- Του Δημήτρη Γεωργόπουλου
Τρίτη ώρα 13.00 βρίσκομαι Σιδηροκάστρου 5 έξω από την αντιπροσωπεία της SUZUKI για να παραλάβω για test ride το V-STROM 650. Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα έχει διάφορα καλούδια που δεν έχει η απλή έκδοση.
Μερικά από αυτά είναι χούφτες ,προστατευτική καρίνα, κάγκελα προστατευτικά, εξάτμιση Yoshimura και τριπλή βάση για βαλίτσες. Ώρα είναι όμως να ξεκινήσει το τέστ, βάζοντας την μηχανή μπροστά ο ήχος που φτάνει στα αυτιά μου είναι απίστευτος, ένα βαθύ μπάσο που σε κάνει να αισθάνεσαι έτοιμος για όλα. Ωραία η θέση οδήγησης, το τιμόνι στο σωστό ύψος ζελατίνα με έξτρα ζελατινάκι πάνω της για παραπάνω προστασία.
Η συμπεριφορά της στο δρόμο είναι πολύ καλή, δεν κουνάει, μένει πιστή στην τροχιά που έχει χαράξει ο αναβάτης και η αλλαγή κατεύθυνσης πραγματοποιείται εύκολα. Στην κίνηση το V-STROM κινείται σε γρήγορους ρυθμούς μιας και το τιμόνι αλλά και τα φλας είναι στην σωστή θέση για να περνούν από πάνω και από κάτω από τους καθρέφτες των αυτοκινήτων αντίστοιχα. Απίστευτο είναι το βελούδινο κιβώτιο ταχυτήτων με την αθόρυβη λειτουργία. Πολύ μαλακό και σαφές στην επιλογή σχέσης, δε θα χάσει ταχύτητα, είναι πάρα πολύ καλό. Σε σχέση με το παλαιότερο μοντέλο έχει αρκετές διαφορές όπως, μικρότερο όγκο του φέρινγκ. Στις μικρές ταχύτητες, η βαριά αίσθηση του τιμονιού παραμένει, αλλά επηρεάζει λιγότερο τις αποφάσεις του αναβάτη χάρη και στη βελτιωμένη θέση οδήγησης που προσφέρει ακριβέστερο έλεγχο στις μανούβρες. Αυτό γίνεται αισθητό και σε δρόμο με στροφές, όπου το ιαπωνικό on-off θα τα καταφέρει το ίδιο καλά, με τον αναβάτη να έχει μία πιο φυσική στάση πάνω στη μοτοσικλέτα που του δίνει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.
Το ρεζερβουάρ είναι κατά 2 λίτρα πιο μικρό (20 λίτρα), αλλά η εταιρεία υποστηρίζει ότι ο κινητήρας προσφέρει 10% οικονομία στα καύσιμα. Στη μικτή οδήγηση που του έκανα μου έδειξε σαν κατανάλωση 4,8 l/100 km.
Το κάθισμα είναι 15mm πιο ψηλό και αντιολισθητικό. Παραμένει άνετο και λειτουργικό, τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό.
Η καινούργια ρυθμιζόμενη σε 3 θέσεις ζελατίνα, έχει σχεδιαστεί ώστε να προσφέρει καλύτερη προστασία από τον άνεμο. Η ζελατίνα ρυθμίζετε χειροκίνητα ξεβιδώνοντας έξι μικρές βίδες.
Πίσω από την ζελατίνα, τα όργανα προσφέρουν αρκετές πληροφορίες. Υπάρχει αναλογικό στροφόμετρο και ψηφιακό ταχύμετρο. Ρολόι, δείκτης καυσίμου, σχέση κιβωτίου ταχυτήτων, θερμοκρασία ψυκτικού, θερμοκρασία περιβάλλοντος και διπλός μερικός χιλιομετρητής.
Στον τομέα των φρένων η πιο σημαντική αλλαγή αφορά στην τοποθέτηση της νέας μονάδας ABS που ζυγίζει 800 γραμμάρια λιγότερο από την προηγούμενη. Οι δίσκοι των 310 χλστ. παραμένουν ως έχουν, όπως και οι διπίστονες δαγκάνες της Tokico. Μόνη διαφορά εντοπίζεται στα σωληνάκια που έχουν αντικατασταθεί με μεταλλικά. Το ABS είναι αυτό που κάνει τη μεγάλη διαφορά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Αν και επεμβαίνει λίγο νωρίτερα από το επιθυμητό, λειτουργεί άψογα φρενάροντας αποτελεσματικά το V-Strom. Η αίσθηση στη μανέτα έχει βελτιωθεί ελαφρώς, αν και παραμένει σπογγώδης, ωστόσο το κέρδος από το νέο ABS είναι τεράστιο βελτιώνοντας συνολικά την απόδοση των φρένων.
Συμπέρασμα: Το νέο V-Strom αναβαθμίστηκε συνολικά και πλέον αποτελεί μία ακόμη πιο ολοκληρωμένη πρόταση στη μεσαία κατηγορία. Πιο γεμάτος σε απόδοση κινητήρας, άριστο κιβώτιο, καλύτερο ABS και μία θέση οδήγησης που δίνει περισσότερο έλεγχο στον αναβάτη χωρίς να έχει χάσει σε άνεση, γι’αυτό του έδωσα τον τίτλο «μικρό αλλά θαυματουργό».
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας | 4T, 2K Υ/Ψ, 8Β |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 645 |
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.) | 81×62,6 |
Συμπίεση (:1) | 11,2 |
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.) | 68/8.800 |
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) | 6,1/6.400 |
Τροφοδοσία | Ηλ. Ψεκασμός |
Χωρητ. Ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα) | 20 |
Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) | 5,3 |
Βάρος (kg, γεμάτο) | 214 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 200 |
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα | |
Τύπος | Αλουμινίου δύο δοκών |
Αναρτήσεις Ε | Συμβατικό πιρούνι, 43 χλστ., ΠΕ |
Διαδρομή (χλστ.) | 150 |
Αναρτήσεις Π | Μονό Αμορτισέρ με μοχλικό, ΠΕ, AE |
Διαδρομή | 150 |
Φρένα Ε (χλστ.) | 2Δ, 310, ABS στάνταρ |
Φρένα Π (χλστ.) | Δ, 260, ABS στάνταρ |
Τροχοί-Ελαστικά | |
Ελαστικό Ε | 110/80-19 |
Ελαστικό Π | 150/70-17 |
Διαστάσεις | |
Μήκος (χλστ.) | 2.290 |
Πλάτος (χλστ.) | 835 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 1.560 |
Ύψος σέλας (χλστ.) | 835 (815 χαμηλή σέλα, 855 ψηλή) |