- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Ένα πρωτότυπο τρόπο επέλεξε η Mercedes-Benz Hellas για να διαφημίσει το νέο επαγγελματικό της αυτοκίνητο που δεν είναι άλλο από το διπλοκάμπινο «αγροτικό» X-Class και το χαρακτηρίζει ως… «Νέο είδος»!
Ειδικότερα όπως μπορείτε να διακρίνεται και στις φωτογραφίες που δημοσιεύει αποκλειστικά το movenews.gr μπορείτε να διακρίνεται πως η θυγατρική της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας επέλεξε την πλαζ του Αστέρα Βουλιαγμένης για να διαφημίσει το νέο της αγροτικό μοντέλο.
Στο αυτοκίνητο φαίνεται ξεκάαθαρα και η τιμή του που προσδιορίζεται στα 28.650 ευρώ με επιπλέον τον ΦΠΑ. Δηλαδή για να αποκτήσει κάποιος τη νέα Mercedes X-Class θα πρέπει να καταβάλει πάνω από 35.000 ευρώ…
Μάλιστα στο «αγροτικό» της η Mercedes-Benz έχει τοποθετήσει δύο ιστοσανίδες του σερφ παραπέμποντας σε extreme sports και ανέμελες βόλτες στις παραλίες ή μετάβαση σε ερημικές παραλίες με το νέο διπλοκάμπινο μοντέλο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τώρα γιατί η Mercedes-Benz Hellas αποφάσισε να «στήσει» έξω από την είσοδο της ιδιωτικής παραλίας του Astir Palace τη νέα X-Class έχει μια καλή δικαιολογία σύμφωνα με στελέχη της αγοράς.
Η γερμανική θυγατρική επιθυμεί να δελεάσει τους… κροίσους που κολυμπάνε στην ιδιωτική παραλία να αποκτήσουν τη νέα X-Class για να μεταφέρουν τις ιστοσανίδες του σερφ τους ή τον εξοπλισμό μαζί με το σκάφος τους με το νέο επαγγελματικό μοντέλο της Mercedes έχοντας όμως δύο πολύ δελεαστικά αβαντάζ.
Το πρώτο έχει να κάνει με τα χαμηλά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας, το δεύτερο έχει να κάνει με το τεκμήριο διαβίωσης και το τρίτο με τα έξοδα που παράγονται από τη χρήση του οχήματος και περιλαμβάνονται στις εκκαθαριστικές δηλώσεις εισοδήματος.
Η άλλη πιθανή αιτία που η Mercedes-Benz Hellas αποφάσισε να διαφημίσει το νέο διπλοκάμπινο αγροτικό της έχει να κάνει σύμφωνα με κάποια άλλα στελέχη της αγοράς με την κατακόρυφη αύξηση που καταγράφει ο αριθμός των αγροτών από όλη την Ελλάδα που σπεύδουν να βρουν λίγη δροσιά στην ιδιωτική παραλία του Αστέρα Βουλιαγμένης!
Όπως και να έχει το θέμα η Mercedes-Benz φαίνεται πως επιδιώκει να προσελκύσει ένα νέο κοινό στο νέο διπλοκάμπινο αγροτικό μοντέλο της (ή επαγγελματικό) που επιθυμούν να κινούνται στο δρόμο έχοντας το αστέρι στο καπό του οχήματός τους.
Τώρα αν στην καρότσα έχουν φορτωμένες σανίδες του σερφ, ή ένα μικρό φουσκωτό ή πατάτες είναι ξεκάθαρα δικό τους θέμα.
Από την άλλη μεριά ωστόσο είναι και θέμα των Αρχών να τηρήσουν τη νομοθεσία που ορίζει ξεκάθαρα ποιοι μπορούν να επιβαίνουν στην καμπίνα επιβατών και βέβαια ποιες είναι οι προϋποθέσεις κίνησης του οχήματος ανάλογα με το «φορτίο» που έχει στην καρότσα του!
