Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα τα τελευταία χρόνια.
Τα βασικότερα είναι το σκάνδαλο με την παραποίηση των εκπομπών ρύπων για αυτοκίνητα που κινούνται με πετρέλαιο και η άνοδος της αμερικανικής Tesla που προσπαθεί να αλλάξει ριζικά τη βιομηχανία με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παράγει.
Όμως η άνοδος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κρύβει μία ακόμη απειλή αυτή τη φορά για τους εργαζόμενους στον κλάδο.
Η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα απειλήσει 75.000 θέσεις εργασίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Αυτό επισημαίνεται σε μελέτη που είχαν παραγγείλει εργοδοτικά συνδικάτα και αυτοκινητοβιομηχανίες.
Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Βιομηχανικής Μηχανουργίας Fraunhofer, το οποίο συνέταξε τη μελέτη, στον συγκεκριμένο κλάδο απασχολούνται 840.000 εργάτες στη Γερμανία. Από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα απειληθούν περισσότερο θέσεις εργασίας στην παραγωγή κινητήρων και κιβωτίων, όπου απασχολούνται 210.000 άνθρωποι.
Βέβαια η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα δημιουργήσει και νέες θέσεις εργασίας κυρίως στην παραγωγή μπαταριών και ηλεκτρονικών, ωστόσο θα περιοριστούν οι θέσεις εργασίας στις γραμμές παραγωγής και συναρμολόγησης κινητήρων εσωτερικής καύσης και κιβωτίων ταχυτήτων.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να δημιουργήσουν προγράμματα επανεκπαίδευσης εργαζομένων, προκειμένου να τους αξιοποιήσουν στις νέες τεχνολογίες ενώ οι πολιτικοί πρέπει να καταρτίσουν μια ολιστική βιομηχανική πολιτική και πολιτική για την απασχόληση αναφέρει ο επικεφαλής της IG Metall Γεργκ Χόφμαν.
Η πρόβλεψη ότι θα απειληθούν 75.000 θέσεις εργασίας βασίζεται στην υπόθεση ότι έως το 2030, το 25% των οχημάτων που θα κυκλοφορεί θα είναι ηλεκτρικά, το 15% υβριδικά και το 60% θα διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Αν σημειωθεί ταχύτερα η επέκταση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τότε θα απειληθούν μέχρι και 100.000 θέσεις εργασίας κατά το συνδικάτο IG Metall.
Πηγή Πληροφοριών: Reuters – Καθημερινή