Η αυτόνομη οδήγηση, η ψηφιοποίηση, η συνδεσιμότητα καθώς και η εξατομίκευση οδηγούν τις τάσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η HELLA, ειδικός στον φωτισμό και τα ηλεκτρονικά, διαμορφώνει ενεργά αυτές τις τάσεις.
Η εταιρία αναπτύσσει την επονομαζόμενη SHAKE (Structural Health and Knock Emission) στον τομέα της υποβοηθούμενης οδήγησης, μεταξύ άλλων. Η εταιρεία προσέθεσε επιπλέον λειτουργίες ασφάλειας και άνεσης στον αισθητήρα με την ευκαιρία της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου (IAA). Ο αισθητήρας όχι μόνο εντοπίζει ζημιές στάθμευσης (Intelligent Damage Detection) και προστατεύει τους πεζούς (Adaptive Impact Detection), αλλά ξεκινά και εξατομικευμένα σενάρια με βάση την αφή (Smart Touch Detection). Η HELLA ξεκίνησε την παραγωγή για έναν κατασκευαστή στα τέλη του 2016. Η έναρξη της μαζικής παραγωγής του αισθητήρα είναι προγραμματισμένη για το 2018.
Η τεχνολογία SHAKE συμπληρώνει τα υφιστάμενα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας στο όχημα. Επιτρέπει στο όχημα όχι μόνο να «βλέπει» το περιβάλλον του (συστήματα κάμερας & ραντάρ) αλλά και να το «αισθάνεται» και ως εκ τούτου καλύπτει την μη ορατή περιοχή μεταξύ όλων των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού στο άμεσο περιβάλλον του. Για αυτό τον σκοπό, ο αισθητήρας ανιχνεύει ήχους και δονήσεις που προέρχονται από χτυπήματα ή επαφές στο αμάξωμα μέσω ενός πιεζοηλεκτρικού φύλλου. Ο αισθητήρας αναλύει αυτούς τους ήχους ή τις δονήσεις και εκκινεί αντίστοιχες ενέργειες. Επί του παρόντος, ο αισθητήρας SHAKE επιτρέπει μέχρι τρείς λειτουργίες σε ένα σύστημα αισθητήρα. Οι κατασκευαστές μπορούν να επιλέξουν μια ή ακόμα και όλες τις λειτουργίες λόγω της αρθρωτής δομής του συστήματος.
Η HELLA ανέπτυξε τη λειτουργία Smart Touch Detection για να προσφέρει στους οδηγούς εξατομικευμένες λειτουργίες διευκόλυνσης και ασφάλειας. Για παράδειγμα, οι οδηγοί μπορούν να εκκινήσουν την λειτουργία αυτόνομης στάθμευσης με το άγγιγμα του χεριού τους στο αμάξωμα. Οι επισκέπτες της έκθεσης IAA είχαν την δυνατότητα να δουν σε προσομοίωση ένα demo όχημα: «Χτυπώντας» το αμάξωμα μια φορά, το όχημα μέσω μιας λειτουργίας φωτισμού έδειχνε πως θα σταματήσει. «Χτυπώντας» το δύο φορές ένα σήμα LED έδειχνε πως θα ξανά εκκινήσει την οδήγηση.
Η οδική ασφάλεια εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό ζήτημα και αυτό ισχύει και για την αυτοματοποιημένη οδήγηση. Για τη λειτουργία Adaptive Impact Detection, δύο αισθητήρες τοποθετούνται στο μπροστινό ή το πίσω μέρος του οχήματος. Οι εμπρόσθιοι αισθητήρες ανιχνεύουν τους ήχους που εκπέμπονται με την παραμικρή επαφή από τα αυτοκίνητα ή τους πεζούς στους προφυλακτήρες του οχήματος με ταχύτητα έως 20 km/h. Οι αισθητήρες ενεργοποιούν αμέσως ένα σήμα για να ακινητοποιηθεί αμέσως το όχημα και να αποφευχθούν μεγαλύτερες ζημιές. Ομοίως, οι πίσω αισθητήρες ανιχνεύουν την επαφή με ένα εμπόδιο κατά τη διάρκεια της υποβοηθούμενης στάθμευσης και άμεσα ενεργοποιείται η ακινητοποίηση έκτακτης ανάγκης του οχήματος πριν να προκληθεί σοβαρή βλάβη στο όχημα.
Είναι επιβαρυντικό όταν συμβαίνουν «ζημιές από την στάθμευση» όπως γρατσουνιές, βαθουλώματα και ζημιές στο χρώμα σε όχημα που ήταν σε άριστη κατάσταση. Για νέες λύσεις κινητικότητας, όπως η κοινή χρήση αυτοκινήτων, είναι δύσκολο να εξακριβώσουμε πού και πότε συνέβησαν οι ζημίες και ποιος είναι υπεύθυνος για αυτές, καθώς ο ιδιοκτήτης αλλάζει συχνά. Η λειτουργία Intelligent Damage Detection αντιμετωπίζει αυτή την πρόκληση. Οι αισθητήρες SHAKE σε ολόκληρο το αμάξωμα του οχήματος ανιχνεύουν αμέσως τη σοβαρότητα της ζημιάς και τον χρόνο και τον τόπο του συμβάντος. Χάρη στην αυξανόμενη συνδεσιμότητα, είναι επίσης δυνατό για τους ιδιοκτήτες οχημάτων και τις εταιρείες να λαμβάνουν έκθεση ζημιών, συμπεριλαμβανομένων βιντεοσκοπημένων εγγραφών σε φορητές συσκευές.
Πηγή: Electra Hellas