Kawasaki W800: Κατάσταση… «ρετρό»

  • Του Δημήτρη Γεωργόπουλου

Δευτέρα 26 του μηνός, 10:00 το πρωί έξω από τα γραφεία της ΤΕΟΜΟΤΟ Α.Ε., στη Λεωφόρο Κηφισού 29 στο Αιγάλεω, για να παραλάβω για test ride το KAWASAKI W 800. Μιλάμε για μία μηχανή ρετρό που σε κάνει να δείχνεις πολύ διαφορετικός από όλους τους άλλους γύρω σου.

Με μία μικρή αναδρομή στο παρελθόν , θα σας πω ότι το γράμμα W  εμφανίστηκε  στα μοντέλα της Kawasaki το 1966 και το όνομα της μοτοσυκλέτας W1. Η μοτοσυκλέτα παρέμεινε στην παραγωγή σε διάφορες παραλλαγές μέχρι και το 1975. Το γράμμα W έκανε πάλι την εμφάνισή του στη γκάμα της Kawasaki το 1999 με το γνωστό W650 που μας αποχαιρέτησε το 2008, γιατί δε μπορούσε πλέον να περάσει τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων.

Το W800 καταφέρνει να μεταφέρει αναλλοίωτο το αισθητικό κομμάτι εκείνης της εποχής στις μέρες μας. Πρέπει να το δεις από κοντά για να καταλάβεις σε τι επίπεδα βρίσκεται η προσοχή στη λεπτομέρεια. Τα καλώδια είναι επιμελώς κρυμμένα και ό,τι φαίνεται έχει προσεχτεί ιδιαίτερα, ώστε να μην ενοχλεί αισθητικά. Η μεταλλική βαφή του ρεζερβουάρ βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο, όπως και το φινίρισμα του γυμνού κινητήρα με τις βουρτσισμένες επιφάνειες να εναλλάσσονται με τα χρώμια με απόλυτη αρμονία.

Ξεκινώντας το τεστ και  σταματώντας στο πρώτο φανάρι, ήδη τα βλέμματα πέφτουν πάνω του και αρχίζουν οι ερωτήσεις. Πόσα κυβικά είναι, ποιά είναι η τιμή του, τί τελική βγάζει, είναι μονοκύλινδρο, είναι καινούργιο κλπ. Η θέση οδήγησης τοποθετεί τον αναβάτη πάνω στη μοτοσυκλέτα και όχι μέσα. Τα χέρια ελαφρώς τεντωμένα πέφτουν με φυσικότητα πάνω στο λεπτό τιμόνι. Τα πόδια πατούν κάτω με ασφάλεια και η θέση των μαρσπιέ ευνοεί την άνεση. Τίποτα δε χτυπάει αρνητικά, απλά όλα είναι λίγο διαφορετικά από ό,τι έχεις συνηθίσει. Η Kawasaki έχει πετύχει την αίσθηση του κλασικού και σε αυτό τον τομέα κερδίζοντας τις εντυπώσεις. Η σέλα εκτός από ρετρό σχεδίαση προσφέρει και άνεση και θα αργήσεις πολύ να κουραστείς επάνω της. Ο συνεπιβάτης κάθεται επίσης μια χαρά αλλά οι χειρολαβές που έχει στη διάθεσή του χρησιμεύσουν περισσότερο για να δέσετε κάτι ή να στηρίξετε το Kawasaki στο κεντρικό σταντ παρά για να πιαστείτε από εκεί.

Τα φρένα αποδίδουν αρκετά καλά. Ο μπροστινός δίσκος σου προκαλεί ανακούφιση και το ταμπούρο του πίσω τροχού αμφιβολίες. Δύναμη έχει, αίσθηση επίσης και δεν δείχνει να κουράζεται στα συνεχή φρεναρίσματα.

