- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Το Honda CR-V αποτελεί τη «ναυαρχίδα» των ιαπωνικών αυτοκινήτων της Honda στην Ελλάδα το οποίο από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε το 1995 απέκτησε φανατικούς οπαδούς κυρίως λόγω της αξιοπιστίας του!
Έκτοτε έχουν παρουσιαστεί αρκετά μοντέλα ωστόσο η Honda αποφάσισε πως έφτασε η ώρα της αντικατάστασης του CR-V το οποίο όπως φαίνεται ανεβάζει ψηλά τον πήχυ και απαρνείται την… πετρελαιοκίνηση!
Ο όμιλος Σαρακάκη ο οποίος αποτελεί και αποκλειστικό εισαγωγέα των αυτοκινήτων Honda στην Ελλάδα έχει επενδύσει αρκετά στο νέο μοντέλο που όπως φαίνεται είναι «κομμένο και ραμμένο» για τα ελληνικά φορολογικά δεδομένα…
Best-Seller
Από το 1995 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του, το Honda CR-V εξελίχθηκε σε παγκόσμιο best-seller στην κατηγορία των SUV.
Η τελευταία έκδοση του δημοφιλούς compact SUV προτίθεται να ξεπεράσει τις προσδοκίες των πελατών, με βελτιωμένα και μοναδικά χαρακτηριστικά. Το νέο CR-V προσφέρει τώρα μία σειρά προηγμένων τεχνολογιών, με ανώτερη ποιότητα να χαρακτηρίζει και την παραμικρή λεπτομέρεια.
Το CR-V διαθέτει φρέσκια και προηγμένη εξωτερική σχεδίαση, με φαρδύτερους, πιο μυώδεις θόλους τροχών, πιο έντονες καμπύλες στο καπό και στα πίσω πλαϊνά πάνελ, καθώς και το νέο, εξελιγμένο ‘πρόσωπο’ της οικογένειας Honda με ένα χαρακτηριστικό γραφικό στους προβολείς.
Το νέο μοντέλο ανεβάζει τον πήχη στον τομέα της ποιότητας του εσωτερικού, του προηγμένου χαρακτήρα και της ευρυχωρίας – ενώ προσφέρει για πρώτη φορά προαιρετική επταθέσια διάταξη για τα βενζινοκίνητα AWD μοντέλα. Αποτελώντας μέτρο σύγκρισης για προϊόντα πολυτελών μαρκών, προσφέρει βελτιωμένη οδηγική ποιότητα, απόκριση διεύθυνσης, έλεγχο αμαξώματος και διαχείριση NVH. Εξελιγμένο από κάθε άποψη, το νέο CR-V προσφέρει περισσότερη άνεση, πρακτικότητα και συνδεσιμότητα από ποτέ.
Οι ελαφρώς μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις του νέου CR-V, το μακρύτερο μεταξόνιο και το μεγαλύτερο πλάτος, διαμορφώνουν ένα αισθητά μεγαλύτερο εσωτερικό. Η βέλτιστη αξιοποίηση χώρου υπογραμμίζεται από την ευρυχωρία που προσφέρει σε όλους τους επιβάτες, και από το φαρδύτερο, βαθύτερο χώρο αποσκευών με μεγαλύτερη επιφάνεια φόρτωσης. Ένα νέο πάτωμα του χώρου αποσκευών δύο θέσεων επιτρέπει τη δημιουργία μιας επίπεδης επιφάνειας για μακρύτερα αντικείμενα, ενώ μία hands-free ηλεκτρική πίσω πόρτα διευκολύνει την πρόσβαση για φόρτωση.
Έξυπνα χαρακτηριστικά καθιστούν το νέο CR-V πιο πρακτικό στην καθημερινή χρήση. Για παράδειγμα, το ύψος της πίσω πόρτας όταν ανοίγει, μπορεί να ρυθμίζεται για αποφυγή επαφής με χαμηλά ταβάνια, ενώ η ευελιξία της καμπίνας αυξάνεται με έναν αποθηκευτικό χώρο τριών διατάξεων στην κεντρική κονσόλα, και βύθιση – ‘με μία κίνηση’ – των διαιρούμενων 60:40 / αναδιπλούμενων πλατών των καθισμάτων της δεύτερης σειράς, για ταχύτερη και ευκολότερη φόρτωση.
Η πλατφόρμα ενσωματώνει την αποκλειστική δομή αμαξώματος ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) δεύτερης γενιάς της Honda, που χρησιμοποιεί ένα δίκτυο συνδεδεμένων δομικών στοιχείων για πιο ομοιόμορφη κατανομή της ενέργειας σύγκρουσης. Επιπλέον, στάνταρ προσφέρεται σε όλη τη γκάμα το Honda Sensing™, από τις πιο ολοκληρωμένες φιλοσοφίες ενεργητικής ασφάλειας και τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού στην κατηγορία, συνδυάζοντας ραντάρ και πληροφορίες κάμερας για την υποστήριξη του οδηγού.
Προηγμένη και σπορ εξωτερική σχεδίαση
Το νέο Honda CR-V διατηρεί τη γνώριμη σιλουέτα του παγκόσμιου best-seller στην κατηγορία SUV, και μία εξελιγμένη, σπορ και προηγμένη σχεδίαση. Το νέο CR-V υιοθετεί φρέσκια σχεδίαση εξωτερικού, με φαρδύτερους θόλους τροχών και πιο έντονες καμπύλες στο καπό και τα πίσω πλαϊνά πάνελ, καθώς και το τελευταίο, χαρακτηριστικό γραφικό προβολέων Honda.
Οι σχεδιαστές του νέου CR-V έλαβαν εντολή να δημιουργήσουν ένα σύγχρονο και δυναμικό SUV που θα είναι και εξαιρετικά λειτουργικό. Η Honda είχε στόχο ένα ποιοτικό και προηγμένο όχημα, με καθαρό και σύγχρονο στυλ χωρίς περιττές γραμμές.
Από τις βασικές αλλαγές ήταν η αύξηση του μεταξονίου κατά 30mm. Αυτό όχι μόνο δημιουργεί περισσότερο χώρο στο εσωτερικό, αλλά κάνει το SUV πιο μυώδες, με τους τροχούς τοποθετημένους στα άκρα του αμαξώματος. Ένας συνδυασμός τροχού – ελαστικού μεγάλων διαστάσεων με κοντύτερο πίσω πρόβολο και διπλές απολήξεις εξαγωγής, τονίζει το αθλητικό στυλ του αυτοκινήτου.
Μπροστά, μία τολμηρή σχεδίαση υιοθετεί το νέο ‘πρόσωπο’ της οικογένειας Honda, με το συμπαγές γραφικό του φτερού και το χαρακτηριστικό σχήμα των προβολέων, με φωτισμό LED στάνταρ. Ένας στιβαρός, ανάγλυφος εμπρός προφυλακτήρας, με πιο καθαρές επιφάνειες συγκριτικά με τον προκάτοχό του, πλαισιώνει μία λεπτή μάσκα. Έντονες καμπύλες στο καπό οδηγούν το βλέμμα σε ένα αεροδυναμικό παρμπρίζ που δεν προεξέχει από το αμάξωμα, απ’ όπου η γραμμή οροφής εκτείνεται μέχρι την αεροτομή της πίσω πόρτας.
Τα πίσω πλαϊνά πάνελ έχουν πιο έντονες καμπύλες συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά CR-V, και η εικόνα συμπληρώνεται από φαρδύτερους θόλους και στους τέσσερις τροχούς. Η δυναμική παρουσία του επιτείνεται με μία ψηλή μεσαία γραμμή – που αυξάνει τον όγκο από κάτω – και μία στιλπνή διακοσμητική λωρίδα που ανεβαίνει καθώς εκτείνεται από πίσω από τους εμπρός τροχούς στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου.
Η απότομη αλλαγή κλίσης της πάνω γραμμής των παραθύρων καθώς φτάνει στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου, εκτείνεται παράλληλα με την καμπύλη της πίσω πόρτας. Η χρωμιωμένη διακοσμητική λωρίδα ‘συστρέφεται’ ώστε να δένει αρμονικά με την αλλαγή κλίσης της μεσαίας γραμμής στο κάτω τμήμα της περιοχής του παραθύρου, προάγοντας τη σπορ αισθητική.
Ανάγλυφα πίσω φώτα LED εκτείνονται πέρα από τα άκρα της μεσαίας γραμμής, και στη συνέχεια αγκαλιάζουν το πίσω τμήμα, δημιουργώντας το γραφικό σχήματος L σε κάθε πλευρά που περιέχει το κρύσταλλο του πίσω παρμπρίζ. Αυτό ολοκληρώνεται από μία χρωμιωμένη μπάρα σχήματος φτερού που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της πίσω πόρτας ανάμεσα στους φακούς.
Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από οκτώ εξωτερικές αποχρώσεις: απλή Rallye Red, μεταλλικές Lunar Silver, Modern Steel, Cosmic Blue και Premium Crystal Red, και ιριδίζουσες Platinum White, Crystal Black και Premium Agate Brown.
Ζάντες αλουμινίου θα διατίθενται σε διαστάσεις 17-, 18- και 19-ιντσών, ανάλογα με τον εξοπλισμό, ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις θα εφοδιάζονται με μία πανοραμική ηλιοροφή, στάνταρ.
Προηγμένη αεροδυναμική
Το νέο Honda CR-V είναι το πιο προηγμένο αεροδυναμικά όχημα στην κατηγορία του*, και εξελίχθηκε με έναν συνδυασμό υπολογιστικής ρευστοδυναμικής, δοκιμής μοντέλου υπό κλίμακα σε αεροδυναμική σήραγγα και της πρώτης δοκιμής σε σήραγγα αεροδυναμικής πλήρους κλίμακας της Honda που ενσωματώνει και κυλιόμενο ιμάντα.
Στενές κολόνες A αντισταθμίζουν τον μεγάλο όγκο του ώμου και πλαισιώνουν ένα παρμπρίζ που δεν προεξέχει από το αμάξωμα με καθαριστήρες τοποθετημένους σε εσοχές. Σε συνδυασμό με τον ανάγλυφο εμπρός προφυλακτήρα, ο στροβιλισμός αέρα μειώνεται γύρω από το σπόιλερ. Μία λεία γραμμή οροφής, με κεραία τύπου πτερυγίου συμπληρώνεται από ποδιές κάτω από τον κινητήρα και το πάτωμα που εξομαλύνουν τη ροή αέρα πάνω και κάτω από το CR-V, το οποίο μειώνει την αντίσταση και βελτιώνει τη σταθερότητα.
Τα άκρα του πίσω προφυλακτήρα καμπυλώνονται προς το κέντρο του αυτοκινήτου, καταλήγοντας σε έντονες πτυχές σε κάθε πλευρά. Σε συνδυασμό με τα προεξέχοντα άκρα για τους φακούς των πίσω φώτων ψηλότερα στο αμάξωμα, οι πτυχώσεις αυτές αποκολλούν τη ροή αέρα από τα πλευρά. Μία λειτουργική αεροτομή στο πάνω μέρος της πίσω πόρτας μειώνει περαιτέρω το στροβιλισμό στο πίσω τμήμα. Μία συνολική μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης συγκριτικά με το προηγούμενο CR-V μειώνει επίσης το βουητό από τα πάνελ του αμαξώματος και τις προεξοχές, προς όφελος της κατανάλωσης και του περιορισμού θορύβων.
Αεραγωγοί μπροστά, κάτω από το χρωμιωμένο έμβλημα Honda στο ρύγχος φέρουν το σύστημα Active Shutter Grille της Honda για βελτίωση της κατανάλωσης. Το σύστημα είναι προγραμματισμένο να κρατά τις γρίλιες κλειστές όσο γίνεται περισσότερο, ακόμα και κατά την οδήγηση στην πόλη, για βελτιωμένες αεροδυναμικές επιδόσεις. Ωστόσο, όταν χρειαστεί, το σύστημα ενεργοποιεί ένα ηλεκτρονικό βηματικό μοτέρ για να ανοίγει τις γρίλιες όσο είναι απαραίτητο, επιτρέποντας την είσοδο της ροής αέρα στο χώρο του κινητήρα. Ένας κεντρικός επεξεργαστής παρακολουθεί σημαντικές παραμέτρους θερμοκρασίας για το ψυκτικό του κινητήρα, τη βαλβολίνη του κιβωτίου και τις απαιτήσεις του A/C, για να προσδιορίζει την ιδανική θέση για τις γρίλιες.
Premium ποιότητα εσωτερικού
Η χρήση οριζόντιας αισθητικής στον πίνακα οργάνων και στη διάταξη προάγει την αίσθηση ευρυχωρίας στη καμπίνα. Η σχεδίαση αποπνέει μία αίσθηση δύναμης και αντοχής, ενώ υλικά υψηλής ποιότητας ενισχύουν το premium περιβάλλον.
Ένα εκτενές και αριστοτεχνικά ραμμένο μαλακό πάνελ διατρέχει όλο το πλάτος της καμπίνας διαιρούμενο από ένα μαύρο γυαλιστερό ένθετο, ενώ και τα πάνω τμήματα των πάνελ θυρών φέρουν μαλακές επενδύσεις για την άνεση του οδηγού και του συνοδηγού. Η Honda έχει αυξήσει το χώρο στην εμπρός περιοχή των ποδιών, μεταφέροντας ψηλότερα τα κάτω τμήματα του ταμπλό.
Προηγμένη ξύλινη διακόσμηση, που χρησιμοποιείται στα ένθετα των θυρών και στο κάτω τμήμα του ταμπλό, προσδίδει μία νότα φυσικού χρώματος. Στιλπνό μεταλλικό στοιχείο κοσμεί τις στεφάνες των αεραγωγών, τη στεφάνη του τιμονιού, τις λαβές των θυρών και το πάνελ ελέγχου του κλιματισμού, προσθέτοντας μία σύγχρονη πινελιά. Premium ταπετσαρία καθισμάτων και ύφασμα plush black προσφέρονται στάνταρ, ενώ υψηλής ποιότητας φίνο δέρμα διατίθεται σε μαύρο ή ιβουάρ για τις ανώτερες εκδόσεις.
Η Honda έχει εκλογικεύσει τη διάταξη της οθόνης συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά CR-V, που τώρα περιλαμβάνει μόνο μία κεντρική οθόνη αφής, πλέον της διεπαφής Driver Information Interface (DII) 7 ιντσών που είναι ορατή μέσα από το τιμόνι. Η διάταξη των χειριστηρίων έχει επίσης απλουστευτεί με ένα απλό πίνακα για τη διαχείριση του A/C να βρίσκεται κάτω από την οθόνη αφής.
Εξαιρετική ορατότητα μπροστά εξασφαλίζουν οι στενές κολόνες Α, που είναι 10mm λεπτότερες από του προηγούμενου μοντέλου, για βελτίωση της προς τα έξω γωνίας θέασης. Παρόλα αυτά, η Honda κατάφερε να διατηρήσει τα ανώτερα χαρακτηριστικά ασφάλειας των κολόνων , χρησιμοποιώντας ατσάλι υπερυψηλής αντοχής. Η θέα του δρόμου πάνω από το καπό έχει επίσης βελτιωθεί, χάρη σε μία μείωση 60 mm στην περιοχή του αμαξώματος που δεν είναι ορατή από τον οδηγό.
Πλήρης ενσωμάτωση smartphone
Το λογισμικό δεύτερης γενιάς του Honda Connect στο νέο CR-V προσφέρει αναβαθμισμένη, διαισθητική λειτουργία και πλήρη ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto.
Ενσωμάτωση με Apple CarPlay σημαίνει ότι το Honda Connect μπορεί τώρα να φέρει τη λειτουργικότητα ενός iPhone στην οδηγική εμπειρία, με τον ρόλο της διεπαφής να αναλαμβάνει η ενσωματωμένη οθόνη του CR-V. Οι οδηγοί μπορούν να λαμβάνουν οδηγίες, να τηλεφωνούν, να στέλνουν και να λαμβάνουν μηνύματα και να ακούνε μουσική από την οθόνη αφής ή μέσω φωνητικού ελέγχου χρησιμοποιώντας εντολές Siri της Apple.
Το Android Auto έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει στους οδηγούς έναν απλό και διαισθητικό τρόπο χρήσης των Android smartphones μέσω αφής και φωνής, ελαχιστοποιώντας το ενδεχόμενο διάσπασης της προσοχής. Υποστηρίζει χαρακτηριστικά όπως Google Maps, Google Now, μηνύματα, μουσική και πολυάριθμες ακόμα δημοφιλείς εφαρμογές, ανάλογα με την αγορά.
Διεπαφή Ενημέρωσης Οδηγού Driver Information Interface
Μπροστά από το τιμόνι βρίσκεται ένας νέος πίνακας οργάνων, που περιλαμβάνει μία μεγάλη, έγχρωμη κεντρική οθόνη 7-ιντσών TFT-LCD Driver Information Interface (DII), πλαισιωμένη από δείκτες θερμοκρασίας ψυκτικού και στάθμης καυσίμου. Η νέα DII περιλαμβάνει μεγάλο ψηφιακό ταχύμετρο και γραμμική ένδειξη στροφόμετρου. Ενσωματωμένη στο κάτω τμήμα της DII είναι μία ‘ζώνη περιεχομένου’ στην οποία ο οδηγός μπορεί να σκρολάρει και να επιλέξει από ποικίλο περιεχόμενο ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, όπως οδηγίες πλοήγησης, προβολή SMS και κειμένου email (μεταξύ των οποίων απαντήσεις με φωνητικό έλεγχο), πληροφορίες μουσικού κομματιού, επαφές smartphone, κατάσταση συστήματος AWD, και έξυπνες πληροφορίες σέρβις.
