- Του Δημήτρη Γεωργόπουλου
Τρίτη 2 του μηνός, 10:00 το πρωί, έξω από τα γραφεία της ΤΕΟΜΟΤΟ Α.Ε., στη Λεωφόρο Κηφισού 29 στο Αιγάλεω, για να παραλάβω για test ride το KAWASAKI Ninja 300. Μιλάμε για μια μοτοσυκλέτα super sport μικρού κυβισμού με μεγάλες δυνατότητες.
Σε μία μικρή αναδρομή στο παρελθόν, θα σας πω ότι η Kawasaki παρουσίασε το Ninja 250 το 2009 ανοίγοντας ξανά την αγορά των μικρών σπορ μοτοσυκλετών. Όσοι αναβάτες έψαχναν μία οικονομική, μικρή αλλά στιβαρή σπορ μοτοσυκλέτα βρήκαν αυτό που ζητούσαν. Η ολοκλήρωση ήρθε με το Ninja 300.
Οι βασικές διαφορές που αντιλαμβάνεται κάποιος στην πρώτη του επαφή με το νέο Ninja 300 σε σχέση με τον προκάτοχό του, Ninja 250, είναι κυρίως αισθητικές και σχεδιαστικές με τάση να γίνει πιο επιθετικό. Επίσης με το που ανεβαίνεις στη σέλα και κάνεις τα πρώτα μέτρα διαπιστώνεις την πολύ βελτιωμένη στήριξη που προσφέρει το μεγαλύτερο ντεπόζιτο.
Ξεκινώντας το τεστ και σταματώντας στο πρώτο φανάρι, ήδη τα βλέμματα πέφτουν πάνω του και αρχίζουν οι ερωτήσεις. Πόσα κυβικά είναι, ποιά είναι η τιμή του, τί τελική βγάζει κ.λ.π. Εντός πόλεως τα φαρδιά και ψηλά τοποθετημένα clip ons με το μεγάλο κόψιμο, η μαλακή μανέτα του μονόδρομου συμπλέκτη, το ύψος σέλας στα 785 χιλ., η δυνατότητα διπλώματος των καθρεφτών και το χαμηλό κέντρο βάρους για τα μόλις 172 της κιλά (174 με το ABS), κάνουν την κίνηση παιχνίδι και δεν κουράζουν τα χέρια όπως θα έκανε αντιστοίχως μια μοτοσυκλέτα στην ίδια κατηγορία με το Ninja 300.
Στο ταξίδι ο κινητήρας των 296 κυβικών, διατηρεί εύκολα τα 140 χλμ./ώρα με καλές ρεπρίζ, ενώ βλέπεις μέχρι τα 180 χιλιόμετρα τελικής (σε ιδανικές συνθήκες). Χρησιμότατα είναι τα γατζάκια στο κάτω μέρος της ουράς για δέσιμο αποσκευών από αναβάτες που θέλουν τη μοτοσυκλέτα και τουριστική. Η προστασία από τον αέρα είναι σε ικανοποιητικό βαθμό, αλλά τον πολύ αέρα τον «τρώει» ο συνεπιβάτης αφού κάθεται πάνω από τον οδηγό όπως στα supersport και σίγουρα δεν θα νιώσει και τόσο άνετα.
Σε σπορ οδήγηση το Ninja 300 σου δίνει την εντύπωση και την αίσθηση μεγαλύτερων supersports. Το σιδερένιο, σωληνωτό, σε διάταξη διαμαντιού πλαίσιο, το συμβατικό πιρούνι των 37 χιλ. μπροστά και το αμορτισέρ με μοχλικό και δυνατότητα προφόρτισης ελατηρίου πίσω, προσφέρουν μία συμπαγή αίσθηση μέσα στη στροφή και στις εναλλαγές κατεύθυνσης που γίνονται πανεύκολα.
Κατά το φρενάρισμα, τα πράγματα είναι σε πολύ καλό επίπεδο λόγω των καλών φρένων, με μονά δισκόφρενα τύπου μαργαρίτα (290 χιλ. μπροστά και 220 χιλ. πίσω). Οι διπίστονες δαγκάνες σε συνδυασμό με την πολύ καλή τρόμπα του φρένου και χάρη στη σωστή στήριξη στο μεγάλο ντεπόζιτο, κάνουν το φρενάρισμα να φαντάζει παιχνίδι, χωρίς να χρειαστεί να ενεργοποιηθεί καν το ABS.
