BMW F800GS Adventure 2014: Γεννημένο για τη φύση

  • Του Δημήτρη Γεωργόπουλου

Ο ιδιοκτήτης του θα εκτιμήσει αμέσως στο F800GS,  σε σχέση με τον προκάτοχό του, τη δεξαμενή μεγαλύτερης χωρητικότητας (23,8 λίτρα καυσίμου από 15,8), τη βελτιωμένη προστασία από τον άνεμο, το πιο άνετο κάθισμα και τα off-road προστατευτικά  για τον κινητήρα και το τιμόνι. Μια άλλη βασική προσθήκη είναι το ανανεωμένο ABS και ASC (σύστημα ελέγχου πρόσφυσης) σύστημα που επιτρέπει πολύ πιο επιθετική είσοδο του αναβάτη σε στροφές, αλλά και extreme οδήγηση στη φύση.

Το εντυπωσιακό με το μοντέλο της δοκιμής μας είναι, ότι με την ίδια ευκολία που κινείται στην άσφαλτο, το ίδιο εύκολα και με προθυμία θα κινηθεί σε δύσβατους on- off δρόμους ή αλλιώς μονοπάτια.

Αν και η λειτουργία του ABS δεν κλείνει τελείως στον πίσω τροχό (όπως στο GS 1200), στο F800 είναι αρκετά αποτελεσματική και με αυτή τη ρύθμιση. Στη λάσπη, την άμμο και σε σαθρά σημεία, τα ελαστικά Continental TKC80 που φοράει το F800GS συμπεριφέρθηκαν εντυπωσιακά.

Μια άλλη έκπληξη, το ASC επιτρέπει τη λειτουργία Endurο και διαθέτει ειδική ρύθμιση για τη λειτουργία αυτή, με οριακό παρεμβατικό χαρακτήρα στην οδήγηση εκτός δρόμου. Επιτρέπει στον αναβάτη να “πλασάρει” τη μοτοσυκλέτα πριν την είσοδο της στροφής μπλοκάροντας ελεγχόμενα τον τροχό, ένας τρόπος οδήγησης απαραίτητος για κάποιον που θέλει να κινηθεί με ρυθμό αρκετά γρήγορο σε δύσκολες συνθήκες.

Το υποπλαίσιο έχει ενισχυθεί για να αντέχει τις μεγαλύτερες καταπονήσεις και τα μαρσπιέ του οδηγού έχουν φαρδύνει για να προσφέρουν καλύτερο πάτημα στα δύσκολα. Ενισχυμένο επίσης εμφανίζεται και το λεβιέ του ποδόφρενου, έχοντας γίνει πλέον ρυθμιζόμενο.

Τέλος, οι καταναλώσεις είναι λίγο πιο τσιμπημένες, καθώς για κάθε 100 χλμ. με σταθερή ταχύτητα 90 χλμ./ώρα απαιτούνται 4,3 λίτρα (έναντι 3,8), τη στιγμή που με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα φλερτάρεις στα 5,7 λίτρα (αντί 5,2). Οι λόγοι για τις παραπάνω αυξήσεις προφανείς, μεγαλύτερο βάρος και μετωπική επιφάνεια έχουν το κόστος τους.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:

Κινητήρας         

Τύπος        Υδρόψυκτος, δικύλινδρος σε σειρά, τετράχρονος κινητήρας, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής, ξηρό κάρτερ λαδιού

Διάμετρος x Διαδρομή 82 mm x 75.6 mm

Κυβισμός   798 cc

Μέγιστη ισχύς     63 kW (85 hp) στις 7.500 σ.α.λ.

δυνατότητα μείωσης: 35 kW (48 hp) στις 7.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή     83 Nm στις 5.750 σ.α.λ.

δυνατότητα μείωσης: 63 Nm στις 4.000 σ.α.λ.

