- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Ο όμιλος VW άνοιξε το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων στην Ρουάντα καθώς επιδιώκει να επωφεληθεί από την αναμενόμενη αυξημένη ζήτηση για κινητικότητα στο έθνος της Ανατολικής Αφρικής.
H VW ανέφερε ότι η παραγωγή ξεκίνησε με την τελευταία γενιά Polo και Passat. Τα αρχικά σχέδια είναι να κατασκευαστούν έως 1.000 οχήματα φέτος ανάλογα με τη ζήτηση και την επιτυχία του στόλου κινητικότητας, ενώ η ετήσια παραγωγική δυναμικότητα να ανέλθει έως 5.000 μονάδες. Αργότερα θα κατασκευάζονται και τα μοντέλα Passat, Tiguan, Amarok και Teramont.
Η ιδιοκτησία αυτοκινήτων παραμένει χαμηλή στο έθνος των 12 εκατομμυρίων ατόμων με μόλις 200.000 ιδιωτικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί από το 1997, σύμφωνα πληροφορίες της κυβέρνησης. Τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν επί του παρόντος είναι εισαγόμενα μεταχειρισμένα από χώρες όπως η Ιαπωνία.
Το εργοστάσιο συμπληρώνει τις παραγωγικές εργασίες της VW στη Νιγηρία και την Κένυα, οι οποίες ξεκίνησαν τα τελευταία τρία χρόνια και έχουν συνολική ετήσια παραγωγική ικανότητα άνω των 15.000 μονάδων.
Η VW διαθέτει επίσης ένα εργοστάσιο στη Νότιο Αφρική ικανό να κατασκευάζει περισσότερα από 170.000 αυτοκίνητα ετησίως. Η μάρκα της Seat της VW ξεκίνησε πρόσφατα την παραγωγή της στην Αλγερία.
“Ξεκινώντας από πολλές, μικρότερες επιχειρήσεις, μπορούμε να μάθουμε και να ανταποκριθούμε με ευελιξία στις εξελίξεις”, δήλωσε ο Thomas Schaefer, Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen Group South Africa.
Αν και η ζήτηση αυτοκινήτων στην Αφρική είναι συγκριτικά μικρή σήμερα, θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μια αναπτυσσόμενη αγορά του μέλλοντος, δήλωσε ο Schaefer.
Το εργοστάσιο συναρμολόγησης χρησιμοποιεί εξαρτήματα που αποστέλλονται από τη Νότια Αφρική στη Ρουάντα μέσω της Κένυας, δήλωσε ο Schaefer.
Η επένδυση ύψους 20 εκατομμυρίων δολαρίων, η οποία θα δημιουργήσει έως και 1.000 θέσεις εργασίας, αποτελεί παράδειγμα.
Ο πρόεδρος Paul Kagame, ο οποίος παρακολούθησε το άνοιγμα του εργοστασίου, δήλωσε ότι ήταν ένα σημαντικό βήμα για τη χώρα.
“Η εγκατάσταση αναμφισβήτητα αντιπροσωπεύει ένα νέο κεφάλαιο στο ταξίδι της οικονομικής μετασχηματισμού της Ρουάντα”, ανέφερε. “Ξέρω ότι κάποιοι ίσως δυσκολεύτηκαν να πιστέψουν ότι τα αυτοκίνητα της Γερμανίας, θα μπορούσαν πραγματικά να κατασκευαστούν στη Ρουάντα”.
Η VW σχεδιάζει να δρομολογήσει υπηρεσίες στη Ρουάντα για την κοινή χρήση αυτοκινήτων και τη λειτουργία των αυτοκινήτων, ξεκινώντας από την πρωτεύουσα του Κιγκάλι. Η εταιρεία αναφέρει ότι η ζήτηση για κινητικότητα στη Ρουάντα αυξάνεται και οι σημερινές προσφορές δεν μπορούν να συμβαδίσουν με τις ανάγκες της χώρας.