Το σκρολάρισμα και η επιλογή των πληροφοριών που θα προβάλλονται στην DII γίνεται μέσω χειριστηρίων αφής αντίχειρα στην αριστερή ακτίνα του τιμονιού. Αυτό προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα να σκρολάρει ανάμεσα στα προγράμματα DII και να κάνει ρυθμίσεις, να εκτελεί αλφαβητικές αναζητήσεις – επαφών ή μουσικών κομματιών για παράδειγμα – και να επιλέγει τις επιθυμητές πληροφορίες που θα προβάλλονται στην DII του πίνακα οργάνων. Επίσης, στην αριστερή ακτίνα του τιμονιού βρίσκονται τα ενσωματωμένα χειριστήρια τηλεφώνου Bluetooth®3 HandsFreeLink®. Ο συνδυασμός χειριστηρίων αφής αντίχειρα και οθόνης DII στο εμπρός πεδίο ορατότητας του οδηγού βοηθά στην ελαχιστοποίηση της διάσπασης της προσοχής κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Ένα δεύτερο χειριστήριο αφής αντίχειρα στη δεξιά ακτίνα του τιμονιού χρησιμοποιείται για τον έλεγχο των συστημάτων adaptive cruise control και lane keeping assist system.
Iσχυρός βενζινοκινητήρας
Το νέο CR-V χρησιμοποιεί το νέο βενζινοκινητήρα 1.5-L VTEC TURBO της Honda που είδαμε για πρώτη φορά στο πιο πρόσφατο Honda Civic, και έχει προσαρμοστεί στις απαιτήσεις ενός αποκλειστικού υπερσυμπιεστή για το CR-V. Προσφέρει έναν αξιοσημείωτο και κορυφαίο συνδυασμό ισχύος και απόδοσης και περιλαμβάνει πολυάριθμες τεχνολογίες για την επίτευξη βέλτιστης οδηγησιμότητας και επιδόσεων.
Ο VTEC TURBO αποδίδει ισχύ 173 PS (127kW) στις 5.600 rpm όταν συνεργάζεται με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο (6MT), και 193 PS (142 kW) στις 5.600 rpm για τα μοντέλα CVT. Η μέγιστη ροπή είναι 220 Nm μεταξύ 1.900 και 5.000 rpm για το 6MT και 243 Nm μεταξύ 2.000 και 5.000 rpm για το CVT.
Ο νέος VTEC TURBO προσφέρει από τις κορυφαίες περιβαλλοντικές επιδόσεις στην κατηγορία του. Οι επίσημες τιμές εκπομπών CO2 είναι 143 g/km για το προσθιοκίνητο 6MT μοντέλο, 149 g/km για το 6MT AWD μοντέλο και 158 g/km για οχήματα εφοδιασμένα με CVT – που διαθέτουν τετρακίνηση, στάνταρ. Η κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο NEDC είναι 6,3l/100 km για το μοντέλο 6MT FWD, 6,4l/100 km για το 6MT AWD και 6,8l/100 km για την έκδοση CVT AWD.
Η αυξημένη ιπποδύναμη συγκριτικά με το προηγούμενο βενζινοκίνητο CR-V μεταφράζεται σε αυξημένες επιδόσεις και σημαντικά βελτιωμένη απόδοση. Η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 9,3 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 211 km/h.
Προηγμένες τεχνολογίες στη μονάδα VTEC TURBO βελτιστοποιούν την ισχύ και την απόδοση, βελτιώνοντας την απόκριση κα μειώνοντας παράλληλα την εσωτερική τριβή και το βάρος.
Μπλοκ κυλίνδρου και στρόφαλος
Ένα ελαφρύ μπλοκ από χυτό αλουμίνιο με ξεχωριστά και ενισχυμένα κουζινέτα ελαχιστοποιεί το βάρος, ενώ χιτώνια κυλίνδρων από χυτοσίδηρο διασφαλίζουν την αντοχή. Κάθε κομβίο του ελαφρού στροφάλου από σφυρήλατο χάλυβα έχει περάσει από διαδικασία γυαλίσματος (μικροστίλβωση) για μείωση των εσωτερικών τριβών.
Κυλινδροκεφαλή και σύστημα βαλβίδων
Η ελαφρού βάρους κυλινδροκεφαλή DOHC κατασκευάζεται από κράμα αλουμινίου με χύτευση υπό πίεση. Με τους αυλούς εξαγωγής να ενσωματώνονται στην κυλινδροκεφαλή, καταργείται η ανάγκη για μία παραδοσιακή ανεξάρτητη πολλαπλή εξαγωγής. Μία αθόρυβη καδένα χαμηλών τριβών κινεί τους δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής της τετραβάλβιδης κεφαλής. Ο μηχανισμός των εκκεντροφόρων δεν απαιτεί συντήρηση σε όλη τη διάρκεια ζωής του κινητήρα. Για πρόσθετη μείωση βάρους, χρησιμοποιούνται νέοι κοίλοι εκκεντροφόροι με λεπτά τοιχώματα.
Οι βαλβίδες εξαγωγής έχουν πλήρωση νατρίου προς όφελος της απόδοσης, των μειωμένων ρύπων και της ισχύος. Ένας θάλαμος μέσα στη βαλβίδα περιέχει νάτριο που ψύχεται από τον αυλό ψύξης της εξαγωγής. Καθώς ο εκκεντροφόρος πλησιάζει στην κεφαλή της, το νάτριο βοηθά στην ψύξη ολόκληρης της βαλβίδας. Καθώς η βαλβίδα ψύχεται εσωτερικά, καταργείται η ανάγκη για εμπλουτισμό του μίγματος καυσίμου – κάτι συνηθισμένο για την ψύξη των βαλβίδων εξαγωγής των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων. Το πιο φτωχό μείγμα μειώνει τους ρύπους, βελτιώνει την κατανάλωση και αυξάνει την ισχύ.
Το σύστημα Dual-VTC μεταβάλλει το χρονισμό των εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής ανεξάρτητα και συνεχώς για βελτιστοποιημένη καύση σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες. Η επικάλυψη των βαλβίδων μπορεί να αυξηθεί ή να μειωθεί, ανάλογα με τις στροφές και το φορτίο του κινητήρα , για αύξηση της κινητήριας ισχύος, της απόκρισης ή της απόδοσης, ανάλογα με τις απαιτήσεις.
Ψύξη εμβόλων και τεχνολογία μείωσης τριβών
Τα έμβολα του κινητήρα βοηθούν στο να διατηρείται σταθερή η καύση και συμβάλλουν στη βελτιωμένη απόδοση με τις κοιλότητες στις κορώνες τους. Τα ελαφρά έμβολα έχουν βελτιστοποιημένη σχεδίαση ποδιάς για ελαχιστοποίηση του βάρους του εμβολοφόρου, που μειώνει τους κραδασμούς και αυξάνει τη λειτουργική απόδοση. Τα έμβολα του 1.5 L VTEC TURBO είναι ελαιόψυκτα με ψεκασμό από διπλά μπεκ που εστιάζουν κάτω από τις ποδιές των εμβόλων, ενώ τα ελατήρια με ιοντική επίστρωση συμβάλλουν στη μείωση των τριβών για μεγαλύτερη λειτουργική απόδοση.
Η μηχανουργική κατεργασία (plateau honing) μειώνει ακόμα περισσότερο τις τριβές ανάμεσα στα έμβολα και στους κυλίνδρους δημιουργώντας μία πολύ ομαλή επιφάνεια. Πρόκειται για μία διαδικασία δύο σταδίων που χρησιμοποιεί δύο διαδικασίες λείανσης αντί για τη μια συμβατική. Η διαδικασία αυτή βελτιώνει τη μακροπρόθεσμη αντοχή του κινητήρα απέναντι στη φθορά.
Λιπαντικό χαμηλού ιξώδους (0W-20), μία ειδική βαλβίδα εκτόνωσης της αντλίας λαδιού δύο σταδίων, τσιμούχες λαδιού χαμηλών τριβών, ειδική σχεδίαση ελατηρίου λαδιού χαμηλής αντίστασης, ιμάντας χρονισμού χαμηλών τριβών και ένας στρόφαλος ελαφρού βάρους συμβάλλουν επίσης στην άριστη συνολική λειτουργική απόδοση.
