Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να πουλήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα αυτοκίνητα μπορούν πριν από την έναρξη ισχύος του νέου πρότυπου μέτρησης εκπομπών ρύπων (WLTP) με αποτέλεσμα οι ταξινομήσεις στη Δυτική Ευρώπη να καταγράψουν σημαντική αύξηση 9,1% τον Ιούλιο σύμφωνα με τους αναλυτές της LMC Automotive.
Η Γαλλία και η Ισπανία σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων στις 5 πρώτες αγορές της ΕΕ, καταγράφοντας άνοδο 19%.
Οι πωλήσεις στη Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, αυξήθηκαν κατά 12%, ενώ στην Ιταλία οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4,4%.
Η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου αυξήθηκε κατά 1,2%, μια μέτρια αύξηση μετά από τις πωλήσεις μειώθηκε καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους που επηρεάστηκε από τη μείωση της ζήτησης για αυτοκίνητα diesel και την αβεβαιότητα σχετικά με το αποτέλεσμα των συνομιλιών Brexit.
Η LMC επισήμανε ότι υπάρχει έντονη υποψία ότι η αύξηση των πωλήσεων στη Δυτική Ευρώπη τον Ιούλιο σχετίζεται με την προθεσμία καταχώρισης αυτοκινήτων βάσει των υφιστάμενων κανονισμών για τις εκπομπές NEDC έως την 1η Σεπτεμβρίου, καθώς μετά θα τεθεί σε ισχύ η αυστηρότερη νομοθεσία WLTP.
Ειδικότερα στη Γερμανία, «Η πιο πιθανή εξήγηση φαίνεται να είναι αυτοεγγραφές (πινακιδώσεις) πριν από την προθεσμία WLTP, επειδή δεν υπάρχει άλλος φαινομενικός λόγος για τον ανοδικό ρυθμό των πωλήσεων», επισημαίνει η LMC.
Οι αναλυτές προβλέπουν την «αποπληρωμή των τελευταίων μηνών του έτους, περιορίζοντας την ανάπτυξη για το 2018 συνολικά».
Η LMC αναμένει ότι η δυτικοευρωπαϊκή αγορά νέων αυτοκινήτων θα αυξηθεί κατά 1,6% και θα ανέλθει στις 14,3 εκατ. μονάδες, ενισχυμένη από τις ισχυρές επιδόσεις της Γερμανίας και της Γαλλίας.