεσπόζουσα πλέον είναι η θέση της έγχρωμης οθόνης των 10,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων της Lexus. Από εκεί και πέρα, αμφότερα προσφέρουν πλέον στους δυνητικούς τους ιδιοκτήτες μια μεγαλύτερη παλέτα χρωματικών επιλογών σε ότι αφορά στις επενδύσεις των καθισμάτων και των εσωτερικών τμημάτων των θυρών, ενώ στην περίπτωση του NX300h μικρές και μάλλον αθέατες με την πρώτη ματιά επεμβάσεις έγιναν και σε επίπεδο εργονομίας με τη βελτίωση της αφής, του μεγέθους αλλά και του τρόπου λειτουργίας ορισμένων περιφερειακών διακοπτών –όπως εκείνοι του κλιματισμού.
Κοινός παρανομαστής και στα δύο είναι το αναβαθμισμένο σε δυνατότητες σύστημα ασφαλείας Lexus Safety System+, στο οποίο περιλαμβάνονται πλέον μια πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, όπως τα Pre-Collision System, Adaptive Cruise Control, Adaptive High-beam System, Road Sign Assist και Lane Keeping Assist σε συνδυασμό με Sway Warning.
Στα υπόλοιπα μέρη, μικρές βελτιώσεις-επεμβάσεις παρατηρούνται στην ανάρτηση του NX300h τόσο στις εκδόσεις με την απλή της εκδοχή (βλ. νέες ρυθμίσεις ελατηρίων/αμορτισέρ και διαφορετική πίσω αντιστρεπτική δοκός), όσο και στην πιο σπορτίφ F Sport, η οποία εξοπλίζεται με την Adaptive Variable Suspension παραλλαγή της τελευταίας, στην οποία τώρα έχει προστεθεί και το πρόγραμμα Sport+, πέραν τον γνωστών Normal και Sport.
Από εκεί και πέρα, τα υβριδικά συστήματα κίνησης των CT200h και NX300h παραμένουν ως είχαν, με το μικρό χάτσμπακ μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας να φιλοξενεί έναν θερμικό κινητήρα με χωρητικότητα 1,8 λίτρων με ισχύ 99 ίππων, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα (82 ίπποι) που μαζί εξακολουθούν να αποδίδουν 136 ίππους (μέση κατανάλωση 3,6 λιτ./100 χλμ., εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 82 gr/χλμ.). Στην περίπτωση του NX300h, o 2,5 ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των Ιαπώνων, που επίσης λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson, συνεργάζεται με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες -στις προσθιοκίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις της οικογένειας, αντίστοιχα- που φέρουν μικρές βελτιώσεις στο σύστημα ψύξης τους αποδίδοντας συνδυαστικά 197 ίππους (μέση κατανάλωση: 5,0 λιτ./100 χλμ., εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 116 gr/χλμ.). Και στις δύο περιπτώσεις, η κίνηση περνά στους τροχούς με την αρωγή ενός κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT).
Κατά τη σύντομη αλλά περιεκτική επαφή που είχαμε και με τα δύο ανανεωμένα μοντέλα της Lexus στους δρόμους της Μαδρίτης, και μάλιστα αμφότερα στις πλούσιες εκδόσεις F Sport, ο προσανατολισμός του NX300h στον τομέα της ποιότητας κύλισης και εν γένει των ραφιναρισμένων οδικών χαρακτηριστικών είναι διακριτός με το καλημέρα. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, ενώ η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση έδειξε να ισορροπεί, αν μη τι άλλο στους προσεγμένους δρόμους της Ισπανίας, ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και το σωστό έλεγχο των δυναμικών χαρακτηριστικών του αμαξώματος σε πιο γρήγορους ρυθμούς κίνησης. Στο CT200h, ο σπορ χαρακτήρας είναι πιο εμφανής, ωστόσο εδώ οι επιπτώσεις των πιο «επιθετικών» ρυθμίσεων στην ανάρτηση της έκδοσης F Sport κοστίζουν σε άνεση, πολλώ δε μάλλον σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς με τους οποίους εξοπλίζονταν τα αυτοκίνητα της δοκιμής μας. Σε γενικές γραμμές, πάντως, αμφότερα διατηρούν το γνώριμα φιλικό, ευχάριστο και δίχως αμβλείες γωνίες χαρακτήρα του παρελθόντος σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς.
Στη χώρα μας τα φρεσκαρισμένα CT200h και NX300h, σύμφωνα με τους 4Τροχούς, θα είναι διαθέσιμα από τις προσεχείς κιόλας ημέρες.