Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Η Peugeot παραδοσιακά διέθετε αξιόλογα μοντέλα στην μικρομεσαία κατηγορία τα οποία σημείωναν υψηλές πωλήσεις.
Το νέο Peugeot 308 συνεχίζει την παράδοση και πλέον με «όπλα» τον κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία αλλά και το άκρως δελεαστικό κόστος χρήσης ρίχνει το γάντι στον ανταγωνισμό.
Η τιμή του στη βασική έκδοση με το νέο κινητήρα των 120 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο ξεκινά από τα 21.600 ευρώ ενώ συνοδεύεται από 5 χρόνια εγγύηση.
Στα ετήσια έξοδα προσθέστε και 88,2 ευρώ που ανέρχονται τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Γαλλική φινέτσα
Οι Γάλλοι σχεδιαστές σίγουρα πέτυχαν την υπέρβαση κατά την κατασκευή του νέου Peugeot 308 καθώς κατάφεραν να συνδυάσουν τα σπορ και επιθετικά στοιχεία με την εκλεπτυσμένη αισθητική.
Το εμπρόσθιο μέρος είναι «άγριο» και σύγχρονο με τα έντονα νεύρα στα πλαϊνά του αμαξώματος να εκφράζουν πιο σπορ σχεδιαστικό προφίλ. Το πίσω μέρος είναι το πιο ξεχωριστό στο οποίο δεσπόζουν τα ιδιαίτερης σχεδίασης φωτιστικά σώματα.
Το εσωτερικό του Peugeot 308 στηρίζεται στη λογική i-Cockpit της εταιρείας, που πρωτοείδαμε στο 208. Σύμφωνα με αυτή το τιμόνι έχει μικρή διάμετρο, ο όμορφος πίνακας οργάνων βρίσκεται ψηλά και απουσιάζουν οι διακόπτες από την κεντρική κονσόλα.
Απόρροια αυτού είναι όλες οι επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου να ελέγχονται μέσω της οθόνης αφής 9,7 ιντσών που δεσπόζει στην κονσόλα.
Μάλιστα εντύπωση προκαλεί στον οδηγό αλλά και σους επιβάτες η διάταξη του στροφόμετρου στο οποίο η βελόνα ένδειξης έχει αντίθετη πορεία από εκείνη της βελόνας του ταχύμετρου.
Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή και το φινίρισμα προσεγμένο συμπληρώνοντας την ευχάριστη εικόνα του Peugeot 308…
120 ίπποι
Το Peugeot 308 της δοκιμής μας κινούσε ο νέος κινητήρας BlueHDi με απόδοση 120 ίππων και 300 Nm ροπής με αποτέλεσμα να αποτελεί έναν από τους πιο ισχυρούς κινητήρες πετρελαίου στα κυβικά του. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζει το σύστημα SCR (Selective Catalytic Reduction) με το φίλτρο σωματιδίων (FAP) μειώνοντας ακόμα περισσότερο τα οξείδια του αζώτου (NOx), ενώ παράλληλα μειώνει και τις εκπομπές CO2 μηδενίζοντας ουσιαστικά αυτές των μικροσωματιδίων.
Στην πράξη ο κινητήρας αυτός εκπλήσσει με την απόδοσή του όπως επίσης και με την αθόρυβη λειτουργία του.
Η κατανάλωσή του συγκαταλέγεται στα πλεονεκτήματά του αφού αυτή δεν ξεπερνά τα 5,1 λίτρα σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
Παράλληλα εξαιρετική κρίνεται η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου με 6 σχέσεις που διαθέτει κορυφαία κλιμάκωση.
Εν αρχή ην η άνεση
Στον δρόμο το βασικό χαρακτηριστικό στο Peugeot 308 είναι η άνεση που προσφέρει.
Κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το γαλλικό μοντέλο εντυπωσιάζει τον οδηγό του από την εξαιρετικά χαμηλά κατανάλωση όταν κινείται στα όρια του ΚΟΚ ενώ παράλληλα με ιδιαίτερη ευκολία προσεγγίζει τα 180 χλμ./ώρα.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές ο οδηγός θα εκτιμήσει την ροπή του κινητήρα όπως επίσης και το σύστημα διεύθυνσης. Παράλληλα παρά το γεγονός πως το 308 1.6 BlueHDi δεν αφορά την κορυφαία έκδοση GTi απέδειξε πως διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.
Μέσα στην πόλη το γαλλικό μοντέλο αποδείχθηκε ευέλικτο παρά το μεγεθός του ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνουν τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι.
Επίσης η ανάρτηση φιλτράρει με υποδειγματικό τρόπο τις όποιες ανωμαλίες του δρόμου και διακρίνεται και για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κινητήρας
Κατανάλωση
Αυτόματο κιβώτιο
Μεταπωλητική αξία
ΚΑΤΑ
Ελαστικά χαμηλού προφίλ