Η Toyota βρίσκεται αυτή την περίοδο σε μια διαρκή αναζήτηση εξελίσσοντας πρωτοποριακές τεχνολογίες και λύσεις προκειμένου να είναι έτοιμη και ανταγωνιστική στη νέα εποχή της αυτοκίνησης, οι τύχες της οποίας συνδέονται άμεσα –αν όχι καθ’ ολοκληρίαν- με την ηλεκτροκίνηση. Έτσι, μετά τις μπαταρίες στερεού τύπου, τεχνολογία στην οποία αναφερθήκαμε εκτενώς την περασμένη μόλις εβδομάδα, η Toyota ανακοίνωσε στα πλαίσια της 45ης Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου του Τόκιο πως εργάζεται σε συνεργασία με την εταιρεία Sumitomo Rubber Industries Ltd πάνω στο ήδη γνωστό θέμα «ελαστικά χωρίς αέρα».
Πρωταρχικός στόχος της όλης προσπάθειας των Ιαπώνων δεν είναι άλλος φυσικά από τη μείωση του βάρους, καθώς, όπως ισχυρίζονται οι ιθύνοντες των Toyota και Sumitomo Rubber Industries, ένα τέτοιο ελαστικό μπορεί να μειώσει ως και 5 κιλά το συνολικό βάρος ανά τροχό, αριθμός που αντιστοιχεί σε όφελος της τάξης του 30% σε σχέση με εκείνο ενός συμβατικού τύπου ελαστικού. Από τεχνική σκοπιά, όπως είδαμε πριν λίγες μέρες στο Τόκιο στο υδρογονοκίνητο Toyota Fine-Comfort Ride Concept, το εν λόγω «εφεύρημα» απαρτίζεται από ένα στρώμα γόμας που «αγκαλιάζει» μια ειδικά σχεδιασμένη πλήμνη, που με τη σειρά της είναι κατασκευασμένη από υλικά, όπως το αλουμίνιο και το πλαστικό.
Αυτή τη στιγμή, τα… airless ελαστικά του Fine-Comfort Ride Concept, που προς το παρόν παρουσιάζουν αυξημένη έως και 10% αντίσταση κύλισης σε σχέση με τα «κανονικά», δοκιμάζονται εκτενώς στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου σε πολλά –αλλά μη κατονομαζόμενα αυτή τη στιγμή- kei cars που σωρηδόν κυκλοφορούν στους δρόμους της Ιαπωνίας, καθώς και σε άλλα τροχοφόρα οχήματα, όπως είναι για παράδειγμα τα ηλεκτρικά αμαξίδια που χρησιμοποιούν οι παίχτες του… γκολφ.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής εξέλιξης των εν λόγω ελαστικών, Wako Iwamura, το στοίχημα για τις Toyota και Sumitomo Rubber Industries Ltd είναι να δούμε τα πρώτα απτά δείγματα γραφής της «airless» τεχνολογίας τους σε ηλεκτροκίνητα οχήματα μέσα στο 2020.
Aυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τους 4Τροχούς, τόσο η Bridgestone, όσο και η Michelin έχουν ήδη δοκιμάσει τις… δυνάμεις τους στο συγκεκριμένο τεχνολογικό τερέν, με τη γαλλική μάλιστα εταιρεία να έχει φέρει στο φως τη γενιά Tweel, στην οποία ελαστικό και ζάντα αποτελούν ένα ενιαίο στοιχείο. Στην περίπτωση δε της ιαπωνικής φίρμας και του Air Free Concept, η εταιρεία έχει προβεί στη δημιουργία μιας ιδιαίτερης γεωμετρικής κατασκευής με ακτινωτό σκελετό από ρητίνη που επεκτείνεται κάτω από το πέλμα υποστηρίζοντας το βάρος του οχήματος