- Του Δημήτρη Γεωργόπουλου
Τρίτη 19 Ιουνίου 2018 και ώρα 11.00 π.μ., βρίσκομαι Σιδηροκάστρου 5, έξω από την αντιπροσωπεία της Suzuki για να παραλάβω για test ride το V-STROM 250.
Η μικρή on-off της Suzuki με μόλις 250 κυβικά, έχει μεγάλες φιλοδοξίες. Μια μικρή μοτοσυκλέτα με δικύλινδρο κινητήρα, χαμηλό βάρος και λίγα ηλεκτρονικά συστήματα που στόχο έχουν να συνδυάσουν την πρακτικότητα με τις επιδόσεις και την οικονομία. Στην πρώτη επαφή με το νεότερο μέλος της οικογένειας V-Strom παρατηρούμε ότι ακολουθεί τις ίδιες σχεδιαστικές γραμμές των μεγαλύτερων μοντέλων, αν και αυτό διαφοροποιείται κυρίως από την ύπαρξη μονού στρογγυλού προβολέα και τον ένα δίσκο εμπρός, σε αντίθεση με τον ρομβοειδή διπλό προβολέα και τους δύο δίσκους σε 650cc και 1000cc στο μπροστινό μέρος.
Η μοτοσυκλέτα είναι μικρή μόνο κατ’ όνομα, ενώ συνδυάζει ποιότητα κατασκευής, απόδοση και οικονομία. Ο δικύλινδρος υδρόψυκτος κινητήρας έχει τροφοδοσία άμεσου ψεκασμού, εξατάχυτο κιβώτιο και εξελιγμένα συστήματα διαχείρισης ρύπων. Ο κινητήρας έχει αναβαθμιστεί ελαφρώς, με λίγη δουλειά στην περιοχή του θαλάμου καύσης, καθώς το τμήμα θύρας στις βαλβίδες εισαγωγής έχει επανασχεδιαστεί για να βελτιστοποιηθεί η θερμική απόδοση. Ο στόχος ήταν να βελτιωθεί η ροπή και να μειωθούν οι εκπομπές. Ο δικύλινδρος του V-Strom 250 είναι συμβατός με Euro 4, παράγει 18,4 kW στις 8000 σ.α.λ. και 23,4 Nm στις 6500 σ.α.λ.
Με βάρος στα 188 κιλά, ζυγίζει περισσότερο από τις άλλες στην κατηγορία της, αλλά με το στενό της κάθισμα ύψους 80cm, είναι χαμηλότερη από τον ανταγωνισμό. Είμαι 1,78 και πάταγα σταθερά και με τα δύο πόδια στο έδαφος. Η εξάτμιση, που βρίσκεται στη χαμηλή θέση, βοηθά στη διατήρηση ενός χαμηλού κέντρου βάρους και κάνει την οδήγηση σε στροφές, απόλαυση.
Τα V-Strom έκαναν την εμφάνισή τους τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, (το V-Strom 1000 κυκλοφόρησε το 2002 και το 650 το 2004). Δεν ήταν ποτέ τα πιο όμορφα, ταχύτερα ή ακόμα και τα πιο εξελιγμένα μηχανάκια διπλής χρήσης. Ωστόσο, έχτισαν την επιτυχία τους, αποτελώντας μια αξιόπιστη και οικονομικά προσιτή πρόταση για τον αναβάτη της περιπέτειας.
Οι αναλογίες της μοτοσυκλέτας έχουν μια αίσθηση αρμονίας και το V-STROM 250 διαθέτει το off-road DNA της Suzuki, με την κορυφαία μπροστινή μύτη που κληρονόμησε από τη μεγάλη εποχή του DR 750.
Ο πίνακας οργάνων διαθέτει ένα ψηφιακό όργανο το οποίο είναι πολύ όμορφο, έχει μεγάλες ενδείξεις και περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα (ταχύτητα, στροφές κινητήρα, σχέση κιβωτίου, ώρα, ολικό και μερικό χιλιομετρητή, πληρότητα καυσίμου).
Η συμπεριφορά της στο δρόμο δεν θα σε προβληματίσει καθόλου, πολύ γλυκό γκάζι, είναι ευχάριστη, ουδέτερη και φιλική. Ωστόσο στους γρήγορους ελιγμούς μέσα στην πόλη καθώς και στις προσπεράσεις στην εθνική φαίνεται βαριά, σαν μηχανή 600cc χωρίς να έχει όμως την αντίστοιχη ιπποδύναμη.
Στον αυτοκινητόδρομο η μοτοσυκλέτα είναι πολύ σταθερή κι άνετη. Σαν ταχύτητα ταξιδιού μπορεί να θεωρηθεί αυτή των 110-120 χλμ./ώρα, όπου ο δικύλινδρος κινητήρας γουργουρίζει.
Συμπέρασμα: το Suzuki V-Strom 250 είναι ευκολοδήγητο, εύχρηστο, πρακτικό, με πολύ καλά φρένα και αναρτήσεις, ταξιδεύει ακλόνητο σαν βράχος, και δεν λέει όχι σε χωματόδρομους. Είναι μια μικρή μοτοτοσυκλέτα που θα προσπαθήσει να ανταποκριθεί στις ανάγκες του οδηγού της.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:
Κινητήρας Και Μετάδοση
4Χρονος–Δικύλινδρος υγρό-ψυκτος SOHC
Κυβισμός/Διάμετρος x Διαδρομή: 248.4cm3 -53,5mm/55,2mm
Σύστημα Τροφοδοσίας: Ηλεκτρονικός ψεκασμός καυσίμου
Κιβώτιο Ταχυτήτων/Μετάδοση: 6 σχέσεις/αλυσίδα
Πλαίσιο
Εμπρός Ανάρτηση: Τηλεσκοπική/ελικ. ελατήριο/αποσβ. λαδιού
Πίσω Ανάρτηση: Βραχίονας/ελικ. ελατήριο/αποσβ. λαδιού
Εμπρός Φρένα: Δίσκος τύπου μαργαρίτας, ABS
Πίσω Φρένα: Δίσκος τύπου μαργαρίτας, ABS
Διαστάσεις Εμπρός Τροχού: 110/80 17M/C 57H
Διαστάσεις Πίσω Τροχού: 140/70 17M/C 57H
Βάρη Και Διαστάσεις
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): ΜΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ
Μεταξόνιο: ΜΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ
Ύψος Σέλας: ΜΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ
Βάρος: ΜΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ: 17 L
Απόσταση από το έδαφος: ΜΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ
Εκπομπές Ρύπων (CO2): 72 g/km
Κατανάλωση Καυσίμου: 3.2 lt/100 km
Τιμή: 5.295€