- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) το 2013 είχε ενημερώσει ποια πετρελαιοκίνητα μοντέλα μπορούν να χρησιμοποιούν το diesel Β7.
Σήμερα τα μέλη του ACEA αποδέχονται πως το πετρέλαιο Β7 μπορεί να κινήσει χωρίς προβλήματα τα μοντέλα τους ενώ το νέο diesel Β10 δημιουργεί πολλά προβλήματα και κυρίως στα οχήματα με εξελιγμένο εξοπλισμό ελέγχου εκπομπών ρύπων.
Ο ACEA αποφάσισε να εκδώσει έναν κατάλογο συμβατότητας των οχημάτων με το πετρέλαιο B10 έτσι ώστε οι οδηγοί να γνωρίζουν εάν το όχημά τους μπορεί να χρησιμοποιήσει το B10 ή όχι.
Η πρώτη χώρα που επέτρεψε την πώληση πετρελαίου κίνησης Β10 είναι η Γαλλία αλλά αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλες χώρες της ΕΕ.
Το έγγραφο που δημοσιεύει το Movenews.gr εξηγεί τις διαφορές μεταξύ του πετρελαίου Β7 και Β10 και παραθέτει ποιοι κατασκευαστές επιτρέπουν τον ανεφοδιασμό των μοντέλων τους με diesel Β7 και ποιοι με Β7.
Σύμφωνα πάντως με την οδηγία για την ποιότητα των καυσίμων εάν κάποιο πρατήριο προσφέρει και τους δύο τύπους diesel θα πρέπει να είναι οι αντλίες να το αναγράφουν ώστε ο πελάτης να είναι απολύτως ενήμερος για τα καύσιμα που προμηθεύεται.
Πιέστε εδώ για να δείτε ποια μοντέλα μπορούν να κινηθούν με πετρέλαιο Β10 και ποια με Β7.