- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Απίστευτες ευκαιρίες αναμένεται να βρουν οι υποψήφιοι καταναλωτές καινούριων αυτοκινήτων από τον Σεπτέμβριο εξαιτίας της αλλαγής του τρόπου μέτρησης των εκπομπών ρύπων αλλά και της κατανάλωσης καυσίμων που φέρει την ονομασία WLTP.
Ειδικότερα από την 1η Σεπτεμβρίου όποτε και τίθεται σε ισχύ το νέο πρότυπο WLTP οι εισαγωγικές εταιρείες θα αναγκαστούν να «πινακιδώσουν» όλα τα καινούρια αυτοκίνητα που έχουν στις φορολογικές τους αποθήκες ώστε να μην καταβάλουν υψηλότερους φόρους κατά τον εκτελωνισμό των οχημάτων εξαιτίας της αύξησης των ρύπων.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς τα «πινακιδωμένα» καινούρια αυτοκίνητα με μηδέν χιλιόμετρα αναμένεται να ξεπεράσουν τις 2.500 μονάδες τα οποία και θα διατεθούν σε άκρως δελεαστικές τιμές.
Παράλληλα οι πελάτες που θα τα αποκτήσουν θα πρέπει να έχουν υπόψιν τους πως θα πληρώνουν χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας λόγω των χαμηλότερων ρύπων που θα αναγράφουν οι Άδειες Κυκλοφορίας τους σε αντίθεση με τα ίδια αυτοκίνητα που πρόκειται να εισαχθούν και εκτελωνιστούν αργότερα στα οποία οι ιδιοκτήτες τους θα καταβάλουν υψηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας.
Όσον αφορά στις καταναλώσεις καυσίμου που θα αλλάζουν οι μέσες τιμές μέτρησης δεν επηρεάζουν τον καταναλωτή καθώς ούτως ή άλλως η κατανάλωση καυσίμου είναι υποκειμενική για τον κάθε οδηγό και υπολογίζονται ανάλογα με τις διαθέσεις του.
Πάντως στη Γερμανία τον Ιούλιο σύμφωνα με πληροφορίες οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη «πινακιδώσει» πάνω από 10.000 αυτοκίνητα τον Ιούλιο ενώ για τον Αύγουστο αναμένεται να «πινακιδωθούν» πάνω από 15.000 αυτοκίνητα.
Οι καθυστερήσεις στις πιστοποιήσεις WLTP επηρεάζονται κυρίως από τις γερμανικές μάρκες και ήδη μεγάλο μέρος της παραγωγής οχημάτων «παρκάρεται» στους χώρους στάθμευσης στα εργοστάσια, στα αεροδρόμια και στις εμπορικές εκθέσεις, επειδή τα αυτοκίνητα δεν πληρούν το νέο πρότυπο WLTP…