- Του Δημήτρη Γεωργόπουλου
Για να οδηγηθεί μια μοτοσυκλέτα καλά, πρέπει να είναι καλά ρυθμισμένα τα χειριστήρια, τα ποδωστήρια και οι αναρτήσεις της. Οι σύγχρονες μοτοσυκλέτες επιτρέπουν ρυθμίσεις με βάση το βάρος και το ύψος του αναβάτη, ώστε να προσαρμόζονται τέλεια στο στυλ οδήγησής του. Το σημαντικό είναι να ξέρει κανείς πώς και πού πρέπει να παρέμβει.
«Ο σκελετός και οι αναρτήσεις κάθε μοτοσυκλέτας – υποστηρίζει ο Kenny Roberts, αδιαμφισβήτητος «βασιλιάς» των δοκιμαστών – έχουν μια περιοχή βέλτιστης λειτουργίας, μέσα στην οποία πρέπει να διατηρηθεί κανείς για να πετύχει την άριστη ρύθμιση. Φυσικά, πρέπει να γίνει μια σειρά δοκιμών, μέχρι να εξαλειφθούν όλα τα ελαττώματα που θα βρεθούν. Αν, για παράδειγμα, το πιρούνι είναι υπερβολικά μαλακό, κατά το φρενάρισμα η μοτοσυκλέτα θα τείνει να «μπρουμουτίσει» υπερβολικά, ελαφρώνοντας το πίσω σύστημα και ανασηκώνοντας τον πίσω τροχό. Στην περίπτωση αυτή, θα χρειαστεί να σκληρύνει το πιρούνι, αλλά χωρίς υπερβολές, για να μην παρουσιαστούν «ψαρέματα» στις στροφές. Είναι επίσης απαραίτητο να καταλάβει κανείς πού πρέπει να παρέμβει. Μερικές φορές, για παράδειγμα, ένα πρόβλημα στο μπροστινό σύστημα μπορεί να εξαλειφθεί παρεμβαίνοντας στο πίσω τμήμα της μοτοσυκλέτας κι αντίστροφα. Πάντως για να ρυθμίσει κανείς άριστα τη μοτοσυκλέτα, πρέπει να προχωρήσει με μικρά βήματα, αξιοποιώντας τις ενδείξεις που δίνουν τα μικροπροβλήματα που παρουσιάζονται».
«Συνήθως – προσθέτει ο Eddie Lawson – οι μοτοσυκλέτες δρόμου βγαίνουν από το εργοστάσιο με κάπως υπερβολικά μαλακές αναρτήσεις, που – για να ρυθμιστούν σωστά – πρέπει να σκληρύνουν βαθμιαία. Κάθε δυνατή λύση πρέπει να δοκιμαστεί και να ξαναδοκιμαστεί χωρίς βιασύνη. Σ’ ό,τι αφορά στα χειριστήρια και ποδωστήρια, η καλύτερη συμβουλή είναι να βρει κανείς μια ρύθμιση που να του επιτρέπει να οδηγεί όσο πιο άνετα γίνεται και που να καθιστά φυσικές όλες τις κινήσεις. Και σ’ αυτή την περίπτωση, χρειάζεται μια σειρά από δοκιμές, αλλάζοντας τη θέση των διαφόρων χειριστηρίων, μέχρι να βρεθεί η ιδεώδης θέση οδήγησης».
georgopoulos@movenews.gr