Πάντως οι υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιλέξει άλλους τρόπους να διαφημίσουν τα διπλοκάμπινα αγροτικά τους κυρίως σε εργοτάξια και χωράφια για τα οποία είναι και φτιαγμένα τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα παρά για να μεταφέρει σανίδες του σερφ στην παραλία της Βουλιαγμένης…
Τι ορίζει η νομοθεσία
Σύμφωνα με τη νομοθεσία ο όρος διπλοκάμπινο περιλαμβάνει: Τα ανοιχτά ΦΙΧ οχήματα κατηγορίας Ν, τύπου αμαξώματος ΒΑ Φορτηγά και ΒΕ Φορτηγά τύπου Pick-up, στα οποία ο θάλαμος των επιβατών και η επιφάνεια φορτίου δεν περιλαμβάνεται εντός μιας ενιαίας μονάδας, διαθέτουν δύο σειρές καθισμάτων και το μήκος της επιφάνειας φορτίου είναι μεγαλύτερο ή ίσο του 40% του μήκους του μεταξονίου.
« Άρθρο 1
Μεταφορά προσώπων και εμπορευμάτων με Διπλοκάμπινα οχήματα.
Η μεταφορά προσώπων κατ’ εφαρμογή της παρ. Α’, του άρθρου 4 του Ν.49/1968/ (Α’203), όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του Ν.1959/1991 (Α’123) επιτρέπεται με τους ακόλουθους όρους και προϋποθέσεις:
α. Ο τόπος εργασίας των προσώπων που μεταφέρονται με διπλοκάμπινα οχήματα δεν θα πρέπει να εξυπηρετείται συγκοινωνιακά.
β. Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός μεταφερόμενων επιβατών, πλην του οδηγού, καθορίζεται ως εξής:
(I) μέχρι τρεις (3) καθήμενους επιβάτες, αν η ΜΑΜΦΟ του διπλοκάμπινου οχήματος, δεν υπερβαίνει τα 3.500 Kgr (κατηγορία Ν1)
(II) μέχρι τέσσερις (4) καθήμενους επιβάτες, αν η ΜΑΜΦΟ του διπλοκάμπινου οχήματος, υπερβαίνει τα 3.500 Kgr. (Κατηγορία Ν2, Ν3)
Στην περίπτωση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ο αριθμός των επιβατών και μέχρι του μέγιστου επιτρεπομένου, όπως ο αριθμός αυτός ορίζεται στη παρούσα περίπτωση, λαμβάνεται από την εφαρμογή της 13700/1978 (Β’401) υπουργικής απόφασης, όπως ισχύει.»
*** Το εντός « » Άρθρο 1, Αντικαταστάθηκε ως άνω με τη παρ.1 του άρθρου 2 της απόφασης 48300/3544/12/13 (ΦΕΚ Β’661/2013).
Άρθρο 2
Δικαιολογητικά – διαδικασία
- Για τη διαπίστωση συνδρομής των όρων και προϋπο-θέσεων του άρθρου 1 της παρούσας, ο αιτών υποβάλλει στην Υπηρεσία Μεταφορών και επικοινωνιών της αρμόδιας νομαρχιακής αυτοδιοίκησης όπου ο τόπος εκτέλεσης του παραγωγικού έργου ή οι εργασίες της επιχείρησης, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας του μεταφερόμενου προσωπικού, τα εξής δικαιολογητικά:
α. Αίτηση, στην οποία αναφέρεται ο τόπος εργασίας των προς μεταφορά προσώπων.
β. Υπεύθυνη δήλωση, στην οποία δηλώνεται ότι ο τόπος εργασίας όπου μεταφέρονται τα πρόσωπα δεν εξυπηρετείται συγκοινωνιακά.
γ. Φωτοαντίγραφο της άδειας κυκλοφορίας του αυτοκινήτου.
- Η Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών, εφόσον διαπιστώσει ότι πληρούνται οι όροι και προϋποθέσεις του άρθρου 1 της παρούσας, χορηγεί στον αιτούντα ειδικό σημείωμα όπως το συνημμένο και ενσωματωμένο σ’ αυτήν υπόδειγμα.
- Χωρίς το ειδικό αυτό σημείωμα δεν επιτρέπεται η μεταφορά προσώπων, εκτός του οδηγού και συνοδηγού, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 1 της παρούσας.»
***Το εντός « » Άρθρο 2, αντικαταστάθηκε ως άνω με την απόφαση Α-43281/3245/2003 (ΦΕΚ Β’1163/14.08.2003)
Άρθρο 3
«Μεταφορά αγαθών με οχήματα Μικτής Χρήσης»
***Ο εντός « » τίτλος του άρθρου, αντικαταστάθηκε ως άνω με τη Παρ.2α του άρθρου 2 της απόφασης 48300/3544/12/13 (ΦΕΚ Β’661/2013).
