- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Εισιτήριο μετ’ επιστροφής έχουν λάβει πάνω από 15.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που βρίσκονταν ακινητοποιημένα στις εκθέσεις αυτοκινήτων όλης της χώρας και δεν είχαν πουληθεί ώστε οι έμποροι να μειώσουν τις ζημίες που τους έχει προκαλέσει η μη πώλησή τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες του movenews.gr τα συμβόλαια που κλείνονται μεταξύ εμπόρων και εταιρειών ενοικιάσεων ΙΧ σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς ξεκινούν από τους 3 και μπορεί να φτάσουν έως και τους 5μήνες.
Τα έσοδα για τους εμπόρους για ένα αυτοκίνητο πόλης ανέρχονται μεταξύ 2.500 – 3.000 ευρώ για το 5μηνο. Δηλαδή αν τα έσοδα ανέρχονται σε 2.500 ευρώ τα ημερήσια έσοδα ανέρχονται σε 16,6 ευρώ ενώ αν τα έσοδα κυμαίνονται σε 3.000 ευρώ τότε τα αντίστοιχα ημερήσια έσοδα ανέρχονται σε 20 ευρώ.
Ωστόσο σε πολύ δημοφιλή νησιά κυρίως των Κυκλάδων (Μύκονος, Σαντορίνη, κ.ά) το κόστος επενοικίασης για ένα Jeep Wrangler ή ένα Range Rover ανέρχεται σε τουλάχιστον 8.500 ευρώ το πεντάμηνο ή 53,3 ευρώ το μήνα.
Βέβαια τα super cars όπως Porsche ή Aston Martin, κ.ά. επενοικιάζονται στις εταιρείες ενοικίασης με το μήνα για τουλάχιστον 3.000 ευρώ το μήνα γεγονός που μεταφράζεται σε τουλάχιστον 100 ευρώ την ημέρα έσοδα για τον έμπορο που το παραχωρεί.
Πέρυσι να υπενθυμίσουμε πως πάνω από 10.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που βρίσκονταν «ακινητοποιημένα» σε χιλιάδες εμπορίες αυτοκινήτων υπενοικιάστηκαν από εταιρείες ενοικιάσεων ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των μετακινήσεων εκατομμυρίων ξένων τουριστών που επισκέφθηκαν τα ελληνικά νησιά.
Μάλιστα όπως επισημαίνει στο movenews.gr ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης: «Οι έμποροι αυτοκινήτων βρήκαν διέξοδο στην υπενοικίαση του στόλου των οχημάτων που έχουν στις εκθέσεις τους για να μπορέσουν αφενός να μειώσουν τις ζημιές και αφετέρου να διατηρήσουν ανοικτά τα καταστήματά τους. Άλλωστε στα αζήτητα παραμένουν εκατοντάδες χιλιάδες μεταχειρισμένα οχήματα εξαιτίας της έλλειψης ρευστότητας αλλά και ενδιαφέροντος από τους καταναλωτές.».
Πάντως πολλοί ιδιοκτήτες εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων κάνουν λόγο για στρέβλωση της αγοράς καθώς πολλοί έμποροι υπενοικιάζουυν τα οχήματά τους χωρίς συμβάσεις και παραστατικά δημιουργώντας συνθήκες ασφυξίας στον κλάδο.
Από την μεριά του ο κ. Κωνσταντινίδης επισημαίνει πως το 90% των εμπόρων υπενοικιάζουν νόμιμα τα οχήματά τους καθώς σε διαφορετική περίπτωση κινδυνεύουν να μην εισπράξουν το συμφωνηθέν τίμημα για κάθε όχημα.
Σύμφωνα με υπολογισμούς στελεχών της αγοράς τα έσοδα από την υπενοικίαση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ξεπέρασαν τα 50 εκατ. ευρώ, και ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει αν έχει φορολογηθεί ο συγκεκριμένος τζίρος…
Ενοικιάσεις ΙΧ μέσω… parking
Πολλοί είναι πάντως και οι επιτήδειοι σε δημοφιλή νησιά ή άλλους τουριστικούς προορισμούς οι οποίοι αναζητούν χωράφια για ενοικίαση ώστε να τα μετατρέψουν σε parking μέσα στα οποία δεν «φιλοξενούνται» αυτοκίνητα ιδιοκτητών αυτοκινήτων αλλά τα οχήματα που προορίζονται για «μαύρη» ενοικίαση.
Όπως τονίζουν στο movenews.gr στελέχη από τον κλάδο ενοικίασης αυτοκινήτων το εντυπωσιακό της υπόθεσης είναι ότι τα χωράφια που ενοικιάζονται για να μετατραπούν σε parking αυτοκινήτων απέχουν από τις πόλεις των δημοφιλών νησιών ή προορισμών τουλάχιστον 4-5 χιλιόμετρα! Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς δεν υπάρχει ιδιοκτήτης αυτοκινήτου που θα αφήσει το όχημά του σε parking που απέχει από την πόλη 5 χιλιόμετρα και να πρέπει να διανύσει συνολικά 10 χιλιόμετρα για να αφήσει αλλά και να παραλάβει το όχημά του.
Μέσα σε αυτά τα parking αυτοκινήτων-χωράφια οι επιτήδειοι έχουν στήσει τις επιχειρήσεις τους και ενοικιάζουν αυτοκίνητα χωρίς παραστατικά ενώ παρέχουν και VIP υπηρεσίες ενοικιάζοντας υπερπολυτελή οχήματα με σωματοφύλακες οδηγούς χωρίς να κόβονται τα νόμιμα φορολογικά παραστατικά.
Οι νόμιμες επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων αλλά και οι ιδιοκτήτες Ταξί βρίσκονται στο έλεος του Θεού καθώς από τη μία μεριά πρέπει να ανταγωνιστούν στις εταιρείες που δεν πληρώνουν φόρους, ΦΠΑ, ασφαλιστικές εισφορές και έχουν χαμηλότερες τιμές ενώ από την άλλη οι σωματοφύλακες-οδηγοί αποτελούν «απειλή» για την σωματική τους ακεραιότητα σε περίπτωση που κάνουν κάποια επώνυμη καταγγελία.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να δρουν ανεξέλεγκτα τα κυκλώματα και οι νόμιμες επιχειρήσεις του κλάδου αλλά και οι ιδιοκτήτες Ταξί να μην μπορούν να αντιδράσουν…