Ποια συμφέροντα κρύβονται πίσω από τον πόλεμο για τις… γουρούνες

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

andris@carpress.gr

 

Σε θρίλερ έχει εξελιχθεί η υπόθεση για τις γουρούνες καθώς από τη μία μεριά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θέλει να επιβάλει νέους κανόνες, οι επιχειρηματίες ενοικιάσεων των περίφημων τετράτροχων είναι στα «κάγκελα» και οι επιχειρήσεις ενοικιάσεων αυτοκινήτων και δη μεγάλες πολυεθνικές δεν μπορούν να κρύψουν την χαρά τους με τίποτα!

Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες του movenews.gr ρδώ και πάρα πολύ καιρό προσπαθούν να κάνουν απαγορετυική την κυκλοφορία των γουρούνων σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς καθώς τους «κόβουν» πάρα πολύ την δουλειά τόσο κατά την υψηλή τουριστικήσαιζόν όσο και και την χαμηλή τουριστική περίοδο.

Ο λόγος δεν είναι άλλο από την χαμηλή τιμή ενοικίασης αλλά και από το γεγονός πως οι γουρούνες ενοικιάζονται με δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου!

Οπότε ο κάθε τουρίστας που επισκέπτεται κάποιο νησί βλέπει ως άκρως δελεαστική την ενοικίαση γουρούνας καθώς πιστεύει ότι οδηγείται εύκολα, είναι φθηνή και ευέλικτη και βέβαια ενοικιάζεται με δίπλωμα αυτοκινήτου.

Όλα τα παραπάνω είναι αρκετά για να ενποικιάσει κανείς μια γουρούνα αντί για αυτοκίνητο με αποτέλεσμα οι μεγάλες εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων να έχουν αποκτήσει έναν ισχυρό αντίπαλο!

Ωστόσο σε καμία περίπτωση του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν θα έπρεπε να ανακοινώσεις τόσο μεγάλες αλλαγές στον κλάδο ενοικιάσεων γουρουνών καθώς πρόκειται για επιχειρήσεις με μεγάλους στόλους τετράτροχων οχημάτων και οι ιδιοκτήτες τους έχουν πραγματοποιήσει μεγάλες επενδύσεις οι οποίες ξαφνικά πρέπει να πεταχτούν στα σκουπίδια.

Από την άλλη μεριά οι εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων κατάφεραν να διατηρούν τον στόλο των οχημάτων τους σε επαγγελματική κυκλοφορία μέχρι να συμπληρώσουν 12 έτη από 9 έτη που ήταν μέχρι πρότινος.

Οι γουρούνες με κινητήρα έως 49 κ.εκ. όπως και τα δίκυκλα με τον ίδιο κυβισμό κινητήρα δεν αλλάζονται ποτέ! Ναι σωστά διαβάσατε δεν υπάρχει όριο ηλικίας στα μοτοποδήλατα ή στις γουρούνες με κυβισμό κάτω των 50 κ.εκ.!

Ωστόσο για να λάβει κανείς άδεια για κατάστημα ενοικίασης μοτοποδηλάτων θα πρέπει να απευθυνθεί στους εκάστοτε Δήμους και τις περισσότερες φορές η απάντηση που λαμβάνουν από τις δημοτικές αρχές είναι αρνητική. Τα’ωρα γιατί ο δήμος αρνείται τη δημιουργία επιχειρήσεωνβ ενοικιάσεων μοτοσικλετών είναι μια μεγάλη ιστορία και κάαποιοι δεν διστάζουν να καταγγείλουν πως κάποιοι δήμοι «προστατεύουν» τις επιχειρήσεις ενοικιάσεων μοτοποδηλάτων των ντόπιων σε αντίθεση με τους ξένους που θέλουν να πραγματοποιήσουν κάποια επένδυση.

Ωστόσο οι τολμηροί που θέλουν να παρακάμψουν τις δημοτικές αρχές έχουν βρει τη λύση ίδρυσης επιχείρησης ενοικίασης μοτοσικλεςτών μέσω ΕΟΤ και αφορά στην ενοικίασηγ δικύκλων με κινητήρες πάνω από 50 κ.εκ. τα οποία μπορούν να δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά ως νοικιάρικα μέχρι και 7 έτη. Μετά πρέπει να αποσυρθούν από τον κλάδο της ενοικίασης.

Με τα παραπάνω δεδομένα είναι εύκολο να αντιληγφθεί κανείς ποιοι ευνοούνται από την κατάργηση ενοικίασης των γουρούνων ιδίως στα δημοφιλή τουριστικά μέρη και ποιοι «προστατεύονται» είτε ηθελημένα είτε μη…

Το θέμα είναι πως τόσο οι γουρούνες όσο και τα δίκυκλα αλλά και τα αυτοκίνητα μπορούν να συνυπάρξουν στον κλάδο ενοικίασης σε δημοφιλής τουριστικά μέρη αν υπάρξουν κανόνες υγιούς ανταγωνισμού και όχι αθέεμιτου.

¨Οσον αφορά στην ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καλό θα ήταν να μην πετάει πυροτεχνήματα (νομοσχέδια) που δεν μπορεί να υποστηρίξει και στη συνέχεια τρέχουν ο υπουργούς αλλά και ο υφυπουργός να μαζέψοουν τα ασυμμάζευτα…

Και βέβαια πριν πραγματοποιήσουν συνεντεύξεις Τύπου καλό θα ήταν οι υπουργοί να έχουν τουλάχιστον συναντηθεί με τους φορείς από κλάδους που έχουν αποφασίσει να κάνουν δραστικές αλλαγές…