- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες που διαθέτουν εργοστάσια παραγωγής στις ΗΠΑ αντιτίθενται στους νέους κανόνες που θέλει να επιβάλει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ διαμηνύουν μέσω δικηγόρων οι εταιρείες VW, Daimler, BMW και η Toyota.
Οι θέσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών βρισκόταν σε μια επιστολή που δεν είχε προηγουμένως αναφερθεί με τίτλο «Εδώ για την Αμερική» και είχε αποσταλεί στα κορυφαία μέλη του Κογκρέσου με επίκεντρο το εμπόριο.
Η επιστολή θα μπορούσε να προκαλέσει μεγαλύτερη αντίσταση σε μια ανανεωμένη συμφωνία συνεργασίας ελεύθερων συναλλαγών μεταξύ των κρατών της Βόρειας και Νότιας Αμερικής, όπου οι ξένοι κατασκευαστές έχουν κατασκευάσει αυτοκινητοβιομηχανίες.
«Εξακολουθούμε να ανησυχούμε ότι, χωρίς περαιτέρω διευκρινίσεις, διαβεβαιώσεις και τροποποιήσεις, πολλές από τις εταιρείες που παράγουν οχήματα σε πολλά κράτη δεν θα είναι σε θέση να υποστηρίξουν τη νομοθεσία που εφαρμόζει ένα NAFTA 2.0», ανέφερε η ομάδα στην επιστολή που υπέγραψε ο John Bozzella, πρόεδρος της Ένωσης Παγκόσμιων Αυτοκινητοβιομηχανιών.
Οι ειδικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσαν ότι ορισμένοι κατασκευαστές ξένων εταιρειών με μικρά εργοστάσια κατασκευής στην Βόρεια Αμερική δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στις αυστηρότερες απαιτήσεις περιεχομένου για χρόνια.
Μάλιστα εταιρείες όπως οι Hyundai, Honda, Nissan, Kia, Subaru και Volvo, αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 50% της αμερικανικής παραγωγής οχημάτων.
Υποστηρικτικό Ντιτρόιτ
Το αμερικανικό Συμβούλιο Πολιτικής για την Αυτοκινητοβιομηχανία, το οποίο αντιπροσωπεύει τις μεγάλες τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ, «ενθαρρύνεται από την κατεύθυνση των συζητήσεων», δήλωσε ο Matt Blunt, ο οποίος είναι επικεφαλής της εμπορικής ομάδας.
«Συμμεριζόμαστε τους γενικούς στόχους της διοίκησης για την ενίσχυση της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και τη δημιουργία θέσεων εργασίας και δεδομένης της σημασίας της NAFTA για τη βιομηχανία των ΗΠΑ προτρέπουμε τους διαπραγματευτές να ολοκληρώσουν γρήγορα τις διαπραγματεύσεις», πρόσθεσε η Blunt, της οποίας αντιπροσωπεύει η General Motors, η Ford Motor και η Fiat Chrysler Automobiles.
Οι ΗΠΑ και το Μεξικό κλείνουν σε μια διμερή συμφωνία για τα αυτοκίνητα, η οποία θα άρει την απαίτηση ώστε τα τοπικά οχήματα παραγωγής να ανέρχονται σε 70% από το σημερινό 62,5%.
Η συμφωνία αναμένεται να απαιτήσει ότι περίπου το 40% της αξίας να πηγαίνει σε μισθούς και να καταβάλλονται τουλάχιστον 16 δολάρια την ώρα.