Σχέση συμπίεσης        12.0 : 1

Τροφοδοσία καυσίμου / διαχείριση κινητήρα  Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός / ψηφιακή μονάδα διαχείρισης κινητήρα (BMS-K+)

Διαχείριση καυσαερίων         Τριοδικός καταλυτικός μετατροπέας κλειστού βρόχου / προδιαγραφές εκπομπής καυσαερίων EU-3

Επιδόσεις / Κατανάλωση Καυσίμου

Τελική ταχύτητα 193 km/h

Κατανάλωση καυσίμου ανά 100 km με σταθερή ταχύτητα 90 km/h   4.3 l

Κατανάλωση καυσίμου ανά 100 km με σταθερή ταχύτητα 120 km/h 5.7 l

Τύπος καυσίμου Σούπερ αμόλυβδη βενζίνη, ελάχιστος αριθμός οκτανίων 95 (RON). Προαιρετικά προσφέρεται η δυνατότητα λειτουργίας με καύσιμο 91 οκτανίων (RON)

Ηλεκτρικό Σύστημα  

Εναλλάκτης        Τριφασικός εναλλάκτης 400 W (ονομαστική ισχύς)

Μπαταρία  12 V / 14 Ah, χωρίς απαιτήσεις συντήρησης

Σύστημα μετάδοσης ισχύος

Συμπλέκτης        Υγρός πολύδισκος συμπλέκτης, μηχανικής λειτουργίας

Κιβώτιο ταχυτήτων      6 σχέσεων συνεχούς εμπλοκής, ενσωματωμένο στο στροφαλοθάλαμο

Δευτερεύουσα μετάδοση      Ατέρμονη αλυσίδα o-ring με απόσβεση κραδασμών στην πλήμνη του πίσω τροχού

Πλαίσιο / φρένα         

Πλαίσιο      Σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο, κινητήρας ως φέρον στοιχείο

Ανάρτηση / θέση μπροστινού τροχού    Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι, Ø 43 mm

Ανάρτηση / θέση πίσω τροχού      Αλουμινένιο διπλό ψαλίδι, ελατήριο WAD (απόσβεση ανάλογα με τη διαδρομή), υδραυλικά ρυθμιζόμενη προφόρτιση, ρυθμιζόμενη επαναφορά

Διαδρομή ανάρτησης μπροστά/πίσω     230 mm / 215 mm

Μεταξόνιο 1,578 mm

Ίχνος          117 mm

Γωνία τιμονιού    64°

Ζάντες       Ακτινωτές ζάντες

Ζάντα, εμπρός    2.15 x 21″

Ζάντα, πίσω        4.25 x 17″

Ελαστικό, εμπρός        90/90 – 21 54V

Ελαστικό, πίσω  150/70 – 17 69V

Φρένο, εμπρός   Διπλό δισκόφρενο, πλευστοί δίσκοι διαμέτρου 300 mm, πλευστή δαγκάνα δύο εμβόλων, ABS

Φρένο, πίσω       Μονός δίσκος, διάμετρος 265 mm, πλευστή δαγκάνα μονού εμβόλου, ABS

ABS  BMW Motorrad ABS

Διαστάσεις / βάρη

Μήκος        2.305 mm

Πλάτος (με καθρέπτες)         925 mm

Ύψος (χωρίς τους καθρέπτες)       1.450 mm

Ύψος σέλας, βάρος κενό     890 mm (χαμηλή σέλα 860 mm)

Καμπύλη στο εσωτερικό του ποδιού, βάρος κενό   1.960 mm (χαμηλή σέλα 1.920 mm)

Βάρος άνευ φορτίου, έτοιμο για οδήγηση, με γεμάτο ρεζερβουάρ 1) 229 kg

Βάρος με άδεια δοχεία

Επιτρεπόμενο μέγιστο βάρος       454 kg

Ωφέλιμο φορτίο (με τον βασικό εξοπλισμό)    225 kg

Ωφέλιμη χωρητικότητα ρεζερβουάρ       24l

Ρεζέρβα     περίπου  4,0 l