Tesla Semi: Και ηλεκτρικό φορτηγό

Το πολλά υποσχόμενο Semi, το «φουλ» ηλεκτρικό φορτηγό της Tesla που παρουσιάστηκε χθες στην Καλιφόρνια, φέρνει τα πάνω κάτω στον κόσμο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.

Ο Elon Musk, μετά το νέο Tesla Roadster, αποκάλυψε χθες το νέο Semi, την πρώτη 100% ηλεκτρική πρόταση στην κατηγορία των βαρέων-επαγγελματικών οχημάτων. Στόχος των πάντοτε φιλόδοξων ανθρώπων της πιο ανατασσόμενης σήμερα αυτοκινητοβιομηχανίας του πλανήτη είναι το εικονιζόμενο πρωτότυπο –γιατί, προς το παρόν, περί αυτού πρόκειται- να μπει δυναμικά στον πραγματικό κόσμο των παγκόσμιων οδικών μεταφορών στα τέλη περίπου του 2019.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Tesla, το Semi θα μπορεί σε σχέση με ένα συμβατικό πετρελαιοκίνητο φορτηγό να σας γλιτώσει από πάγια έξοδα ύψους έως και 200.000 δολαρίων στην περίπτωση που τα διανυθέντα χιλιόμετρα πίσω από το high-tech τιμόνι του αγγίξουν τα 1,6 εκ. χιλιόμετρα.

Χωρίς ρυμούλκα, το ηλεκτρικό Semi είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 97 χλμ./ώρα σε μόλις 5 δλ., ενώ… σέρνοντας φορτίο 36 τόνων, ο χρόνος τετραπλασιάζεται ανεβαίνοντας αισίως στα 20 δλ. Τιμή, βεβαια, που παραμένει εξίσου εντυπωσιακή, με δεδομένο ότι η αντίστοιχη επίδοση στα σημερινά και πετρελαιοκίνητα, αν μη τι άλλο, φορτηγά του είδους δεν πέφτει κάτω από τα 40 δλ.

Το Semi είναι εφοδιασμένο, σύμφωνα με την Tesla, μ’ ένα προηγμένο σύστημα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας, το οποίο μπορεί να προσφέρει στις μπαταρίες έως και το 98% της μέγιστης αποθηκευτικής τους ικανότητας. Για μια… τυπική φόρτισή του, το πρωτοποριακό lorry της αμερικάνικης εταιρείας θα χρησιμοποιεί τους αποκαλούμενους Megacharger, οι οποίοι θα γεμίζουν τους συσσωρευτές ενέργειας σε χρόνο μόλις 30 λεπτών. Κατόπιν τούτου, η αυτονομία κίνησης θα αγγίζει τα 640 περίπου χιλιόμετρα.

Στα επιτεύγματα της κατασκευής αθροίζεται και ο… απίστευτος συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd: 0,36), τιμή καλύτερη ακόμα και από εκείνη της Bugatti Chiron. Και για να έχει κανείς και εδώ ένα όσο το δυνατόν πιο απτό σημείο αναφοράς, αξίζει να σημειώσουμε πως οι επιδόσεις του ανταγωνισμού στο συγκεκριμένο τομέα δεν πέφτουν κάτω από το 0,65.

Προς το παρόν, η Tesla δεν ανακοινώνεις στοιχεία που να αφορούν στην ακριβή αποθηκευτική δυναμική των μπαταριών ή την ισχύ των ηλεκτροκινητήρων που φιλοξενούνται κάτω από το φουτουριστικό περίβλημα του Semi –που παρεμπίπτοντος χαρακτηρίζεται στην καμπίνα κόκπιτ από την κεντρικά τοποθετημένη θέση οδήγησης και τις δύο μεγάλες οθόνες αφής αριστερά και δεξιά. Μολαταύτα, στις επίσημες ανακοινώσεις επισημαίνεται με έμφαση πως καθρέπτες δεν υπάρχουν, παρά μόνο κάμερες. Το «παρών» δίνει και έξυπνο σύστημα πιλοτικής οδήγησης, το οποίο αποφασίζει αυτοβούλως και για το «μοίρασμα» της ροπής των κινητήριων μονάδων στους τροχούς.

Όπως και στην περίπτωση του Roadster, έτσι και εδώ, η Tesla δέχεται από τώρα παραγγελίες για το νέο Semi, σύμφωνα με τους 4Τροχούς. Με τη διαφορά ότι εδώ η προκαταβολή πέφτει από τα 50.000 δολάρια, μόλις στις 5.000.