- Του Δημήτρη Γεωργόπουλου
Έφτασε η στιγμή να δοκιμάσω μια μοτοσυκλέτα, που ακούει στο όνομα Honda Crossrunner 800. Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε με είχε προβληματίσει. Καταρχήν τι μου θύμιζε και κατά δεύτερον σε ποια κατηγορία ανήκει. Street δεν την λες, on/off μπαααα! Street fighter; καμία σχέση.
Τελικά καταλήγω στο ότι είναι μια προσπάθεια της Honda να δημιουργήσει μία νέα γενιά all around. Διατηρώντας τα κυριότερα χαρακτηριστικά των street fighters και εμπλουτίζοντάς τα με κάθε πιθανή άνεση των on-off, η Crossrunner συνδυάζει αρμονικά επιδόσεις, δυναμική εμφάνιση, μικρές διαστάσεις και εργονομία.
Στην πρώτη επαφή μαζί της, με εντυπωσιάζει ο ήχος του V4 κινητήρα και μου φέρνει στο μυαλό, σε συνδυασμό με το μονόμπρατσο πίσω μία μοτοσυκλέτα που είχα και πέρασα μαζί της 3 χρόνια, το VFR 800.
Ο υδρόψυκτος 16βάλβιδος V4 90° της VFR έχει δεχθεί διαφορετικό χρονισμό στην “Χ”, αποδίδοντας 102 ίππους (έναντι 107) και καθιστώντας τη μοτοσυκλέτα σαν την πανίσχυρη της κατηγορίας. Οδηγικά, δίνει στον αναβάτη αυτό που χρειάζεται ανά πάσα στιγμή, δύναμη και απόκριση παντού και πάντα. Το σύστημα VTEC φροντίζει για τη λειτουργία και των 16 βαλβίδων στους υψηλούς αριθμούς περιστροφής των εμβόλων (χαμηλά δουλεύουν μόνον οι 8). Η λειτουργία του κινητήρα είναι απόλυτα γραμμική από πολύ χαμηλά, αδιαφορώντας για τη σχέση που έχεις στο κιβώτιο. Οι μηχανικοί της Honda κατασκεύασαν μια μοτοσυκλέτα σχεδιασμένη για τους ελληνικούς δρόμους! Εύκολα και προβλέψιμα, μπορείς να ανοίξεις το γκάζι και σε σφικτές διαδρομές να κάνεις μια supersport κόκκινη από τη ντροπή της. Μόνοι ανασταλτικοί παράγοντες η προστασία του αναβάτη από τον αέρα λόγω μικρής ζελατίνας και η θέση οδήγησης αν το ύψος είναι πάνω από 1,75 γιατί τα πόδια διπλώνουν πάρα πολύ…
Συμπέρασμα: Αποτελεί μια ιδανική μηχανή για όσους θέλουν ένα ολοκληρωμένο πακέτο δύναμης και φρένων με καλή ποιότητα κατασκευής χωρίς να ξεχωρίζει κάπου ιδιαίτερα…
Make Model | Honda VFR 800X Crossrunner (ED-type) |
Year | 2011 |
Engine | Liquid cooled, four stroke, 90° V-4, SOHC, 4 valve per cylinder |
Capacity | 782 |
Bore x Stroke | 72 x 48 mm |
Compression Ratio | 11.6:1 |
Induction | PGM-FI electronic fuel injection, 35mm Throttle Bore |
Ignition / Starting | Computer-controlled digital transistorised with electronic advance / Electric |
Clutch | Wet, multiplate with coil springs |
Max Power | 74.9 kW @ 10000 rpm |
Max Torque | 72.8Nm @ 9500 rpm |
Transmission / Drive | 6 Speed / shaft |
Gear Ratio | 1st 2.846 (37/13) 2nd 2.062 (33/16) 3rd 1.578 (30/19) 4th 1.291 (31/24) 5th1.111 (30/27) 6th 0.965 (28/29) |
Caster angle Rake / Trail | 25° 45 / 96mm |
Front Suspension | I43mm cartridge-type telescopic fork with stepless preload adjustment, 165 mm wheel travel. |
Rear Suspension | Pro-Link with gas-charged HMAS damper, 7-step preload and stepless rebound damping adjustment,145 mm wheel travel. |
Front Brakes | 2x Hydraulic discs 320mm floating, 6-piston radial calipers, Combined-ABS |
Rear Brakes | Single hydraulic 276mm disc 2 piston caliper, Combined-ABS |
Front Tyre | 120/70 Z R17 |
Rear Tyre | 180/55 R17 |
Seat Height | 816 mm |
Length / Width / Height | 2,130mm / 799mm / 1,243mm |
Curb –Weight | 240 kg |
Fuel Capacity | 21.5 Liters |