«1. Οχήματα που έχουν χαρακτηριστεί στο πιστοποιητικό ταξινόμησης της αρμόδιας τελωνιακής αρχής ως αυτοκίνητα δασμολογικής κλάσης 8703 και πληρούν τα οριζόμενα στη παρ.3 του άρθρου 1α, επιτρέπεται να μεταφέρουν αγαθά που ανήκουν στους κατόχους τους κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 15 του Κεφαλαίου Ε’ της Α2/29542/5347/1991 «Χορήγηση αδειών κυκλοφορίας Φ.Ι.Χ. αυτοκινήτων σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.1959/91» απόφασης (Β’707) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.»
***Η εντός « » Παρ. 1 αντικαταστάθηκε ως άνω με τη Παρ.2β του άρθρου 2 της απόφασης 48300/3544/12/13 (ΦΕΚ Β’661/2013).
- Ο χαρακτηρισμός των αυτοκινήτων αυτών ως μικτής χρήσης γίνεται για μεν τα καινουργή από την αρμόδια για την έκδοση της έγκρισης τύπου του οχήματος Υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, για δε τα μεταχειρισμένα, τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, από την αρμόδια για την έκδοση της άδειας κυκλοφορίας Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.
- Η παράγραφος 15, του κεφαλαίου Ε’, της Α2/29542/537/91 «περί χορήγησης αδειών κυκλοφορίας ΦΙΧ αυτοκινήτων σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.1959/91» απόφασης μας (Β’ 707), αναδιατυπώνεται ως ακολούθως:
«15. Η χρησιμοποίηση επιβατικών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων και γενικότερα αυτοκινήτων που έχουν χαρακτηριστεί στο πιστοποιητικό ταξινόμησης της αρμόδιας τελωνειακής αρχής ως αυτοκίνητα δασμολογικής κλάσης 8703, για τη μεταφορά αγαθών που ανήκουν στους κατόχους τους, επιτρέπεται με την οριζόμενη στις διατάξεις του κεφαλαίου Γ’ διαδικασία και εφόσον χαρακτηρίζονται ως μικτής χρήσης. Προϋπόθεση να έχει καταβληθεί το προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις εφάπαξ πρόσθετο τέλος και η προβλεπόμενη από τις διατάξεις του Ν.1959/91 εισφορά».
Άρθρο 4
Καταργούμενες και μεταβατικές διατάξεις
- Από την ισχύ της παρούσας απόφασης καταργείται η 6701/1984 απόφαση του Υπουργού Συγκοινωνιών «Χαρακτηρισμός αυτοκινήτων ως μικτής χρήσης και μεταφορά προσώπων με φορτηγά αυτοκίνητα των Κρατικών Υπηρεσιών (ΚΥ), των οργανισμών ιδιωτικού δικαίου του Δημοσίου και των ΟΤΑ ΦΙΧ» (Β’432), όπως αυτή ισχύει καθώς και κάθε διάταξη που ρυθμίζει με διαφορετικό τρόπο θέματα που ρυθμίζονται με την παρούσα απόφαση.
- Η 815/35/97 απόφασης του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών «Μεταφορά προσώπων με φορτηγά αυτοκίνητα» (Β’41), εξακολουθεί να ισχύει μέχρι 31.12.2004, οπότε και καταργείται.
«3. Αυτοκίνητα οχήματα που τέθηκαν σε κυκλοφορία ως μικτής χρήσης, μπορούν να χαρακτηριστούν εκ νέου σύμφωνα με την παρούσα, εφόσον ισχύουν τα οριζόμενα σ’ αυτήν.»
***Η εντός «» Παράγραφος 3 αντικαταστάθηκε ως άνω με τη Παρ.3 του άρθρου 2 της απόφασης 48300/3544/12/2013 (ΦΕΚ Β’661/21.03.13).
Αλλαγή μοντέλου
Μετά την δημοσιοποίηση του θέματος σχετικά με το X-Class και τον Αστέρα Βουλιαγμένης ένα διαφορετικό μοντέλο κοσμεί από το Σάββατο 26 Μαΐου έξω από τη διάσημη παραλία που αφορά σε cabrio μοντέλο της Mercedes το οποίο σίγουρα ταιριάζει στο κοινό του Αστέρα Βουλιαγμένης…
andris@carpress.gr