- Του Δημήτρη Γεωργόπουλου
«Ήρεμη δύναμη» θα χαρακτήριζα το BMW F 700 GS, που μου διέθεσε η Ελληνική αντιπροσωπεία της BMW HELLAS Α.Ε. Πρόκειται για τη διάδοχο της F 650 GS πέντε χρόνια μετά την πρώτη παρουσίασή της. «Ξένοιαστη διασκέδαση με τη μοτοσικλέτα, για τον καθένα …» μας λέει η BMW και δεν έχει άδικο, μιας και πρόκειται για μία μοτοσυκλέτα που από την πρώτη επαφή μαζί της, σε κερδίζει με τον απίστευτο ήχο (γουργουρητό γάτας) που βγάζει ο δικύλινδρος κινητήρας της με την πολύ ελαφριά αίσθηση που σου δίνει στην οδήγηση, με τα πολύ καλά ελεγχόμενα φρένα της, αλλά και με την χαμηλή κατανάλωσή της.
Οδηγώντας στην πόλη, αυτό που εκτιμάς είναι η ευκολία οδήγησης της μοτοσυκλέτας, κάτι που οφείλεται στο πολύ καλό ζύγισμα και στον σωστό “μοχλό” που δημιουργεί το τιμόνι. Οι αναρτήσεις μετατρέπουν σε βελούδινη την κύλιση και η λειτουργία (ειδικά του αμορτισέρ) αρχικά ξενίζει, δίνοντας μια ασυνήθιστη αίσθηση με το να “διαβάζει” διαρκώς το δρόμο και να προσαρμόζεται ανάλογα.
Σε επαρχιακό δίκτυο, η “μικρή” GS βρίσκεται στο στοιχείο της, κινείται σε γρήγορους ρυθμούς με χαλαρό τρόπο, η κατευθυντικότητά της προβλέψιμη και ελεγχόμενη, θα έλεγα έως και σκέτη απόλαυση. Και σαν κλασική BMW, θα στρίψει, όπου η άσφαλτος είναι άσφαλτος. Στο ταξίδι, τα πράγματα δεν είναι και τόσο ρόδινα για όσους σκεφτούν να βγουν επί ώρες σε εθνικές οδούς. Το πρώτο πράγμα που θα τους ενοχλήσει είναι η αεροδυναμική προστασία της μοτοσυκλέτας, αφού η μικρή ζελατίνα δεν είναι ικανή να προσφέρει την επιθυμητή προστασία και η κούραση από αέρα και θόρυβο θα επέλθει σχετικά γρήγορα. Το δεύτερο πράγμα (που θα ενοχλήσει), είναι η σέλα, περισσότερο μαλακή από αυτό που θα θέλαμε, σύντομα θα κουράσει. Σε ταξίδια μικρού βεληνεκούς, 200-300 χιλιόμετρα απόσταση, η F700GS θα ανταποκριθεί απρόσμενα καλά, με τη δύναμη του κινητήρα και τη στιβαρότητα πλαισίου και ανάρτησης να συνηγορούν στην υλοποίηση μιας ασφαλούς διαδρομής. Το ίδιο και τα φρένα, που θα πουν ναι όπου τα χρειαστείτε. Έχουν μια κάπως ξερή αίσθηση αλλά είναι αποτελεσματικά και προοδευτικά όσο χρειάζεται. Το ABS είναι εξαιρετικό και επιβάλλεται να το έχετε ενεργοποιημένο σε όποια άσφαλτο επιλέξετε να κινηθείτε.
Από άποψη κατανάλωσης, η F 700 GS θα σε καταπλήξει … Ο μετρητής του κοντέρ, κινείται από 3,7 έως 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με όποιον σχεδόν τρόπο και αν επιλέξεις να κινηθείς.
Συμπέρασμα: νομίζω ότι η BMW G 700 GS έχει το ολοκληρωμένο πακέτο για πόλη αλλά και για κοντινά ταξίδια!!!!
Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
Κινητήρας
Τύπος |
Υδρόψυκτος δικύλινδρος σε σειρά, τετράχρονος κινητήρας, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής, λίπανση με ξηρό κάρτερ |
Διάμετρος x Διαδρομή |
82 mm x 75.6 mm |
Κυβισμός | 798 cc |
Μέγιστη ισχύς | 55 kW (75 ίπποι) στις 7.300 σ.α.λ. (μείωση ισχύος: 35 kW (48 ίπποι) στις 7.000 σ.α.λ.) |
Μέγιστη ροπή | 77 Nm στις 5.300 σ.α.λ. (μείωση ισχύος: 60 Nm στις 5.000 σ.α.λ.) |
Σχέση συμπίεσης | 12.0 : 1 |
Τροφοδοσία καυσίμου / διαχείριση κινητήρα | BMS-K+/έλεγχος ανάλογα με τις ανάγκες |
Διαχείριση καυσαερίων | Ρυθμιζόμενος τριοδικός καταλύτης, προδιαγραφές εκπομπών ρύπων EU-3 |
Επιδόσεις / Κατανάλωση Καυσίμου | |
Τελική ταχύτητα | 192 km/h |
Κατανάλωση καυσίμου ανά 100 km με σταθερή ταχύτητα 90 km/h | 3.9 l |
Κατανάλωση καυσίμου ανά 100 km με σταθερή ταχύτητα 120 km/h | 5.1 l |
Τύπος καυσίμου | Σούπερ αμόλυβδη βενζίνη, ελάχιστος αριθμός οκτανίων 95 (ROZ) |
Ηλεκτρικό Σύστημα | |
Εναλλάκτης | Εναλλάκτης μόνιμης διέγερσης 400 W (ονομαστική ισχύς) |
Μπαταρία | 12 V / 12 Ah, χωρίς ανάγκες συντήρησης |
Σύστημα μετάδοσης ισχύος | |
Συμπλέκτης | Πολύδισκος υγρός συμπλέκτης, μηχανικής λειτουργίας |
Κιβώτιο ταχυτήτων | 6 σχέσεων συνεχούς εμπλοκής, ενσωματωμένο στο μπλοκ του κινητήρα |
Δευτερεύουσα μετάδοση | Μετάδοση με ατέρμονη αλυσίδα o-ring με απόσβεση κραδασμών στην πλήμνη του πίσω τροχού |
Πλαίσιο / φρένα | |
Πλαίσιο | Ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, κινητήρας ως φέρον στοιχείο |
Ανάρτηση / θέση μπροστινού τροχού | Τηλεσκοπικό πιρούνι, Ø 41 mm |
Ανάρτηση / θέση πίσω τροχού | Εξελασμένο ψαλίδι, κεντρικά τοποθετημένο ελατήριο, δυνατότητα υδραυλικής ρύθμισης βάσης ελατηρίου, δυνατότητα ρύθμισης επαναφοράς |
Διαδρομή ανάρτησης μπροστά/πίσω | 170 mm / 170 mm |
Μεταξόνιο | 1,562 mm |
Ίχνος | 95 mm |
Γωνία τιμονιού | 64° |
Ζάντες | Από χυτό αλουμίνιο |
Ζάντα, εμπρός | 2,50 x 19″ |
Ζάντα, πίσω | 3,50 x 17″ |
Ελαστικό, εμπρός | 110 / 80 ZR 19 |
Ελαστικό, πίσω | 140 / 80 ZR 17 |
Φρένο, εμπρός | Διπλό δισκόφρενο, πλευστοί δίσκοι, ø 300 mm, πλευστή δαγκάνα δύο εμβόλων, ABS |
Φρένο, πίσω | Μονό δισκόφρενο, ø 265 mm, πλευστή δαγκάνα μονού εμβόλου, ABS |
ABS | Standard |
Διαστάσεις / βάρη | |
Μήκος | 2,280 mm |
Πλάτος (με καθρέπτες) | 880 mm |
Ύψος (χωρίς τους καθρέπτες) | 1,215 mm |
Ύψος σέλας, βάρος κενό | 820 mm (χαμηλή σέλα: 790 mm, κιτ χαμηλώματος: 765 mm, σέλα Comfort: 835 mm) |
Καμπύλη στο εσωτερικό του ποδιού, βάρος κενό | 1.810 mm (χαμηλή σέλα: 1.760 mm, κιτ χαμηλώματος: 1.710 mm, σέλα Comfort: 1.840 mm) |
Βάρος άνευ φορτίου, έτοιμο για οδήγηση, με γεμάτο ρεζερβουάρ 1) | 209 kg |
Βάρος με άδεια δοχεία 2) | 186 kg |
Επιτρεπόμενο μέγιστο βάρος | 436 kg |
Ωφέλιμο φορτίο (με τον βασικό εξοπλισμό) | 227 kg (with lowered suspension 150 kg) |
Ωφέλιμη χωρητικότητα ρεζερβουάρ | 16 l |
Ρεζέρβα | 4 l |