- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Στα «χαρακώματα» βρίσκεται πλέον η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) μετά το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με τους μελλοντικούς στόχους των εκπομπών ρύπων για τα αυτοκίνητα και τα μικρά φορτηγά.
«Είμαστε πολύ ανήσυχοι για την κατεύθυνση που έλαβε η Επιτροπή Περιβάλλοντος», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert.
«Τα εξαιρετικά αυστηρά επίπεδα μείωσης που υιοθετήθηκαν είναι τελείως μη ρεαλιστικά, καθώς θα απαιτούσαν μια μαζική και ξαφνική αλλαγή στην ηλεκτροκίνηση. Οι συνθήκες πλαισίου για μια τέτοια σεισμική μετατόπιση είναι σαφώς αδύνατες και οι καταναλωτές δεν είναι έτοιμοι να πάνε στην ηλεκτροκίνηση».
Ο γενικός γραμματέας συνεχίζοντας τόνισε: «Επιτρέψτε μου να είμαι σαφής. Είμαστε απολύτως προσηλωμένοι στη μετάβαση προς την κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές. Αλλά αυτή η μετάβαση πρέπει να γίνει με ρυθμό που είναι διαχειρίσιμος. Αυτό είναι ζωτικής σημασίας όχι μόνο για τη βιομηχανία και τους εργαζόμενους αλλά και για τους καταναλωτές – που είναι διατεθειμένοι πραγματικά να αγοράσουν αυτά τα οχήματα – και για τα κράτη μέλη, που θα έχουν τεράστια δουλειά για να εξασφαλίσουν ότι το δίκτυο υποδομών επαναφόρτισης είναι επαρκές».
Η θέση της Επιτροπής Περιβάλλοντος – η αρμόδια επιτροπή για τον εν λόγω φάκελο – δεν είναι αντιπροσωπευτική του συνόλου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Αντιβαίνει έντονα στις θέσεις των άλλων εμπλεκόμενων επιτροπών (ITRE και TRAN).
«Ελπίζουμε ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα εκμεταλλευτεί την ευκαιρία να επανεξετάσει αυτή την πρόταση για να την ευθυγραμμίσει περισσότερο με την πραγματικότητα. Αναμένουμε την ψηφοφορία στην Ολομέλεια τον επόμενο μήνα για να δούμε ποια θα είναι η πορεία του Κοινοβουλίου ως σύνολο για τις τριμερείς διαπραγματεύσεις», ανέφερε ο κ. Jonnaert.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προειδοποιεί ότι η σοβαρή έλλειψη και η μη ισορροπημένη κατανομή των σημείων φόρτισης οδηγεί τους καταναλωτές να μην αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Μια νέα μελέτη παρέχει έναν πολύ αναγκαίο έλεγχο πραγματικότητας για το Κοινοβούλιο, δείχνοντας ότι οι στόχοι για το CO2 που έχουν προταθεί από ορισμένους βουλευτές του ΕΚ είναι απλώς ανεπίδεκτοι, δεδομένου ότι τα ζητήματα αυτά αφορούν την υποδομή.
Σήμερα υπάρχουν περίπου 100.000 σημεία φόρτισης για τα ηλεκτρικά οχήματα στην ΕΕ. Τουλάχιστον δύο εκατομμύρια θα χρειαστούν μέχρι το 2025, σύμφωνα με συντηρητικές εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπάρξει, στο ελάχιστο, 20 φορές αύξηση μέσα στα επόμενα 7 χρόνια!