Suzuki Ignis Auto: Άνεση και οικονομία

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Ένα μοναδικό αυτοκίνητο πόλης έχει η Suzuki στη γκάμα των μοντέλων της που φέρει το λογότυπο Ignis το οποίο διαθέτει μοναδική αλλά αμφιλεγόμενη εξωτερική σχεδίαση, ευχάριστο εσωτερικό και βέβαια όταν φέρει και αυτόματο κιβώτο ταχυτήτων προδίδει μεγαλύτερη άνεση στις μετακινήσεις εντός πόλης…

Το κόστος απόκτησης γα το αυτόματο Ignis κυμαίνεται στς 13.580 ευρώ αλλά δύσκολα θα βρει κανείς κάποιο ανταγωνιστικό μοντέλο στην συγκεκριμένη κατηγορία σε αυτή την τιμή.

Παράλληλα να υπενθυμίσουμε πως το προηγούμενο Ignis αποτέλεσε ένα πετυχημένο εμπορικό μοντέλο στην ελληνική αγορά το οποίο επίσης διατίθονταν και τετρακίνητη έκδοση.

Όσον αφορά στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 106,82 ευρώ ενώ η ασφάλεια κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα εξαιτίας του μικρού κυβιμού του κινητήρα.

Αμφιλεγόμενη αισθητική

Η εξωτερική εμφάνιση του Suzuki Ignis αποτελεί σίγουρα «πεδίο μάχης» για όσους το αντικρίζουν καθώς κάποιοι λατρεύουν με την πρώτη ματιά τη σχεδίασή του και κάποιοι άλλοι απλά την θεωρούν απαράδεκτη.

Όπως και να έχει το θέμα η εξωτερική εμφάνιση του Suzuki Ignis τραβάει τα βλέμματα των περαστικών αποκομίζοντας είτε πολύ θετικά είτε πολύ αρνητικά σχόλια.

Στο εμπρόσθιο μέρος τα περίεργα φωτιστικά σώματα, η μάσκα και ο προφυλακτήρας δημιουργούν ένα φουτουριστικό αλλά και παράλληλα άγριο παρουσιαστικό ενώ από το πλάι οι έντονες γωνίες σε συνδυασμό με κάποια καμπυλόγραμμα τμήματα προσδίδουν ένα μοναδικό αποτέλεσμα.

Το πίσω μέρος σίγουρα δεν μοιάζει με κανένα άλλο αυτοκίνητο και τα φωτιστικά σώματα αποτελούν τον κυρίαρχο παίκτη στο πίσω μέρος της σχεδίασης.

Ευχάριστο εσωτερικό

Το εσωτερικό του νέου τετρακίνητου Suzuki Ignis χαρακτηρίζεται ευχάριστο και μοντέρνο έχοντας πολλά στοιχεία που τονίζουν το νεανικό του χαρακτήρα.

Μοναδική παράκρουση στο εσωτερικό του Ignis αποτελεί το ηχοσύστημα που «φιλοξενείται» σε ένα πλαίσιο στο κέντρο του ταμπλό το οποίο αρχικά νομίζει κανείς ότι αποτελεί εργοστασιακό μοντέλο. Όμως αν το παρατηρήσει κανείς καλύτερα θα αντιληφθεί πως το περίβλημα δεν είναι ενωμένο με το ηχοσύστημα και απλά καλύπτει τις γωνίες του συστήματος…

Ωστόσο η διχρωμία του ταμπλό όπως και το πορτοκαλί πλαίσιο στην βάση του επιλογέα αλλά και η ίδιου χρώματος χειρολαβές εσωτερικά, καλύπτουν την παραφωνία του πλαισίου του ηχοσυστήματος.