Υπερτροφοδότης μονής εισαγωγής και χαμηλής αδρανείας με ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate)
Συγκριτικά με άλλους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες μικρού κυβισμού που κυκλοφορούν στην αγορά, ο υπερτροφοδότης του VTEC TURBO είναι πιο συμπαγής, με τουρμπίνα μικρής διαμέτρου. Αυτό είναι επιβεβλημένο για μέγιστη απόκριση. Η σχεδίαση του κελύφους μονής εισαγωγής βοηθά τον υπερτροφοδότη να παράγει πίεση υπερπλήρωσης ακόμα και σε σχετικά μικρά πατήματα του γκαζιού και στις χαμηλές στροφές. Επιπλέον, η ηλεκτρική ενεργοποίηση της wastegate επιτρέπει τον ακριβή έλεγχο της πίεσης υπερπλήρωσης.
Βελτιστοποιημένο αυτόματο κιβώτιο CVT
Το προαιρετικό, αυτόματο κιβώτιο CVT σχεδιάστηκε για χρήση με τους τελευταίους κινητήρες VTEC TURBO της Honda. Περιλαμβάνει μετατροπέα ροπής με δύο αποσβεστήρες στην εσωτερική φτερωτή, που βελτιώνει την αθόρυβη λειτουργία και οδηγησιμότητα και βοηθά να εξομαλύνεται η επιτάχυνση από στάση.
Συγκριτικά με τα παραδοσιακά συστήματα CVT που παρουσιάζουν μία ‘σπογγώδη’ αίσθηση σε απότομες επιταχύνσεις , η νέα μονάδα CVT της Honda προσφέρει μία τελείως διαφορετική, πιο άμεση σύνδεση με τις στροφές του κινητήρα, που οδηγεί σε πιο γραμμική απόκριση. Η απόκριση και η πληροφόρηση (feedback) από το CVT στόχο είχε να παρέχει αίσθηση παρόμοια με ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.
Το CVT της Honda περιλαμβάνει δύο πρόσθετα προγράμματα που βελτιώνουν την ασφάλεια και την οδηγησιμότητα ανάλογα με τις συνθήκες.
Το Early Downshift During Braking (EDDB) χρησιμοποιεί τον κινητήρα για να υποστηρίξει τον οδηγό στο φρενάρισμα. Όταν το σύστημα αναγνωρίσει επιβράδυνση, κατηφόρα ή επικείμενη στροφή λόγω ενεργοποίησης των φρένων, το EDDB αυξάνει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα για να αξιοποιήσει το φρένο του. Στη συνέχεια επιτρέπει στο όχημα να επιταχύνει άμεσα ξανά, μετά την επιβράδυνση ή το τέλος της στροφής.
Το ‘Fast Off’ καταγράφει πόσο γρήγορα ο οδηγός αφήνει το γκάζι και διατηρεί τις στροφές του κινητήρα για να αξιοποιήσει το φρένο του σε περιπτώσεις που η πίεση του πεντάλ είναι ανεπαρκής. Το σύστημα αυτό έχει δοκιμαστεί εκτενώς για τους Ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους υψηλών ταχυτήτων και πολλαπλών λωρίδων. Για παράδειγμα, το Fast Off αναγνωρίζει πότε ο οδηγός έχει προετοιμαστεί να προσπεράσει το προπορευόμενο όχημα, αλλά αδυνατεί να το εκτελέσει λόγω οχήματος που βρίσκεται στη διπλανή λωρίδα. Καθώς ο οδηγός αφήνει γρήγορα το γκάζι για να επιτρέψει στο πίσω όχημα να περάσει, το Fast Off διατηρεί ψηλά τις στροφές για να μπορέσει να ολοκληρωθεί η προσπέραση.
Tο πιο προηγμένο πλαίσιο στην ιστορία του CR–V
- Το πλαίσιο είναι ελαφρύτερο και πιο άκαμπτο από ποτέ, επιτρέποντας προηγμένο δυναμικό tuning
- Η πλατφόρμα χρησιμοποιεί νέα γενιά ατσαλιού υπερυψηλής αντοχής για βελτιωμένη δυναμική συμπεριφορά και αξιοπιστία στις συγκρούσεις
- Καινοτόμες τεχνικές συναρμολόγησης βελτιώνουν την ακαμψία και τη διαχείριση των χαρακτηριστικών NVH
- Νέα ανάρτηση προσφέρει οδηγική άνεση και μία απολαυστική οδηγική εμπειρία
- Εξαιρετικά αθόρυβη καμπίνα, με σύστημα καταστολής θορύβου
Το νέο CR-V βασίζεται στην τελευταία σχεδίαση πλαισίου της Honda, που είναι η πιο προηγμένη που έχει εξελιχθεί ποτέ για CR-V και εξασφαλίζει ότι το αυτοκίνητο προσφέρει μία απολαυστική οδηγική εμπειρία με υψηλή οδηγική άνεση.
Η ελαφριά και άκαμπτη δομή περιλαμβάνει χαμηλό κέντρο βάρους, με προηγμένα συστήματα εμπρός και πίσω ανάρτησης, νέες τεχνολογίες ελέγχου, και νέο σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιαμού. Η τελευταία τεχνολογία τετρακίνησης της Honda – ‘Real Time AWD with Intelligent Control System™’ – σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, χαρίζει στο CR-V γνήσιες ικανότητες παντός εδάφους.
Μία χαμηλής αδράνειας και υψηλής ακαμψίας πλατφόρμα είναι το αποτέλεσμα χρήσης ελαφρών και εξαιρετικά ανθεκτικών υλικών στη δομή του αμαξώματος που είναι από τα πιο προηγμένα στη βιομηχανία. Η Honda συνεργάστηκε με έναν προμηθευτή μιας νέας γενιάς ατσαλιού υπερυψηλής αντοχής διαμορφωμένου εν θερμώ, που αυξάνει την αντοχή και μειώνει το συνολικό βάρος ολόκληρου του πλαισίου του αμαξώματος. Η χρήση ατσαλιού υπερυψηλής αντοχής διαμορφωμένου εν θερμώ αυξάνεται από 0% στο προηγούμενο CR-V σε σχεδόν 9% στο νέο μοντέλο. Η συνδυασμένη χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής 780 MPa, 980 MPa και 1500 MPa είναι 36% στο νέο CR-V έναντι 9% στο προηγούμενο μοντέλο.
Προηγμένο, νέο αυτοφερόμενο αμάξωμα
Η χρήση ανώτερων υλικών και προηγμένων μηχανολογικών διαδικασιών υποστηρίζουν τη νέα σχεδίαση της πλατφόρμας του CR-V, και βοήθησαν στη δημιουργία ενός πλαισίου που είναι ελαφρύτερο από αυτό της προηγούμενης γενιάς CR-V, με αυξημένη κατά 25% στρεπτική ακαμψία. Η ακαμψία του αυτοφερόμενου αμαξώματος συμβάλλει σημαντικά στις βελτιώσεις των χαρακτηριστικών NVH.
Μία ακόμα καινοτομία εφαρμόζεται στη διαδικασία της συναρμολόγησης του αμαξώματος, με πρωτοποριακή, άκρως αποδοτική τεχνική σύνδεσης. Ολόκληρο το εσωτερικό πλαίσιο συναρμολογείται πρώτο, ακολουθεί το εξωτερικό πλαίσιο και μετά οι σύνδεσμοι. Αυτό διαφοροποιεί τη συμβατική μέθοδο συναρμολόγησης του αμαξώματος, όπου το εξωτερικό πλαίσιο συναρμολογείται πρώτο, και ακολουθεί η συναρμολόγηση του εσωτερικού και οι σύνδεσμοι. Η νέα τεχνολογία παραγωγής συμβάλλει τρομερά στη συνολική ακαμψία του αμαξώματος.
Ηλεκτροπόντες πυκνής συγκόλλησης ανά 20 χιλιοστά σε κρίσιμες περιοχές του αμαξώματος αυξάνουν αισθητά την ακαμψία και αντοχή συγκριτικά με τις συμβατικές τεχνικές ανά 40 και 50 χιλιοστά.
Αυτές οι καινοτομίες στη σχεδίαση, τη μηχανολογία και την παραγωγή έχουν σαν αποτέλεσμα μία 35% αύξηση στη συνολική αντοχή του αμαξώματος στην κάμψη συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά CR-V, και μία αύξηση 25% στη στρεπτική ακαμψία. Κατ’ επέκταση, αυτό επιτρέπει καλύτερη ρύθμιση της ανάρτησης για ανώτερα επίπεδα οδηγικής άνεσης και συμπεριφοράς, και βοηθά στο να πληρούνται τα Ευρωπαϊκά πρότυπα ποιότητας και αθόρυβης λειτουργίας.
