- Του Δημήτρη Γεωργόπουλου
Δευτέρα 30 του μηνός, 10:00 το πρωί, έξω από τα γραφεία της BMW Motorrad Hellas στη Σενέκα 10 & Κύμης στην Κηφισιά για να παραλάβω για test ride το maxi scooter C 600 Sport.
Το C 600 Sport είναι το μικρότερο και πιο ελαφρύ από τα δύο νέα σκούτερ της BMW. Παρόλο που και τα δύο έχουν τον ίδιο δικύλινδρο κινητήρα των 647κ.ε., το C 650 GT είναι σχεδιασμένο για πιο μακρινές αποστάσεις, έχει μεγαλύτερο μήκος για περισσότερη άνεση του συνεπιβάτη, μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο αλλά και λίγο περισσότερο βάρος. Και τα δύο σκούτερ όμως έχουν 175 χιλ./ώρα τελική ταχύτητα. Αν ήταν να διαλέξω μεταξύ των δύο, θα προτιμούσα το Sport που είναι πιο ευκίνητο.
Ώρα είναι όμως να ξεκινήσει το τεστ. Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς στο C 600 είναι ο σχεδιασμός του. Βλέποντάς το από μπροστά ή από πίσω, μοιάζει ειλικρινά με σπορ μοτοσυκλέτα. Τα ελαστικά, φορεμένα σε 15’’ ζάντες, αν και μικρότερα σε διάμετρο από αυτά μιας μοτοσυκλέτας, είναι μεγαλύτερα και φαρδύτερα από κάθε άλλο σκούτερ.
Το C 600 Sport διαθέτη όλη την τεχνολογία και την πολυτέλεια που θα περίμενε κανείς από την BMW: θερμαινόμενα καθίσματα και γκριπ, ABS, αεριζόμενα δισκόφρενα, κρυφά ντουλαπάκια, οθόνη LCD με πολλές λειτουργίες και φώτα LED. Τα αμορτισέρ είναι αντάξια μεγάλων μοτοσυκλετών, αποτελούμενα από αντεστραμένο πιρούνι μπροστά και ένα αμορτισέρ πίσω στο μονόμπρατσο ψαλίδι. Διαθέτει φρένο που ενεργοποιείται όταν κατεβάζεις το μονό σταντ και βολεύει όταν παρκάρεις σε μέρη που δεν είναι επίπεδα.
Κάτω από το αναπαυτικό κάθισμα υπάρχει μεγάλος αποθηκευτικός χώρος που περιλαμβάνει μία επεκτεινόμενη περιοχή που χωράει ένα κράνος όταν το σκούτερ είναι παρκαρισμένο. Όπως ανακάλυψα μάλιστα η μηχανή δεν παίρνει μπροστά όταν το κράνος βρίσκεται στον αποθηκευτικό χώρο και εφόσον η επέκταση ακουμπά σχεδόν το πίσω ελαστικό.
Ο κινητήρας παίρνει μπροστά με μίζα, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων τύπου κοχλία χρειάζεται λίγο επιθετική μεταχείριση. Οι 60 ίπποι του C 600 του δίνουν απότομη επιτάχυνση, υπέρ αρκετή για κάποιον που έχει συνηθίσει στην άμεση ανταπόκριση μιας μοτοσυκλέτας. Μεγάλοι αεριζόμενοι δίσκοι και τύπου sport ελαστικά καταφέρνουν να την φρενάρουν σε μικρή απόσταση.
Αρχικά την οδηγούσα διστακτικά αλλά σύντομα έπιασα τον εαυτό μου να γέρνει περισσότερο στις στροφές και έφτανα ταχύτητες που δεν πίστευα ότι μπορούσα να πετύχω με ένα σκούτερ. Μάλιστα δεν σας κρύβω ότι μπήκα στον πειρασμό να παίξω με ένα Aprilia Tuono. Τέλος το C 600 είναι άνετο, με αναρτήσεις που κυριολεκτικά εξαφανίζουν το ανώμαλο οδόστρωμα, ενώ ο ανεμοθώρακας παρέχει καλή προστασία από τον αέρα και ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις. Σε θέση στάσης όμως, θα αισθανθείτε και τα 249 κιλά του σκούτερ, ενώ θα δυσκολευτείτε να πατήσετε και με τα δύο πόδια καλά στο έδαφος γιατί θα σας δυσκολέψει το φαρδύ δάπεδο της ποδιάς.
