Porsche: 70 χρόνια κέρδη παρά τα σκάνδαλα

Στις 8 Ιουνίου κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το πρώτο μοντέλο της Porsche που έφερε τον λογότυπο 356. Έκτοτε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παρά τις όποιες δυσκολίες και τα σκάνδαλα στα οποία έχει εμπλακεί φαίνεται πως συνεχίσει την ανοδική της πορεία χωρίς να επηρεάζεται από τίποτα!

Έτσι ξεκίνησαν όλα

Με αυτό το μοντέλο ξεκίνησαν όλα. Στις 8 Ιουνίου 1948 κυκλοφόρησε η 356. Ήταν το πρώτο μοντέλο με το όνομα Porsche. Από τότε αυτή η ημέρα αυτή θεωρείται η ημερομηνία γέννησης ενός θρυλικού αυτοκινήτου. Σήμερα μπορεί να θαυμάσει κανείς αυτό το πρώτο ιστορικό μοντέλο στο μουσείο της Porsche στη Στουτγκάρδη.

Ο πατέρας της 356 είναι…

…ο Φερδινάνδος Ερνστ Πόρσε, επονομαζόμενος και Φέρι. Χωρίς αυτόν δεν θα υπήρχε ούτε η 356 αλλά ούτε και η 911. Και ο πατέρας του Φέρι, ο Φερδινάνδος σχεδίαζε αυτοκίνητα αλλά σε άλλες εποχές. Πρόγονος αυτών των μοντέλων ήταν το επίσης θρυλικό σκαθάρι της VW, το οποίο είχε παραγγείλει ο Χίτλερ ώστε ο λαός να αποκτήσει αυτοκίνητο μαζικά.

Πολυτέλεια σε δύσκολες εποχές

Το περίεργο με την Porsche ήταν ότι δημιουργήθηκε σε μια πολύ δύσκολη εποχή. Λίγα χρόνια μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Επρόκειτο για ένα πολυτελές αυτοκίνητο για λίγους. Τελικά όμως ο Φέρι κατάφερε να επιβληθεί. Συνήθιζε μάλιστα να λέει «Κατασκευάζουμε αυτοκίνητα τα οποία κανείς δεν χρειάζεται αλλά όλοι θέλουν να έχουν.»

Από την 356 στην 911

Η ασημένια 356 διέθετε 35 PS, καμία οροφή και κανέναν εξωτερικό καθρέφτη. Από την πρώτη ματιά μπορούσες να καταλάβεις ότι ήταν μια αληθινή Porsche. Ο πιο γνωστός της απόγονος ήταν η 911, η οποία δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 1960 και κατασκευάζεται μέχρι σήμερα.

Το όνειρο της περιπέτειας

Όσο γνωστή όμως και εάν είναι η 911, σήμερα άλλα μοντέλα της Porsche έχουν μεγαλύτερη ζήτηση. Πάνω από 97.000 Macan (φωτογραφία) και περίπου 64.000 Cayenne πουλήθηκαν το 2017. Η 911 πούλησε 32.000 μοντέλα και ήταν πίσω και από την Panamera.

Εμπλοκή στο dieselgate

To φθινόπωρο του 2016 η Porsche απέσυρε οικειωθελώς το μοντέλο Macan διότι υπήρχαν αμφιβολίες σχετικά με τις τιμές των ρύπων. Τον Ιούλιο του 2017 το υπουργείο Συγκοινωνιών έδωσε εντολή για απαγόρευση του μοντέλου Cayenne με τρίλιτρο κινητήρα. Παράλληλα η Εισαγγελία της Στουτγκάρδης διενεργεί έρευνες για να διαπιστώσει τις ευθύνες των επικεφαλής της εταιρείας.

Κέρδη παρά τα σκάνδαλα

Παρά τα σκάνδαλα η Porsche καταγράφει πολύ υψηλά κέρδη. Κανένα άλλο αυτοκίνητο του ομίλου VW δεν αποδίδει τόσο καλά. Η απόδοσή του μάλιστα θεωρείται η καλύτερη στον κόσμο ανάμεσα σε όλους του καυτασκευαστές.

Νέα πεδία δράσης

Η Porsche όμως δεν μπορεί να μένει στις δάφνες της. Έτσι η εταιρεία επενδύει εκατομμύρια στις νέες τεχνολογίες αλλά και στις νέες υπηρεσίες. Στις ΗΠΑ προσφέρεται μάλιστα η δυνατότητα έναντι ενός μηνιαίου αντιτίμου ο πελάτης να μπορεί να οδηγεί όποιο μοντέλο επιθυμεί.

Και η Porsche επενδύει στην ηλεκτροκίνηση

Το 2019 αναμένεται να κυκλοφορήσει το ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Porsche, το οποίο θα μπορεί να καλύπτει πάνω από 500 χλμ απόσταση και θα διαθέτει γρήγορη φόρτιση. Τουλάχιστον αυτή είναι η υπόσχεση. Μέχρι το 2022 η αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να επενδύσει 6 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτρoκίνηση.

Παρά τα σκάνδαλα και τις ακριβές τιμές

Και αυτό τον χρόνο η Porsche αναμένει ρεκόρ κερδών. Φαίνεται πως πολλοί άνθρωποι με χρήματα ενστερνίζονται την άποψη του Γερμανού ραλίστα Βάλτερ Ρερλ, ότι «ένα γκαράζ χωρίς μια Porsche 911 είναι μια πληκτική τρύπα».

Πηγή πληροφοριών: DW