Ικανοποιητική δυναμική συμπεριφορά και εξαιρετική άνεση
Η νέα ανάρτηση και η αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος συμβάλλουν στην πιο ευχάριστη και απολαυστική εμπειρία που έχει βιώσει κάποιος σε ένα CR-V. Η οδηγική άνεση έχει βελτιωθεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με νέες ρυθμίσεις και την ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών αύξησης της ενδοτικότητας.
Το φαρδύτερο στήσιμο και το μακρύτερο μεταξόνιο συμβάλλουν στη βελτιωμένη σταθερότητα, σε συνδυασμό με τροχούς και ελαστικά μεγαλύτερων διαστάσεων. Παρά τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος 35 mm, τα κέντρο βάρους του νέου CR-V είναι ίδιο με αυτό του προκατόχου του.
Η προηγμένη πλατφόρμα προσφέρει μία βελτιστοποιημένη βάση για το πιο οδηγοκεντρικό δυναμικό σετάρισμα στην ιστορία του CR-V. Η ομάδα μηχανολογίας θέλησε να δημιουργήσει ένα εξαιρετικά ευέλικτο SUV με γραμμική απόκριση, στο πλαίσιο της φιλοσοφίας ‘one motion, one input’ που εστιάζει στην προβλεψιμότητα και αμεσότητα της δυναμικής εμπειρίας.
Μπροστά, η ανάρτηση με γόνατα MacPherson και κάτω βραχίονες προσφέρει υψηλή πλευρική ακαμψία για γραμμική απόκριση, και χαμηλή διαμήκη ακαμψία για βελτιστοποιημένη απορρόφηση των κραδασμών. Το σύστημα διεύθυνσης – Κρεμαγιέρα με δύο πινιόν και μεταβλητή, ηλεκτρική υποβοήθηση – που υιοθετεί και το τελευταίο Honda Civic – είναι ειδικά ρυθμισμένο για το CR-V και τις Ευρωπαϊκές αγορές. Το σύστημα δύο πινιόν προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση (feedback), με άμεση απόκριση που βελτιώνει τη γραμμικότητα, την ομαλή λειτουργία και την ακρίβεια.
Η μεταφορά κραδασμών στο τιμόνι ελαχιστοποιείται με αύξηση της διαμέτρου της κολόνας του τιμονιού στα 30 mm – 36% μεγαλύτερη από του προηγούμενου CR-V -και με την τοποθέτηση του ελαφρού ηλεκτρικού μοτέρ υποβοήθησης στην κρεμαγιέρα δύο πινιόν αντί της συμβατικής θέσης στην κολόνα του τιμονιού. Οι ελιγμοί με χαμηλή ταχύτητα έχουν βελτιωθεί, με μία 26% μείωση στις στροφές από τέρμα σε τέρμα, στις 2,3 στροφές.
Πίσω, μία νέα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων προσφέρει αυξημένη γεωμετρική ευστάθεια για προβλέψιμη οδήγηση στις υψηλές ταχύτητες, ανώτερη οδηγική άνεση και πιο γραμμική συμπεριφορά σε συνδυασμό με τη ρύθμιση του EPS. Μία ισχυρή πίσω αντιστρεπτική δοκός βελτιώνει τις εισόδους στις στροφές και μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος, ενώ μία νέα, πλευστή δομή του υποπλαισίου που εδράζεται σε σαϊλεντμπλόκ βελτιώνει τη μόνωση των θορύβων σε σχέση με το προηγούμενο CR-V.
Υδραυλικά σαϊλεντμπλόκ, που συνήθως αποτελούν αποκλειστικότητα των οχημάτων της πολυτελούς κατηγορίας, τοποθετούνται μπροστά και πίσω, με αποτέλεσμα ανώτερη απόσβεση και έλεγχο των κραδασμών του πλαισίου.
Μεγαλύτερα φρένα τοποθετούνται και στους τέσσερις τροχούς συγκριτικά με το προηγούμενο CR-V, με δίσκους 296 mm μπροστά και 300 mm πίσω ενώ βελτιώνονται με την προσθήκη ενός ηλεκτρικού σερβόφρενου (EBB), που προσφέρει κορυφαία απόδοση και αίσθηση φρεναρίσματος. Το EBB ρυθμίζει την ισχύ πέδησης στην ταχύτητα του οχήματος και τις εντολές του οδηγού, και μπορεί να πετύχει ανώτερη υδραυλική πίεση ταχύτερα και με λιγότερη προσπάθεια στο πεντάλ σε όλες τις συνθήκες φρεναρίσματος συγκριτικά με τα συμβατικά συστήματα.
Agile Handling Assist (AHA)
Το Agile Handling Assist (AHA) της Honda τοποθετείται στο CR-V για πρώτη φορά. Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας είναι ειδικά ρυθμισμένο για την Ευρωπαϊκή αγορά σε συνάρτηση με την κατάσταση των δρόμων και τα οδηγικά στυλ. Προσφέρει έξυπνη, διακριτική επέμβαση για μεγαλύτερη ασφάλεια και πιο ομαλή, πιο προβλέψιμη συμπεριφορά στις χαμηλές και υψηλές ταχύτητες και σε αργούς ή γρήγορους ελιγμούς διεύθυνσης.
Εξαιρετικά αθόρυβη καμπίνα
Ο σχεδιασμός της νέας πλατφόρμας συμβάλλει σε ένα εξαιρετικά αθόρυβο και ποιοτικό περιβάλλον καμπίνας. Η εξαιρετική διαχείριση των χαρακτηριστικών NVH είναι αποτέλεσμα ελαχιστοποίησης της παραγωγής θορύβων και κραδασμών και της μεταφοράς τους μέσω της δομής του αμαξώματος, αλλά και της μελετημένης χρήσης ήχο-απορροφητικών και ηχομονωτικών υλικών.
Στην ελαχιστοποίηση της παραγωγής θορύβων συμβάλλει η πρώτη εφαρμογή του Active Noise Cancellation (ANC) σε CR-V, που είναι στάνταρ σε όλη τη σειρά. Το ANC είναι σχεδιασμένο για να μειώνει τους θορύβους χαμηλών συχνοτήτων στην καμπίνα. Χρησιμοποιεί δύο μικρόφωνα που παρακολουθούν τέτοιους θορύβους από τον κινητήρα, και στη συνέχεια δημιουργούν συγχρονισμένα ηχητικά σήματα αντίθετης φάσης για την καταστολή των θορύβων. Το σύστημα λειτουργεί όσο το όχημα βρίσκεται σε λειτουργία, ανεξάρτητα εάν το ηχοσύστημα είναι ενεργοποιημένο ή όχι.
Ο θόρυβος από το κινητήρα μειώνεται περαιτέρω με ειδικές εμπρός, πλαϊνές και πίσω τσιμούχες στο καπό, ένα μονωτικό πάνελ καπό, μία ποδιά κινητήρα και ειδικό μονωτικό υλικό στο ταμπλό. Στην καμπίνα, μία μονοκόμματη μοκέτα βελτιώνει τη μόνωση από εξωτερικούς θορύβους.
Στρατηγικά τοποθετημένα υλικά στεγανοποίησης αμαξώματος και ακουστικά διαχωριστικά μέσα στις κολόνες A-, B- και C, και το παρμπρίζ που δεν εξέχει, συμβάλλουν στο αθόρυβο χαρακτήρα της καμπίνας. Τα διαχωριστικά στις κολόνες μειώνουν τη μεταφορά θορύβου από το πάτωμα στην καμπίνα, ενώ οι τριπλές χυτές τσιμούχες 360 μοιρών στις πόρτες μειώνουν το θόρυβο του αέρα και βελτιώνουν την ηχομόνωση. Κάθε πλαϊνό παράθυρο έχει επίσης τσιμούχες στις εμπρός και πίσω γωνίες που σφραγίζουν τους αρμούς μεταξύ αμαξώματος και κρυστάλλου και περιορίζουν τη διείσδυση του θορύβου.
Τα μεγάλα πάνελ του αμαξώματος είναι διαμορφωμένα με τη βοήθεια σχεδίασης μέσω υπολογιστή (CAE) για μείωση του ‘βουητού’. Ακουστικές ποδιές και μονώσεις στους εμπρός και πίσω θόλους των τροχών, καθώς και στο πάτωμα της καμπίνας και του χώρου αποσκευών, μειώνουν περαιτέρω τους θορύβους και κραδασμούς.
