Του Δημήτρη Γεωργόπουλου
Πέμπτη 09:00 το πρωί, έχω φτάσει έξω από τα γραφεία της αντιπροσωπείας Harley-Davidson Athena, Πειραιώς 187, περιμένοντας να πάρω στα χέρια μου για test ride την Sportster Roadster 1200 του 2018.
Με το που την αντικρίζω, αρχίζουν οι εκπλήξεις. Αμορτισέρ μπροστά USD 43 mm της Showa με διαδρομή 115 mm, χαμηλό σπορ τιμόνι με καινούργιο όργανο, διπλά δισκόφρενα μπροστά με πλευστές δαγκάνες και το κλειδί πουθενά. Είναι “keyless” μου λέει ο υπεύθυνος του καταστήματος και μου δίνει το ειδικό «κλειδί».
Με ένα απλό χάϊδεμα της μίζας το θηρίο των 1202 cc παίρνει αμέσως μπροστά και «ψαρώνει» τους πάντες σε απόσταση δεκάδων μέτρων. Μπαίνει πρώτη ταχύτητα και το ταξίδι ξεκινά.
Μπαίνοντας στην Εθνική Οδό η Harley κινείται με απίστευτη χάρη, υπακούει αμέσως στο γκάζι και ο μόνος προβληματισμός είναι ο αέρας που αρχίζει να ενοχλεί μετά τα 130 χλμ/ώρα. Ακόμα και στην εθνική λόγω ήχου δεν περνάς απαρατήρητος από τους αυτοκινητιστές που σε προσέχουν και σε διευκολύνουν να περάσεις.
Στο ύψος της Κηφισιάς βγαίνω στην Παλιά Εθνική και παίζω λίγο στις ελαφριές στροφές μέχρι Αφίδνες. Η Sportster Roadster είναι ευκίνητη, αλλάζει εύκολα κατεύθυνση και δεν απαιτεί προσπάθεια από τον αναβάτη για να οδηγηθεί γρήγορα. Εντυπωσιακά και τα φρένα που κοκαλώνουν τη μοτοσικλέτα ακαριαία. Η σέλα πολύ καλή και ξεκούραστη, τουλάχιστον για τη διαδρομή που έκανα. Με άφησε όμως έκπληκτο, η κατανάλωση που κινείται από 4,5 έως 5 λίτρα τα 100 χλμ.
Στο σταμάτημα, όταν πρέπει να κατεβάσεις τα πόδια κάτω είναι λίγο περίεργη η θέση των μαρσπιέ του οδηγού και θέλουν λίγο χρόνο μέχρι να τα συνηθίσεις. Έχουν έρθει πιο πίσω (λόγω και του σπορ χαρακτήρα της Roadster), αλλά χάνει λίγο στην «τουριστική» χρήση γιατί βρίσκονται περίπου στο κέντρο της μοτοσικλέτας. Είναι μεταλλικά και μακριά, με το πετάλ του φρένου να είναι κάπως ψηλά.
Το test ride της συγκεκριμένης Harley μου άφησε μια πολύ καλή εντύπωση. Πρόκειται για έναν αξιόλογο συνεργάτη που δεν θα σε προδώσει ποτέ και θα πραγματοποιήσει ό,τι της ζητήσεις. Πολύ δελεαστική και η τιμή αγοράς του συγκεκριμένου μοντέλου.
ΥΠΕΡ
- Ροπάτος κινητήρας
- Στρίβει
- Φρενάρει
- Απίστευτος ήχος
- Χαμηλή κατανάλωση
- Χρήση keyless (διαθέτει και συναγερμό)
ΚΑΤΑ
- Η θέση των μαρσπιέ του οδηγού
- Η έκθεση του οδηγού στον αέρα
- Μικρή η σέλα του συνεπιβάτη
- Θερμότητα από τον κινητήρα
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: V -Twin Αερόψυκτος Evolution™
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ: 88.9 χιλ.
ΔΙΑΔΡΟΜΗ: 96.8 χιλ.
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1,202 κ.εκ.
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ: 10:1
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ: Ηλεκτρονικός ψεκασμός καυσίμου (ESPFI)
ΕΞΑΤΜΙΣΗ: Κοντή διπλή εξάτμιση με χρωμιομένα κωνικά τελικά και θερμικά προστατευτικά που έχουν κοπεί με laser.
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΜΗΚΟΣ: 2,185 χιλ.
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ, ΧΩΡΙΣ ΦΟΡΤΙΟ: 785 χιλ.
ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 150 χιλ.
ΓΩΝΙΑ ΚΑΣΤΕΡ (ΒΑΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ) (ΜΟΙΡΕΣ) 28.9
ΙΧΝΟΣ 140 χιλ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 1,505 χιλ.
ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΜΠΡΟΣΤΙΝΟΥ ΕΛΑΣΤΙΚΟΥ: 120/70R19 M/C
ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΠΙΣΩ ΕΛΑΣΤΙΚΟΥ: 150/70R18 M/C
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ: 12.5 λίτρα
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΛΑΔΙΟΥ (ΜΕ ΦΙΛΤΡΟ): 2.6 λίτρα
ΒΑΡΟΣ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ: 250 κιλά
ΒΑΡΟΣ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ: 259 κιλά
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΡΟΠΗΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ EC 134/2014
ΡΟΠΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ: 96 Nm
ΡΟΠΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ (Σ.Α.Λ.): 4,000
ΓΩΝΙΑ ΚΛΙΣΗΣ ΔΕΞΙΑ (ΜΟΙΡΕΣ): 30.8
ΓΩΝΙΑ ΚΛΙΣΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑ (ΜΟΙΡΕΣ): 31.1
ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ EU 134/2014
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΟΛΗΣ/ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ): 5,2 λτ./100 χλμ.
ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΡΥΠΩΝ CO2 EU: 134/2014
ΡΥΠΟΙ CO2 120 g/χλμ.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Αναλογία αλυσίδας 38/57
ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΣΧΕΣΕΩΝ (ΟΛΙΚΗ) 1Η 9.315
ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΣΧΕΣΕΩΝ (ΟΛΙΚΗ) 2Α 6.653
ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΣΧΕΣΕΩΝ (ΟΛΙΚΗ) 3Η 4.948
ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΣΧΕΣΕΩΝ (ΟΛΙΚΗ) 4Η 4.102
ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΣΧΕΣΕΩΝ (ΟΛΙΚΗ) 5Η 3.517
ΠΛΑΙΣΙΟ
ΜΠΡΟΣΤΙΝΟΣ ΤΡΟΧΟΣ: Μαύρος αλουμινίου με 5 διαιρούμενα μπράτσα
ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΣ: Μαύρος αλουμινίου με 5 διαιρούμενα μπράτσα
ΦΡΕΝΑ, ΤΥΠΟΣ ΔΑΓΚΑΝΑΣ: Μπροστινή δαγκάνα δύο εμβόλων, πίσω δαγκάνα δύο εμβόλων
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ
ΦΩΤΑ (ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ), ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΛΥΧΝΙΕΣ 6 Προβολέας, νεκρά, χαμηλή πίεση λαδιού, φλας, διαγνωστικά κινητήρα, προειδοποίηση χαμηλής στάθμης καυσίμου, χαμηλή μπαταρία, σύστημα συναγερμού (προαιρετικό) ΟΡΓΑΝΑ Διπλός μετρητής – 4 “ ψηφιακό ταχύμετρο/ αναλογικό στροφόμετρο
ΤΙΜΗ: 12.990 Ευρώ