To Jeep Compass αποτέλεσε την πρώτη απόπειρα της αυτοκινητοβιομηχανίας να εισέλθει στα SUV με κάπως περιορισμένες off-road δυνατότητες.
Σήμερα το Jeep Compass επέστρεψε πιο δυνατό και hitech από ποτέ καταγράφοντας πολύ υψηλές πωλήσεις ενώ στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας με πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 140 ίππων, «έξυπνη» τετρακίνηση, αποπληρωμή σε άτοκες δόσεις και πολύ υψηλέ μεταπωλητική αξία δύσκολα αναμένεται να βρεθεί ανταγωνιστής.
Για να αποκτήσει κανείς την δίλιτρη, τετρακίνητη έκδοση του Jeep Compass με αυτόματο 9άρι κιβώτιο ταχυτήτων θα πρέπει να καταβάλλει 37.100 ευρώ ενώ τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε μόλις 273,8 ευρώ.
Ωστόσο στα κατά του μοντέλου περιλαμβάνεται και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ο οποίος ανέρχεται για τα πρώτα 5 χρόνια σε 880 ευρώ αλλά ο δελεαστικός τρόπος αποπληρωμής ο οποίος περιλαμβάνει πολλές άτοκες μηνιαίες δόσεις αλλά και οι προσφορές από το όμιλο Συγγελίδη κάνουν την απόκτησή του πολύ εύκολη…
Μοιάζει με το Cherokee
Το νέο Jeep Compass διαθέτει μια εντελώς νέα σχεδίαση η οποία θα λέγαμε πως ακολουθεί τα βήματα του Cherokee ή ακόμη και του Grand Cherokee.
Στο εμπρόσθιο μέρος κυριαρχούν τα μεγάλα φωτιστικά σώματα και η κλασσική γρίλια που καλύπτει πολύ μεγάλο μέρος πάνω από τον προφυλακτήρα ενώ το λογότυπο Jeep κοσμεί στο καπό του οχήματος.
Επίσης, οι τετραγωνισμένοι θόλοι των τροχών και το χωρίς πειραματισμούς πίσω μέρος συμβάλουν τα μάλα, ώστε οι αναλογίες του νέου Compass να είναι πολύ ισορροπημένες.
Μάλιστα στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα παραπέμπουν σε Grand Cherokee και δεν ήταν λίγοι εκείνοι που μας ρώτησαν αν αυτό ήταν το νέο υπερπολυτελές μοντέλο…
Όμορφο εσωτερικό
Η καμπίνα επιβατών στο νέο Jeep Compass χαρακτηρίζεται από απλότητα, πολυτέλεια αλλά και τεχνολογία και θα λέγαμε ότι όλα τα παραπάνω στοιχεία διαθέτουν και τη σωστή αναλογία ώστε να μην επισκιάζει το ένα το άλλο.
Τα υλικά είναι μαλακά σχεδόν σε κάθε σημείο με πολύ καλό φινίρισμα, ενώ η μεγάλη οθόνη των 8,4 ιντσών, επιβεβαιώνουν τις βλέψεις της Jeep στην πολυτελή κατηγορία χωρίς να περιλαμβάνει όμως την υπερβολική αξία κτήσης που έχουν άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα.
Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και πανοραμική, ωστόσο οι φαρδιές πίσω κολώνες και το μικρό παράθυρο της 5ης πόρτας μειώνουν την ορατότητα.
Μάλιστα η έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας δυσκολεύει τα πράγματα κατά τη διαδικασία παρκαρίσματος αν και υπήρχαν αισθητήρες παρκαρίσματος.
Οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας ενώ ικανοποιητικός κρίνεται και ο χώρος αποσκευών.
Ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης και θα εντυπωσιάσει ακόμη και το πιο απαιτητικό υποψήφιο αγοραστή.