- Βελτιωμένες τεχνολογίες αναβαθμίζουν τις AWD επιδόσεις του CR–V σε πραγματικές συνθήκες και τις off–road ικανότητες
- Αυξημένη απόσταση από το έδαφος συγκριτικά με τον προκάτοχό του
- Η τελευταία έκδοση του λογισμικού AWD της Honda αυξάνει την ευελιξία σε συνθήκες εκτός δρόμου και αναβαθμίζει την δυναμική συμπεριφορά στις στροφές
- Το σύστημα AWD αποσυνδέεται για μεγαλύτερη απόδοση όταν δεν είναι απαραίτητη η ροπή στους πίσω τροχούς
Η off-road ικανότητα του νέου CR-V βελτιώνεται ακόμα και από τη σχεδίαση της βασικής πλατφόρμας, καθώς προφέρει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος από το προηγούμενο μοντέλο, χωρίς αυτό να επηρεάζει το κέντρο βάρους.
Η απόσταση κάτω από το αυτοκίνητο έχει αυξηθεί στα 191 mm για τα προσθιοκίνητα μοντέλα και στα 201 mm για τα AWD μοντέλα. Έτσι επιτυγχάνεται 35 mm μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος συγκριτικά με το προηγούμενο CR-V. Στην απόσταση από το έδαφος συντελεί και ο συνδυασμός τροχών / ελαστικών μεγαλύτερης διαμέτρου που ταυτόχρονα διαμορφώνουν ένα πιο μυώδες στήσιμο.
Η τελευταία τεχνολογία τετρακίνησης της Honda – ‘Real Time AWD with Intelligent Control System™’ – είναι ρυθμισμένη ώστε να προσφέρει βέλτιστη απόδοση καυσίμου και οδηγησιμότητα. Αυτή υποστηρίζει τον εμπρός άξονα για ομαλή και αποδοτική οδήγηση, ακόμα και σε καθημερινές συνθήκες, για παράδειγμα κατά την εκκίνηση από στάση.
Το σύστημα τετρακίνησης χρησιμοποιεί έναν πολύδισκο συμπλέκτη που συνδέει έναν άξονα μετάδοσης με το πίσω διαφορικό, και ελέγχεται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ που κινεί μία υδραυλική αντλία. Η ελαφριά και αποδοτική σχεδίαση προσφέρει βέλτιστη ισορροπία επιδόσεων, με αυξημένη ικανότητα και ασφάλεια, σε συνθήκες εντός και εκτός δρόμου, χωρίς να προστίθεται περιττό βάρος στο σύστημα κίνησης. Όταν δεν είναι απαραίτητη η μεταφορά ροπής στους πίσω τροχούς, όπως όταν το όχημα ταξιδεύει με υψηλές ταχύτητες, ο άξονας μετάδοσης κίνησης στους πίσω τροχούς αποσυνδέεται για μείωση της μηχανικής αντίστασης.
Η νέα χαρτογράφηση της μονάδας ελέγχου AWD επιτρέπει τη μεταφορά μέχρι του 60% της ροπής στους πίσω τροχούς, όταν χρειάζεται, αλλά και μία συνολική αύξηση της ροπής μέσω του συστήματος – αύξηση 10% στα 550 Nm. Το αποτέλεσμα είναι βελτιωμένες επιδόσεις σε συνθήκες χαμηλής ελκτικής πρόσφυσης και μεγαλύτερη απόκριση και ικανότητα στις αναβάσεις.
Μέσω της νέας χαρτογράφησης το νέο σύστημα AWD προσφέρει επίσης πιο δυναμικές επιδόσεις στις στροφές feedback από τον αισθητήρα περιστροφής αμαξώματος (yaw rate) και τον αισθητήρα διεύθυνσης, πλέον του γραμμικού ελέγχου του ενεργοποιητή.
- Βέλτιστη αξιοποίηση χώρου στη μεγαλύτερη καμπίνα επιβατών στην ιστορία του CR–V
- Μακρύ μεταξόνιο και φαρδύτερο αμάξωμα διαμορφώνουν ένα αισθητά μεγαλύτερο εσωτερικό
- Περισσότερος χώρος για όλους τους επιβάτες, και δυνατότητα επταθέσιας διάταξης για πρώτη φορά
- Κορυφαία χωρητικότητα για τη μεταφορά αποσκευών και η μεγαλύτερη επιφάνεια χώρου φόρτωσης στην ιστορία του μοντέλου
- Προηγμένα χαρακτηριστικά άνεσης όπως βύθιση καθισμάτων με μία κίνηση και ηλεκτρική πίσω πόρτα με λειτουργία hands-free
Το νέο Honda CR-V ανεβάζει τον πήχη με την ποιότητα εσωτερικού, τον προηγμένο χαρακτήρα και την ευελιξία του, διαθέτοντας ελαφρώς μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις από τον προκάτοχό του που διαμορφώνουν μία πολύ πιο ευρύχωρη καμπίνα.
Όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν άφθονο χώρο, χάρη στο φαρδύτερο αμάξωμα και σε ένα μακρύ μεταξόνιο 2.660mm – αυξημένο κατά 30mm σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο – που αυξάνει την απόσταση μεταξύ πρώτης και δεύτερης σειράς καθισμάτων κατά 50mm. Οδηγός και συνοδηγός ωφελούνται από μία αύξηση 5mm στην περιοχή της κεφαλής και 16mm στην περιοχή των ισχίων συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά CR-V, ενώ χάρη στις λεπτότερες και πιο επίπεδες αναλογίες του ρεζερβουάρ καυσίμου μπροστά από τους πίσω τροχούς, η περιοχή των ποδιών των πίσω επιβατών αποκτά 50mm επιπλέον.
Οι πλάτες των εμπρός καθισμάτων του νέου CR-V είναι τύπου μπάκετ για βέλτιστη άνεση οδηγού και συνοδηγού. Επίσης σχεδιάστηκαν όσο το δυνατόν πιο λεπτές για να αυξήσουν το χώρο των ποδιών για τους επιβάτες της δεύτερης σειράς.
Ηλεκτρική οσφυϊκή υποστήριξη τεσσάρων κατευθύνσεων παρέχεται για τους εμπρός επιβάτες, που προσφέρει 80 mm κάθετη ρύθμιση και 35 mm διαμήκη ρύθμιση. Επίσης, διατίθενται ταχείας θέρμανσης και μειωμένης κατανάλωσης ενέργειας, θερμαινόμενα καθίσματα, με θερμαινόμενες έδρες για τους εμπρός και πίσω επιβάτες και θερμαινόμενες πλάτες για τον οδηγό και το συνοδηγό.
Για πρώτη φορά σε CR-V, η Honda προσφέρει προαιρετική, επταθέσια διάταξη, με άφθονο χώρο για τα πόδια των επιβατών της τρίτης σειράς, για εξασφαλισμένη άνεση σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων. Πόρτες με μεγάλα ανοίγματα και ενσωματωμένες εσωτερικές λαβές παρέχουν εξαιρετική ευκολία πρόσβασης, ενώ τα καθίσματα της δεύτερης σειράς σύρονται προς τα εμπρός σε μία διαδρομή 150mm για τη δημιουργία μεγαλύτερου ανοίγματος εισόδου.
Κορυφαία είναι και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, με την μεγαλύτερη επιφάνεια φόρτωσης στην ιστορία του CR-V. Η αύξηση πλάτους 160mm και ένα μέγιστο μήκος φόρτωσης 1.830mm – αύξηση 250mm από το προηγούμενο μοντέλο (1.800mm για την 7-θέσια εκδοση) – μπορεί να φιλοξενήσει ένα ποδήλατο βουνού με πλαίσιο 19,5 ιντσών.
Νέα βύθιση με μία κίνηση των διαιρούμενων 60:40 / αναδιπλούμενων πλατών των καθισμάτων επιτρέπουν ταχύτερη, ευκολότερη φόρτωση και μία εντελώς επίπεδη επιφάνεια για μεγαλύτερα αντικείμενα. Η αναδίπλωση οποιουδήποτε τμήματος του πάγκου καθισμάτων της δεύτερη σειράς μπορεί να γίνει με το ένα χέρι. Η βάση του καθίσματος χαμηλώνει προς το πάτωμα για να δώσει τη δυνατότητα στην πλάτη των πίσω καθισμάτων να πέσει στο ίδιο επίπεδο και παράλληλα με το πίσω πάτωμα. Η επαναφορά της πλάτης γίνεται επίσης με το ένα χέρι.
Διάφορα έξυπνα χαρακτηριστικά κάνουν το νέο CR-V πιο ευέλικτο από ποτέ. Το νέο πάτωμα δύο θέσεων του χώρου αποσκευών επιτρέπει πολλαπλές διατάξεις – ένα επίπεδο πάτωμα στην πάνω θέση επιτρέπει ευκολότερη φόρτωση των μεγαλύτερων αντικειμένων, ή προσφέρει περισσότερο χώρο για ψηλότερα φορτία στην κάτω θέση με μέγιστο βάρος φορτίου 100 kg.