Κάτι που με εντυπωσίασε πάρα πολύ στο διάστημα που είχαμε στη διάθεση μας το Ninja 300, είναι ότι σε όποια δοκιμασία και να το βάλαμε, δεν διαμαρτυρήθηκε ποτέ αλλά αντιθέτως ανταποκρίθηκε πλήρως στις απαιτήσεις μας και το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι ότι δεν έφερνε την υψηλή θερμοκρασία του κινητήρα στα πόδια του οδηγού. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης δεν αισθάνεσαι ζεστό αέρα να εξέρχεται από τις οπές του φέρινγκ προς τα πόδια και αυτό γιατί το νέο πλαστικό κάλυμμα του βεντιλατέρ στέλνει το θερμό αέρα του κινητήρα στο κάτω και πίσω μέρος του φέρινγκ. Στοιχείο σημαντικό για τις συνθήκες της καθημερινής μετακίνησης.
Συμπέρασμα: Με 5.890€(5.490€χωρίς ABS) και κατανάλωση μόλις 3,8 λίτρα/100χλμ. από το 17 lt ρεζερβουάρ παίρνεις μία μοτοσυκλέτα οικονομική στη χρήση, χωρίς εκπτώσεις στη σπορ αίσθηση, που κάνει πολύ ενδιαφέρουσα την οδήγηση μέσα στην πόλη, στο ταξίδι, αλλά και στην πίστα για τους πιο ψαγμένους. Κέρδισε δικαιωματικά τον τίτλο «πετυχημένη αναβάθμιση».
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος κινητήρα Υγρόψυκτος, τετράχρονος, δικύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός 296 cm3
Διάμετρος Χ διαδρομή 62.0 x 49.0 mm
Σχέση συμπίεσης 10.6:1
Σύστημα βαλβίδων/εισαγωγής DOHC, 8 valves
Σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου Fuel injection: ø32 mm x 2 (Keihin)
Ανάφλεξη Ψηφιακή
Εκκίνηση Μίζα
Λίπανση Εξαναγκασμένη λίπανση, υγρό κάρτερ
ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος πλαισίου Σιδερένιο, σωληνωτό σε διάταξη διαμαντιού
Rake/Trail 27° / 93 mm
Διαδρομή, εμπρός 120 mm
Διαδρομή, πίσω 132 mm
Ελαστικά, εμπρός 110/70-17 M/C 54S
Ελαστικά, πίσω 140/70-17 M/C 66S
Γωνία στροφής, αριστερά/δεξιά 35° / 35°
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ιπποδύναμη 29.0 kW {39 PS}/11,000 rpm
Μέγιστη ροπή 27.0 N.m {2.8 kgf.m}/10,000rpm
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Μετάδοση 6 ταχύτητες με επιστροφή
Τελική μετάδοση Αλυσίδα
Αρχική σχέση μετάδοσης 3.087 (71/23)
Τελική σχέση μετάδοσης 3.000 (42/14)
Συμπλέκτης Υγρός, πολύδισκος, χειροκίνητος
ΦΡΕΝΑ
Φρένα, εμπρός Μονό δισκόφρενο τύπου ‘μαργαρίτα’ 290mm. Διπίστονη δαγκάνα.
Φρένα, πίσω Μονό δισκόφρενο τύπου ‘μαργαρίτα’ 220mm. Διπίστονη δαγκάνα.
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Ανάρτηση, εμπρός 37 mm τηλεσκοπικό πιρούνι
Ανάρτηση, πίσω Τύπου Uni-Trak με μοχλικό και δοχείο αερίου
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ) 2,015 mm x 715 mm x 1,110 mm
Μεταξόνιο 1,405 mm
Απόσταση από το έδαφος 140 mm
Ύψος σέλας 785 mm
Ρεζερβουάρ 17 λίτρα
Βάρος (πλήρης) 172 kg / 174 kg