Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr
Μετά την αποκάλυψη του νέου σκανδάλου από γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία το movenews.gr αποκαλύπτει ακόμη μία παράνομη δράση γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και όχι μόνο σύμφωνα με την οποία προκαλείται μεγάλη φοροδιαφυγή για το ελληνικό Δημόσιο και βέβαια δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό τόσο σε άλλες εισαγωγικές που δεν έχουν υιοθετήσει τέτοιες πρακτικές όσο και έναντι των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Ειδικότερα σύμφωνα με τα επίσημα έγγραφα που δημοσιεύει αποκλειστικά το movenews.gr φαίνεται ξεκάθαρα πως σε δύο σχεδόν όμοια γερμανικά μοντέλα με μοναδική διαφορά το κιβώτιο ταχυτήτων (χειροκίνητο και αυτόματο) και κάποια επιπλέον αξεσουάρ στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο η Αξία Λιανικής προ Φόρων στο ένα ανέρχεται στα 24.985 ευρώ και στο άλλο με το αυτόματο κιβώτιο η αντίστοιχη Αξία κυμαίνεται σε 24.990 ευρώ. Δηλαδή με λίγα λόγια το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη κοστίζει μόλις 5 ευρώ παραπάνω!
Βέβαια η πραγματικότητα είναι πως σε καμία περίπτωση το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη δεν κοστίζει 5 ευρώ παραπάνω αλλά κάποιες χιλιάδες ευρώ επιπλέον αλλά προφανώς η γερμανική εταιρεία αυτοκινήτων αποφάσισε πως με αυτό τον τρόπο θα διατηρήσει χαμηλά το Τέλος Ταξινόμησης καθώς η Αξία Λιανικής προ Φόρων διατηρείται και στα δύο μοντέλα κάτω από τις 25.000 ευρώ με αποτέλεσμα ο συντελεστής υπολογισμού του φόρου να ανέρχεται σε 24% ενώ αν ξεπεράσει το ψυχολογικό όριο των 25.001 ευρώ τότε ο συντελεστής αυξάνεται σε 32%!
Αν δηλαδή το γερμανικό μοντέλο εκτελωνιστεί με συντελεστή 24% θα χρειαστεί να καταβάλει 5.997 ευρώ ενώ αν το ίδιο αυτοκίνητο εκτελωνίζονταν με την πραγματική Αξία Λιανικής προ Φόρων που ανέρχεται σε πάνω από 25.001 ευρώ τότε ο φόρος θα αυξάνονταν σε 8.000 ευρώ! Δηλαδή ο φόρος θα αυξάνονταν πάνω από 2.000 ευρώ αν η Αξία Λιανικής του γερμανικού μοντέλου ξεπερνούσε για 1 μόλις ευρώ τις 25.000 ευρώ!
Οπότε είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πως με αυτό το κόλπο η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και όχι μόνο καταφέρνουν τα εκτελωνίζουν τα αυτοκίνητά τους καταβάλλοντας χαμηλό φόρο και αμέσως μετά να αλλάζουν τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων ώστε να μπλοκάρονται οι εισαγωγές σε παρόμοια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από άλλα κράτη – μέλη.
Όπως επισημαίνουν στο movenews.gr στελέχη από τον κλάδο του αυτοκινήτου: «Κάποιες εισαγωγικές έχουν κάνει “ανσανσέρ” τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων με διπλό στόχο. Ο πρώτος έχει να κάνει με την καταβολή χαμηλότερου φόρου κατά τον εκτελωνισμό του αυτοκινήτου. Ο δεύτερος αφορά στο “μπλοκάρισμα” των εισαγωγών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ίδιας μάρκας καθώς η συνεχής αλλαγή των Αξιών αυξάνει δραματικά το φόρο στα αντίστοιχα εισαγόμενα μεταχειρισμένα και κάνει την εισαγωγή τους ασύμφορη. Τελικά το κράτος κατάφερε να σταματήσει τις Υποτιμολογήσεις που είχαν επιδοθεί όχι μόνο οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Mercedes-Benz και BMW αλλά και άλλες εταιρείες οι οποίες δεν έχουν περάσει καν από έλεγχο αλλά να “ανοίξει” μια τεράστια “πόρτα” φοροδιαφυγής που εκμεταλλεύτηκαν και πάλι οι εισαγωγικές εταιρείες με επιτήδειους μάνατζερ. Αν δεν αλλάξει και πάλι το καθεστώς του τρόπου υπολογισμού του φόρου κατά τον εκτελωνισμό των αυτοκινήτων θα δημιουργηθούν οι ιδανικές συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στην αγορά των καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ενώ παράλληλα το κράτος θα χάνει εκατομμύρια ευρώ από τις νέες κομπίνες κάποιων εισαγωγικών εταιρειών».
Οι συντελεστές τελών ταξινόμησης στην τιμή λιανικής:
4% για αυτοκίνητο ως 14.000 ευρώ
8% για αυτοκίνητο από 14.001 ως 17.000 ευρώ
16% για αυτοκίνητο από 17.001 ως 20.000 ευρώ
24% για αυτοκίνητο από 20.001 ως 25.000 ευρώ
32% για αυτοκίνητα από 25.001 και άνω
Οι συντελεστές τελών ταξινόμησης βάσει ρύπων:
Μείωση 5% για εκπομπές CO2 ως 100 γρ.
Καμία αλλαγή για εκπομπές από 101 ως 120 γρ CO2
Αύξηση 10% για εκπομπές CO2 από 121 ως 140 γρ.
Αύξηση 20% για εκπομπές CO2 απο 141 ως 160 γρ.
Αύξηση 30% για εκπομπές CO2 από 161 ως 180 γρ.
Αύξηση 40% για εκπομπές CO2 από 181 ως 200 γρ.
Αύξηση 60% για εκπομπές CO2 από 201 ως 250 γρ.