Στις ανώτερες εκδόσεις, διατίθεται μία hands-free ηλεκτρική πίσω πόρτα, που περιλαμβάνει λειτουργία ρύθμισης ύψους. Οι ιδιοκτήτες μπορούν να ρυθμίσουν το ύψος ανοίγματος της ηλεκτρικής πίσω πόρτας του CR-V στο επιθυμητό όριο ανάλογα με το διαθέσιμο χώρο γύρω από το αυτοκίνητο, κάτι εξαιρετικά χρήσιμο σε στενούς χαμηλοτάβανους χώρους ή όταν το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου βρίσκεται κοντά σε τοίχο. Μία on-demand λειτουργία ‘Stop-and-hold’ επιτρέπει το σταμάτημα της πίσω πόρτας σε οποιαδήποτε επιθυμητή θέση, κάτι που προσφέρει προσωρινό έλεγχο του ανοίγματος του ύψους (όταν ανοίγει πέρα από τα 1.185mm) χωρίς να απαιτείται προγραμματισμός της ρύθμισης.
Μία νέα κεντρική κονσόλα τριών διατάξεων προσαρμόζεται σε ποικίλες απαιτήσεις. Στη διάταξη ‘Ράφι Κονσόλας’ – ‘Console tray’, μπορεί να φιλοξενήσει ένα smartphone 5,5 ιντσών. Το ράφι μπορεί να τοποθετείται σε εμπρός ή πίσω θέσεις, ή να αφαιρείται και να αποθηκεύεται, επιτρέποντας τρεις διατάξεις αποθηκευτικών χώρων. Στην εμπρόσθια θέση, το ράφι του smartphone καλύπτει τον κύριο αποθηκευτικό χώρο για πρόσθετη ασφάλεια και προστασία από τα αδιάκριτα βλέμματα. Όταν τοποθετείται πίσω, το ράφι κρατά ξεχωριστά τα μικρότερα αντικείμενα, επιτρέποντας πρόσβαση στον κάτω θάλαμο. Εάν το ράφι αφαιρεθεί τελείως, ο θάλαμος είναι αρκετά μεγάλος για μία τσάντα ή ένα laptop.
Τέσσερα σημεία φόρτισης USB στην καμπίνα επιτρέπουν πολλαπλές συνδέσεις για τηλέφωνα, tablets και λοιπές, προσωπικές ηλεκτρονικές συσκευές. Υπάρχουν θύρες φόρτισης USB 1.5-amp και 1.0-amp για τους εμπρός επιβάτες, και δύο ισχυρές θύρες φόρτισης USB 2.5-amp στο πίσω τμήμα της κεντρικής κονσόλας για τους επιβάτες της δεύτερης σειράς.
Οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν τις θήκες στις πόρτες που προσφέρουν εξαιρετικά μεγάλη χωρητικότητα – 48% μεγαλύτερη μπροστά και 63% μεγαλύτερη πίσω – κάτι που επιτεύχθηκε με τη μετακίνηση των ηχείων ψηλότερα στις επενδύσεις θυρών συγκριτικά με το προηγούμενο CR-V.
- Κορυφαίες επιδόσεις ασφάλειας στη βιομηχανία και Honda Sensing™ στάνταρ
- Το CR-V είναι τώρα ασφαλέστερο από ποτέ χάρη στη νέα δομή αμαξώματος και τις αναβαθμισμένες τεχνολογίες ασφάλειας
- Πιο άκαμπτο, ισχυρότερο και μειωμένη διείσδυση καμπίνας σε περίπτωση σύγκρουσης
- Το Honda Sensing™ είναι μία πλήρης σειρά συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας
- Εκτιμάται ότι θα κερδίσει την υψηλότερη βαθμολογία στο Euro NCAP
Το νέο CR-V έχει σχεδιαστεί για να πετυχαίνει κορυφαία επίπεδα ασφάλειας. Το γεγονός ότι η ομάδα κατάφερε να δημιουργήσει κορυφαία ακαμψία και αντοχή αμαξώματος, σε συνδυασμό με μία ολοκληρωμένη γκάμα τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας προβλέπεται ότι θα το βοηθήσουν να κερδίσει κορυφαία σκορ στις τελευταίες και πιο απαιτητικές δοκιμές του Euro NCAP.
Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της Honda ‘Ασφάλεια για Όλους’, τα ίδια συστήματα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνονται σε όλες τις εκδόσεις του νέου CR-V.
Η εξαιρετικά ισχυρή και άκαμπτη πλατφόρμα αποτελεί τη βάση για κορυφαίες επιδόσεις στον τομέα της ασφάλειας, με μία φιλοσοφία ‘All Directions Collision Safety’ (Ασφάλεια σε Συγκρούσεις Όλων των Κατευθύνσεων). Η σχεδίαση της πλατφόρμας βασίζεται στην αποκλειστική φιλοσοφία αμαξώματος επόμενης γενιάς ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) της Honda, που χρησιμοποιεί ένα δίκτυο δομικών στοιχείων για πιο ομοιόμορφη κατανομή της ενέργειας κρούσης. Αυτή η δομική σχεδίαση βοηθά στη μείωση των δυνάμεων που μεταφέρονται στον κλωβό των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης, προσφέροντας υψηλή αντοχή σε εμπρόσθιες, πλευρικές και οπίσθιες συγκρούσεις.
Οι έξι αερόσακοι προστατεύουν τους επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης και περιλαμβάνουν τεχνολογίες i-SRS Airbag και i_Side Airbag τεχνολογίες.
Τα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας του νέου CR-V συμπληρώνονται από τη σειρά τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού Honda Sensing™, που – για πρώτη φορά σε Honda – διατίθενται με όλες τις εκδόσεις του CR-V. Το Honda Sensing™ είναι από τα πιο ολοκληρωμένα σύνολα τεχνολογιών ασφάλειας στην κατηγορία. Χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό πληροφοριών από ραντάρ, κάμερες και προηγμένους αισθητήρες που βοηθούν και προειδοποιούν τον οδηγό σε πιθανά επικίνδυνα σενάρια.
Οι τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας Honda Sensing™ περιλαμβάνουν:
- Collision Mitigation Braking System: βοηθά στην επιβράδυνση ή και την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου εάν το σύστημα διαπιστώσει ότι η σύγκρουση με ένα προπορευόμενο όχημα είναι αναπόφευκτη. Προειδοποιητικό ηχητικό σήμα και, εάν χρειαστεί πίεση πέδησης εφαρμόζεται αυτόματα
- Forward Collision Warning: ανιχνεύει το δρόμο εμπρός και προειδοποιεί τους οδηγούς για επικείμενη σύγκρουση. Με οπτικές και ακουστικές προειδοποιήσεις παροτρύνει τον οδηγό να κάνει διορθωτικές κινήσεις ώστε να αποφύγει μία σύγκρουση
- Lane Departure Warning: ανιχνεύει κατά πόσον το αυτοκίνητο τείνει να βγει από τη λωρίδα που κινείται χωρίς να έχουν ενεργοποιηθεί τα φλας, και παροτρύνει τον οδηγό σε διορθωτική κίνηση
- Road Departure Mitigation: χρησιμοποιεί δεδομένα από την κάμερα που είναι τοποθετημένη στο παρμπρίζ για να διαπιστώσει κατά πόσο το όχημα εκτρέπεται από το δρόμο. Χρησιμοποιεί το Electric Power Steering (EPS) για διακριτικές παρεμβάσεις, που θα κρατήσουν το όχημα στη λωρίδα του, και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να ενεργοποιήσει το σύστημα πέδησης. Το σύστημα απενεργοποιείται εάν ανιχνεύσει ότι ο οδηγός έχει ανακτήσει τον έλεγχο
- Lane Keeping Assist System: βοηθά να παραμείνει το όχημα στο κέντρο της τρέχουσας λωρίδας του, ανιχνεύοντας τις σημάνσεις του δρόμου και κάνοντας μικρές διορθώσεις διεύθυνσης για να κρατήσει το αυτοκίνητο εντός των λευκών γραμμών
- Adaptive Cruise Control: επιτρέπει στον οδηγό να ορίσει μία επιθυμητή ταχύτητα και απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, κάτι που επιτρέπει τη χρήση του cruise control σε συνθήκες με ελαφριά, μεταβλητή ροή κυκλοφορίας
- Traffic Sign Recognition: ανιχνεύει και αναγνωρίζει αυτόματα τις πινακίδες οδικής κυκλοφορίας και τις εμφανίζει στην οθόνη των οργάνων DII
- Intelligent Speed Assistance: συνδυάζει το όριο ταχύτητας που έχει ορίσει ο οδηγός με το TSR για να ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα του οχήματος σύμφωνα με το τελευταίο όριο
- Intelligent Adaptive Cruise Control: πρωτοποριακή τεχνολογία που πρωτοεμφανίστηκε στο 2015 Honda CR-V, το i-ACC προβλέπει και αντιδρά αυτόματα όταν κάποιο όχημα κάνει ‘σφήνα’ σε αυτοκινητόδρομους πολλών λωρίδων. Χρησιμοποιεί κάμερα και ραντάρ για την ανίχνευση της θέσης των άλλων οχημάτων στο δρόμο και εφαρμόζει έναν αλγόριθμο – βασισμένο σε διεξοδική έρευνα στους Ευρωπαϊκούς δρόμους – για να προβλέπει την πιθανότητα άλλων οχημάτων σε γειτονικές λωρίδες να κάνουν ‘σφήνα’. Με αυτό τον τρόπο, το νέο Civic μπορεί να προσαρμόζει την ταχύτητά του αυτόματα πριν άλλα οχήματα κάνουν σφήνα, για μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση στο ταξίδι.