Σε ποιους απευθύνετε όμως αυτό το maxi scooter; Η BMW πιστεύει ότι θα το εκτιμήσουν όσοι οδηγούσαν στα νιάτα τους μηχανή και θέλουν να συνεχίσουν αλλά με άνεση και πρακτικότητα. Επίσης νέοι οδηγοί που ίσως φοβούνται τις σπορ μοτοσυκλέτες και ψάχνουν κάτι για καθημερινή χρήση, με τα πολλά «σταμάτα-ξεκίνα» μέσα στην πόλη.
Συμπέρασμα: ασχέτως σε ποια κατηγορία ανήκετε, είμαι σίγουρος ότι θα βρείτε κάτι να σας αρέσει, όπως τον πολύ καλό αποθηκευτικό χώρο, ή τη μαλακή οδήγηση ή την καλή προστασία από τον άνεμο και τη βροχή. Εγώ πάντως αισθάνθηκα ότι η εβδομάδα που την είχαμε στην διάθεσή μας για το τεστ, πέρασε πάρα πολύ γρήγορα… Ο τίτλος που κέρδισε επάξια το C 600 sport είναι «Η απάντηση της BMW στην κατηγορία των maxi scooter με ποιότητα και πολυτέλεια».
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:
Κινητήρας
Τύπος Υδρόψυκτος δικύλινδρος σε σειρά, τετράχρονος κινητήρας, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, δύο εκεντροφόροι επικεφαλής, λίπανση με ξηρό κάρτερ
Διάμετρος x Διαδρομή 79 mm x 66 mm
Κυβισμός 647 cc
Μέγιστη ισχύς 44 kW (60 ίπποι ) στις 7.500 σ.α.λ
Μέγιστη ροπή 66 Nm στις 6.000 σ.α.λ
Σχέση συμπίεσης 11,6 : 1
Επιδόσεις / Κατανάλωση Καυσίμου
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Κατανάλωση καυσίμου 5,4 l
Τύπος καυσίμου Premium grade fuel, unleaded 95 (RON)
Ηλεκτρικό Σύστημα
Εναλλάκτης Τριφασικός εναλλάκτης 588 W
Μπαταρία 12 V / 12 Ah, χωρίς ανάγκες συντήρησης
Σύστημα μετάδοσης ισχύος
Συμπλέκτης Φυγόκεντρος, ξηρός συμπλέκτης
Κιβώτιο ταχυτήτων Κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT
Δευτερεύουσα μετάδοση Λιπαινόμενη αλυσίδα
Πλαίσιο / φρένα
Πλαίσιο Ατσάλινο σωληνωτό με υποπλαίσιο από χυτό αλουμίνιο
Ανάρτηση/θέση μπροστινού τροχού Πιρούνι Upside – Down, Διάμετρος 40 mm
Ανάρτηση/θέση πίσω τροχού Μονό ψαλίδι
Διαδρομή ανάρτησης μπροστά/πίσω 115 mm / 115 mm
Μεταξόνιο 1.591 mm
Ίχνος 92 mm
Γωνία τιμονιού 64,6°
Ζάντες πέντε ακτίνων από χυτό αλουμίνιο
Ζάντα, εμπρός 3,50 x 15″
Ζάντα, πίσω 4,50 x 15″
Ελαστικό, εμπρός 120/70 ZR 15
Ελαστικό, πίσω 160/60 ZR 15
Φρένο, εμπρός Διπλό δισκόφρενο, διαμέτρου 270 mm, πλευστή δαγκάνα δύο εμβόλων
Φρένο, πίσω Μονό δισκόφρενο, διαμέτρου 270 mm, πλευστή δαγκάνα δύο εμβόλων
Διαστάσεις/βάρη
Μήκος 2.155 mm
Πλάτος (με καθρέπτες) 877 mm
Ύψος 1.378 mm
Ύψος σέλας 810 mm
Βάρος 249 kg
Ωφέλιμο φορτίο 196 kg
ρεζερβουάρ 16 l