Επίσης πολύ όμορφα είναι και τα γραφικά που έχει ο πίνακας οργάνων όπως επίσης και οι διακόπτες για τον κλιματισμό και άλλες λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Η θέση οδήγησης είναι ψηλά τοποθετημένη και ευχαριστεί με την περιφερειακή ορατότητα αλλά και με την άνεση που προσφέρει, ωστόσο η ορατότητα προς τα πίσω είναι περιορισμένη λόγω της σχεδίασης του αμαξώματος σε εκείνο το σημείο αλλά η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι.

Όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε ικανοποιητικά επίπεδα όπως επίσης και η συναρμογή.

90 ίπποι

Το Suzuki Ignis της δοκιμής μας κινούνταν από τον βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρου ο οποίος αποδίδει 90 ίππους και 12 χλγρ. ροπής.

Το μηχανικό σύνολο απέδειξε πως μπορεί να κινήσει με άνεση το βαρύ αμάξωμα του αυτοκινήτου ενώ συνεργάζεται άψογα με το 5τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο θα μπορούσε να είναι 6τάχυτο.

Ωστόσο θα λέγαμε ότι ο κινητήρας παράγει θόρυβο ο οποίος είναι αισθητός αν ο δείκτης του στροφόμετρου ξεπερνά τις 4.000 σ.α.λ.

Παράλληλα η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 6,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα στα 6,5 λτ./100 χλμ. αλλά αν ο οδηγός πιέζει συχνά το πεντάλ του γκαζιού τότε αυξάνει και περαιτέρω η κατανάλωση καυσίμου. Επίσης το μικρό ρεζερβουάρ (30 λίτρα) καθιστά συχνές τις επισκέψεις στο βενζινάδικο.

Άνεση και οικονομία

Το Suzuki Ignis λόγω της αυξημένης απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος σε συνδυασμό με το το αυτόματο κιβώτο αποδείχθηκε ένα ευχάριστο και άνετο αυτοκίνητο κυρίως εντός πόλης ενώ δεν διστάζει να κινηθεί με άνεση και στο εθνικό οδικό δίκτυο.

Η ανάρτησή του είναι ιδανικά ρυθμισμένη προσφέροντας καλά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες και μικρές κλίσεις του αμαξώματος, αν και ο θόρυβος κύλισης είναι αυξημένος.

Μέσα στην πόλη αποδείχθηκε ιδιαίτερα ευέλικτο λόγω του μεγέθους του ενώ ενδείκνυται για κίνηση σε στενά δρομάκια.

Παράλληλα το αυτόματο κιβώτιο το οποίο διαθέτει και χεροκίνητη λειτουργία αποτελεί σύμμαχο γα τον οδηγό στου μποτιλιαρισμένους δρόμους της Αθήνας ενώ η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος ενδείκνυται για «αναρριχήσεις» σε ψηλά πεζοδρόμια.

Όσον αφορά στις κακοτεχνίες του οδοστρώματος η ανάρτηση τις φιλτράρει σε ικανοποιητικό βαθμό και οι επιβάτες δεν θα ενοχληθούν από έντονους και περίεργου θορύβους.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Ignis αποδείχθηκε ασφαλές και σταθερό αλλά καλό θα ήταν ο οδηγός του να κινείται τα όρια του Κ.Ο.Κ. καθώς όταν ο κινητήρας αγγίζει τα όρια περιστροφής του αυξάνει ανάλογα και ο θόρυβος που παράγει…

Στο επαρχακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές ο οδηγός θα χρειαστεί να καταφύγει στη λύση του χεροκίνητου κιβωτίου για να κινηθεί καλύτερα καθώς παρατηρήσαμε κάποιες καθυστερήσεις στις αλλαγές στν αυτόματη λειτουργία που όμως δεν είναι εκνευριστκές…

Πάντως το φυσικό περιβάλλον του Ignis είναι οι μεγαλουπόλεις και η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει την διαδικασία παρκαρίσματος «παιχνιδάκι» ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό…

 

 

YΠΕΡ

Κινητήρας

Εξοπλισμός

Αυτόματο κιβώτιο

Χώροι

 

ΚΑΤΑ

Μικρό ρεζερβουάρ