Άλλες τεχνολογίες ασφάλειας που προσφέρει το νέο CR-V:
- Blind Spot Information: χρησιμοποιεί τεχνολογία ραντάρ για την αυτόματη ανίχνευση και προειδοποίηση σχετικά με οχήματα που βρίσκονται στο τυφλό σημείο του οδηγού
- Cross Traffic Monitor: χρησιμοποιεί αισθητήρες στο πίσω πλαϊνό τμήμα του οχήματος για να προειδοποιήσει τον οδηγό για τη διέλευση οχημάτων όταν κινείται με όπισθεν
- Πίσω κάμερα πολλαπλών γωνιών: προσφέρει στον οδηγό επιλογές για πλήρη ορατότητα και επομένως ξεγνοιασιά όταν κάνει όπισθεν. Μία κανονική ορατότητα 130 μοιρών, μία ευρυγώνια 180 μοιρών και μία πανοραμική απεικόνιση
Επίσης στάνταρ προσφέρεται στο Vehicle Stability Assist (VSA®) με έλεγχο πρόσφυσης που αυξάνει τις δυνατότητες ελέγχου κατά τη επιτάχυνση, το φρενάρισμα και το στρίψιμο, αλλά και το Indirect Tyre Pressure Monitoring System (TPMS) – έμμεσο σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών.
- Τεχνικές προδιαγραφές
- Όλες οι τεχνικές προδιαγραφές είναι προκαταρκτικές και υπόκεινται σε αλλαγές
- Όλες οι τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 υπόκεινται σε τελική έγκριση τύπου
Αμάξωμα και πλαίσιο
Πεντάθυρο SUV με αυτοφερόμενο αμάξωμα και δυνατότητα επιλογής πέντε ή επτά καθισμάτων. Κινητήρας 1.5L VTEC TURBO με δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο κιβωτίων και εμπρόσθιας κίνησης ή τετρακίνησης.
ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 1.5 L VTEC TURBO (6MT) | 1.5 L VTEC TURBO (CVT) | |
4 valves per cylinder | 4 valves per cylinder | ||
Διάμετρος x διαδρομή | mm | 73,0 x 89,5 | |
Κυβισμός | cc | 1.498 | |
Σχέση συμπίεσης | 10,3 | ||
Μέγιστη ισχύς (Κινητήρας) | kW/PS | FWD: 127kW/173PS | AWD: 142kW/193PS |
AWD: 127kW/173PS | |||
στροφές | 5600 rpm | ||
Μέγιστη ροπή (Κινητήρας) | Nm | FWD: 220Nm | AWD: 243Nm |
AWD: 220Nm | |||
στροφές | 1900-5000 rpm (6MT) 2000-5000 rpm (CVT) | ||
Κατηγορία καυσίμου | Αμόλυβδη 95 | Αμόλυβδη 95 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ | 1.5 L VTEC TURBO (6MT) FWD | 1.5 L VTEC TURBO (6MT) AWD | 1.5 L VTEC TURBO (CVT) | |
Σχέσεις μετάδοσης | 1η | 3.642 | 3.642 | – |
2η | 2.08 | 2.08 | – | |
3η | 1.361 | 1.361 | – | |
4η | 1.023 | 1.023 | – | |
5η | 0.829 | 0.829 | – | |
6η | 0.686 | 0.686 | – | |
Εμπρόσθια | – | – | 0.405 – 2.645 | |
Όπισθεν | 3.673 | 3.583 | 1.264-1.857 | |
Τελική μετάδοση | 4.705 | 4.764 | 5.362 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός | Γόνατα MacPherson |
Πίσω | Πολλαπλών Συνδέσμων (Multi Link) |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | |
Τύπος | Κρεμαγιέρα με δύο πινιόν και ηλεκτρική υποβοήθηση (Electric Power Steering) |
Στροφές από τέρμα σε τέρμα | 2.34 |
Κύκλος στροφής (στους τροχούς) | 11.0 |
Κύκλος στροφής (στο αμάξωμα) | 11.9 |
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΒΑΡΗ, ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΕΣ | ||
Συνολικό μήκος (mm) | 4,600 | |
Συνολικό πλάτος (με εξωτερικούς καθρέπτες) (mm) | 2,117.2 | |
Συνολικό ύψος (mm) | FWD: 1,679 / AWD: 1,689 | |
Μεταξόνι (mm) | FWD: 2,662 / AWD: 2,663 | |
Απόσταση από το έδαφος (mm) | FWD: 191 mm | |
AWD: 201 mm | ||
Χώρος αποσκευών (Μέθοδος VDA) (L) | 5-θέσιο, πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα: 1.756 (1.638 με πανοραμική οροφή) | |
(Καθίσματα αναδιπλωμένα, μέχρι το πίσω παρμπρίζ) (L) | 7-θέσιο, 2η και 3η σειρά αναδιπλωμένες: TBC | |
7- θέσιο, 3η σειρά αναδιπλωμένη: 472 | ||
Χώρος αποσκευών (Μέθοδος VDA) (L) | 5- θέσιο, πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα: 1,123 | |
(Καθίσματα αναδιπλωμένα, μέχρι την οροφή) (L) | 7-θέσιο, 2η και 3η σειρά αναδιπλωμένες: TBC | |
7-θέσιο, 3η σειρά αναδιπλωμένη: TBC | ||
Χώρος αποσκευών (Μέθοδος VDA, όλα τα καθίσματα στη θέση τους) (L) | 5-θέσιο: 561 | |
7-θέσιο: 150 | ||
1.5 L VTEC TURBO (6MT) | 1.5 L VTEC TURBO (CVT) | |
Απόβαρο (kg) | FWD: 1,501-1,523kg | AWD: 1,598-1,705kg |
AWD: TBC | ||
Μέγ. επιτρεπόμενο βάρος (kg) | FWD: 2,150 kg | AWD: 2,350kg |
AWD: TBC | ||
Ικανότητα ρυμούλκησης (με φρένο) (kg) | FWD: 2,000 kg | AWD: 1,500kg |
AWD: 2,000 kg | ||
Ικανότητα ρυμούλκησης (χωρίς φρένο) (kg) | FWD: 600 kg | AWD: 600kg |
AWD: 600 kg | ||
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (L) | 57 litres |
ΖΑΝΤΕΣ ΚΑΙ ΕΛΑΣΤΙΚΑ | 1.5 L VTEC TURBO (6MT) | 1.5 L VTEC TURBO (CVT) |
Ζάντες | 17×7.5J AW (FWD)
18×7.5J AW (FWD/AWD) 19×7.5J AW (AWD) |
18×7.5J AW
19×7.5J AW |
Ελαστικά | 225/65R17 (FWD) | 225/60R18 |
225/60R18 (FWD/AWD)
235/55R19 (AWD) |
235/55R19 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||
Τελική ταχύτητα km/h | FWD: 211km/h | AWD: 200km/h |
AWD: TBC | ||
Επιτάχυνση 0-100 km/h | FWD: 9.3s
AWD: TBC |
AWD: 10.0s |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 & ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ | 1.5 L VTEC TURBO (6MT) | 1.5 L VTEC TURBO (CVT) | |
NEDC | |||
Στην πόλη CO2 | g/km | FWD: 169 g/km | AWD: 197 g/km |
AWD: TBC | |||
Εκτός πόλης CO2 | g/km | FWD: 128 g/km | AWD: 141 g/km |
AWD: TBC | |||
Μικτός κύκλος CO2 | g/km | FWD: 143 g/km | AWD: 162 g/km |
AWD: TBC | |||
Κατανάλωση στην πόλη | l/100km | FWD: 7.4l/100km | AWD: 8.6l/100km |
AWD: TBC | |||
Κατανάλωση εκτός πόλης | l/100km | FWD: 5.6l.100km | AWD: 6.2l/100km |
AWD: TBC | |||
Κατανάλωση στο μικτό κύκλο | l/100km | FWD: 6.3l/100km | AWD: 7.1l/100km |
AWD: TBC |