Το πιρούνι με τα καλάμια των 39 χλστ. και τα δύο αμορτισέρ έχουν πολύ μαλακή λειτουργία, δε ρυθμίζονται και απορροφούν όλων των ειδών τις ανωμαλίες, κάτι που θα εκτιμηθεί δεόντως στην καθημερινή μετακίνηση. Η θυσία για αυτό εντοπίζεται στις ταλαντώσεις που παρουσιάζει το Kawasaki κοντά στην τελική του, αλλά και στις στροφές που δε γίνονται ποτέ ανησυχητικές, λόγω του στιβαρού ατσάλινου πλαισίου.

Ο κινητήρας είναι «ζωντανός» κάτω από τα πόδια σου. Ενοχλητικός δεν χαρακτηρίζεται και η αλήθεια είναι ότι λίγοι περισσότεροι κραδασμοί θα πρόσθεταν σε χαρακτήρα παρά θα ενοχλούσαν. Η ροπή είναι εκεί έτοιμη να σπρώξει άμεσα μπροστά τη μοτοσυκλέτα ανεξάρτητα από την ταχύτητα στο κιβώτιο και υπερισχύει της δύναμης ως αίσθηση. Τα άλογα μπορεί να είναι λίγα για τον κυβισμό, αλλά είναι αρκετά για να καταφέρει ο δείκτης του ταχύμετρου να σημαδέψει και τα άγραφα 190 χλμ./ώρα, σε ελαφρά κατωφέρεια. Όχι και άσχημα για ρετρό commuter… Και τα πράγματα είναι ακόμη καλύτερα στην κατανάλωση! Με ταχύτητες 120-130 χλμ./ώρα, το Kawasaki συναγωνίζεται σε άνεση ένα 300άρι scooter! Λάβετε υπόψη και το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ και τότε θα αρχίσετε να καταλαβαίνετε ότι πάνω στη σέλα του, τα ταξίδια με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου βρίσκονται μέσα στο παιχνίδι.

Συμπέρασμα: τo W800 καταφέρνει να συνδυάζει με επιτυχία τη ρετρό αισθητική με τη σύγχρονη τεχνολογία. Η ποιότητα κατασκευής του βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα και η προσοχή στη λεπτομέρεια που έχουν επιδείξει οι Ιάπωνες σχεδόν σε κάθε εξάρτημα ξεχωριστά, όσο λιτό και αν φαίνεται, είναι εντυπωσιακή. Πλέον, οι λάτρεις του vintage δεν έχουν καμία δικαιολογία για να μη βάλουν στη ζωή τους ένα ξεχωριστό μοντέλο που συγκεντρώνει όλη τη γοητεία των μοτοσυκλετών από τα 50s και 60s, αλλά κανένα από τα ελαττώματά τους. Γι’ αυτό κέρδισε επάξια τον τίτλο που του έδωσα: Κατάσταση…«ρετρό».

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                         4T, 2Κ, Α/Ψ, ΒΒ

Κυβισμός (κ.εκ.)                                773

Διάμ. x Διαδρομή (χλστ).                 77×83

Συμπίεση (:1)

Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.)                           48/6.500

Ροπή (kgm/σ.α.λ.)                            6,1/2.500

Τροφοδοσία  Ψεκασμός

Χωρητ. Ρεζερβουάρ (λτ)                  14

Κατανάλωση (λτ/100χλμ.)               4,7

Βάρος (kg, κενό)                               217

Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα)            182

Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα

Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό

Αναρτήσεις (Μπ.)                             Συμβατικό, 39 χλστ

Διαδρομή (χιλ.)                                 130

Αναρτήσεις (Πί.)                              Αμορτισέρ, ΠΕ, ΑΣ, ΑΕ

Διαδρομή       106

Φρένα (Μπ.) (χιλ.)                             2πίστονη δαγκάνα 1Δ/300

Φρένα Τ/160

Τροχοί-Ελαστικά

Ελαστικό Ε                                        100/90-19

Ελαστικό Π                                        130/80-18

Διαστάσεις

Μήκος            2.190

Πλάτος                                               790

Μεταξόνιο                                          1.465

Ύψος σέλας                                      790