Ωστόσο αρνητική εντύπωση μας προκάλεσε η έλλειψη ρεζέρβας σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, όπως και σε άλλα πολύ ακριβότερα ανταγωνιστικά μοντέλα, καθώς όταν ένα όχημα προορίζεται για χρήση εκτός δρόμου δεν είναι δυνατόν να μην φέρει ρεζέρβα καθώς ένας «τραυματισμός» ελαστικού είναι ικανός να ακινητοποιήσει εντελώς το αυτοκίνητο!
Και σε μια τέτοια περίπτωση οι επιβάτες το μόνο που θα μπορούν να κάνουν είναι να περιμένουν την οδική βοήθεια αν μπορεί βέβαια να προσεγγίσει το σημείο όπου έχει ακινητοποιηθεί το όχημα…
140 ίπποι
Κάτω από το καπό του Compass είχε τοποθετηθεί ο δίλιτρος MultiJet πετρελαιοκινητήρας της Fiat με απόδοση 140 άλογα στις 4.000 σ.α.λ και 35 χλγρ. ροπής στις 1.750 σ.α.λ.
Στην πράξη, ο κινητήρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα πρόθυμος να κινήσει το βαρύ αμάξωμα ττου Compass ενώ ιδιαίτερης μνείας χρίζει ο χαμηλό θόρυβος που παράγει στις χαμηλές και μεσαίες στροφές ενώ στις υψηλές ο θόρυβος αυξάνεται κάπως.
Ο κινητήρας συνεργάζεται άψογα με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο το οποίο διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία και αποδείχθηκε πως ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού και διαθέτει σωστή κλιμάκωση.
Έξυπνη τετρακίνηση
Το σύστημα μόνιμης και ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης «Jeep Active Drive» ανά πάσα στιγμή μπορεί να δώσει το 100% της διαθέσιμης ροπής στον τροχό που την χρειάζεται, ενώ με την βοήθεια και των ηλεκτρονικών προσομοιώνεται η λειτουργία μπλοκέ διαφορικών.
Ενσωματώνεται το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Jeep Selec-Terrain που προσφέρει 4 διαφορετικά προγράμματα: τα Auto, Snow, Sand και Mud. Υπάρχει και δυνατότητα κλειδώματος.
Στις σκληροτράχηλες εκδόσεις TrailHawk υπάρχουν επίσης κοντές σχέσεις και 5ο πρόγραμμα διαχείρησης πρόσφυσης, το Rock.
Εντός και εκτός δρόμου
Το νέο Jeep Compass αποδείχθηκε ότι μπορεί να κινηθεί με απόλυτη άνεση και οικονομία εντός ή εκτός δρόμου.
Ο οδηγός του θα εντυπωσιαστεί πραγματικά με την οικονομία καυσίμου κατά την πορεία του στο εθνικό οδικό δίκτυο κινούμενος στα όρια του Κ.Ο.Κ. ενώ όταν επιθυμεί μπορεί να κινηθεί και με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 170 χλμ./ώρα με απόλυτη ασφάλεια και άνεση.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Compass απέδειξε ότι έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ η ύπαρξη χειροκίνητης λειτουργίας στο 9άρι κιβώτιο κάνει τον οδηγό να συμμετέχει ενεργά στην σπορ οδήγηση αν το επιθυμεί.
Εκτός δρόμου το Compass αποδείχθηκε γνήσιο Jeep και ο οδηγός το μόνο που έχει να κάνει είναι να επιλέξει ένα από τα προγράμματα επιλογής της τετρακίνησης και τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει το αυτοκίνητο.
Μέσα στην πόλη το μικρό Jeep καταφέρνει να κρύψει το μέγεθός του και αποδείχθηκε ότι είναι ευέλικτο και άνετο ενώ η ανάρτηση φιλτράρει όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος χωρίς να αφήνει ενοχλητικούς θορύβους να εισέλθουν στην καμπίνα επιβατών.
Βέβαια η έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας κάνει αισθητή την απουσία της ασχέτως αν υπάρχουν αισθητήρες παρκαρίσματος…