Honda Civic 1,6i-DTEC: Ζήτω το πετρέλαιο!

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Tα αυτοκίνητα Honda διακρίνονταν πάντα για τις αξιοπιστία τους, τον εξοπλισμό τους αλλά και την μοναδική τους σχεδίαση.

Tο Honda Civic επέστρεψε  δριμύτερο έχοντας μοναδική σχεδίαση, κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 120 ίππων και πολύ μεγάλη δόση τεχνολογίας.

Μοναδικό ατόπημα αποτελεί η τιμή απόκτησης της κορυφαίας υπερτροφοδοτούμενης έκδοσης των 120 ίππων η οποία κυμαίνεται στα 22.120 ευρώ αλλά το χάπι χρυσώνεται τόσο από την μοναδική σχεδίαση του μοντέλου όσο και από τον υπερπλήρη εξοπλισμό και την πολυετή εγγύηση.

Παράλληλα τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 83,7 ευρώ.

Προκλητική εμφάνιση

Η 10η γενιά του Honda Civic αποτελεί την αναγέννηση του δημοφιλούς μοντέλου καθώς διαθέτει εντελώς νέα σχεδίαση η οποία σε καμία περίπτωση δεν περνά απαρατήρητη.

Το ιαπωνικό μοντέλο από όποια μεριά και αν το αντικρίσει κανείς εκπέμπει έναν δυναμισμό. Στο εμπρόσθιο μέρος η μάσκα με τα φωτιστικά σώματα δημιουργούν ένα «άγριο» σύνολο. Στο πίσω μέρος οι διπλές εξατμίσεις στο κέντρο συμπληρώνουν τον δυναμισμό ενώ η αεροτομή στο πάνω μέρος της 5ης πόρτας παραπέμπουν σε εκδοχές Type-R.

Hi-tech καμπίνα επιβατών

Στο εσωτερικό του Honda Civic ο οδηγός αλλά και οι επιβάτες θα εντυπωσιαστούν από τα γραφικά του πίνακα οργάνων με τον έντονο χρωματισμό, αλλά και από την οθόνη αφής 7 ιντσών συστήματος πολυμέσων Honda Connect 2.

Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα και έχει δοθεί έμφαση στη λεπτομέρεια. Χαρακτηρισιτκά θα αναφέρουμε τα σχέδια που υπάρχουν στα επενδύσεις στις πόρτες όπου δημιουργούν και ένα πολύ καλό σύνολο αισθητικά.

Όσον αφορά με τους διαθέσιμους χώρους μπορούν άνετα να φιλοξενηθούν 4 επιβάτες ενώ ο χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 478 λίτρα.

Στον τομέα του εξοπλισμού το Honda Civic διαθέτει τα πάντα και σίγουρα ο υποψήφιο αγοραστής θα δυσκολευτεί να προσθέσει κάποιο έξτρα κατά την παραγγελία του.

120 ίπποι!

Η Honda ολοκλήρωσε την αναβάθμιση του 1.6 i-DTEC 120 ίππων diesel για τη νέα σειρά Honda Civic, πετυχαίνοντας έναν μοναδικό συνδυασμό επιδόσεων και απόδοσης.

Ο τετρακύλινδρος i-DTEC diesel 1.597cc αποδίδει μέγιστη ισχύ 120 ίππων στις 4.000 rpm και μέγιστη ροπή 300Nm στις 2.000 rpm, επιταχύνοντας το Civic από στάση στα 100 km/h σε 10,5 δεύτερα. Οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα 93 g/km διατηρώντας σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Ο πετρελαιοκινητήρας έχει ικανά αποθέματα ροπής, με την απόκριση στο πάτημα του γκαζιού να είναι άμεση.

Κατά μέσο όρο η κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω στα 6,2 λίτρα/100 χλμ., τιμή όμως που μειώνεται σημαντικά με έναν ήρεμο ρυθμό στο ταξίδι στα όρια του Κ.Ο.Κ.

Στο δρόμο

Η αμεσότητα αλλά και κλιμάκωση που διαθέτει το κιβώτιο του Honda Civiv διαδραματίζει πραγματικά πρωταγωνιστικό ρόλο στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Πάντως στο δρόμο το Honda Civic με τους 120 ίππους θα λέγαμε ότι διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία των σπορ αυτοκινήτων.

Ειδικότερα κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το ιαπωνικό μοντέλο μπορεί να κινηθεί οικονομικά και άνετα τηρώντας τα όρια του Κ.Ο.Κ. αλλά όταν ο οδηγός επιθυμεί απλά πιέζει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα και το αυτοκίνητο απλά επιταχύνει με πολύ γρήγορους ρυθμούς.

Στο επαρχιακό οδικό με συνεχείς στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ανεπαίσθητες και σε καμία περίπτωση σε εξελίσσονται σε κάτι επικίνδυνο και μη ελεγχόμενο.

Στις μεγαλουπόλεις η ανάρτηση του Civic φιλτράρει αποτελεσματικά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να προκαλεί αναπηδήσεις.

Παράλληλα η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι και αποτελεί σύμμαχο για έναν άπειρο οδηγό. Τέλος το Honda Civic μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών όπου κινείται…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Ιπποδύναμη

Κόστος χρήσης

ΚΑΤΑ

Ορατότητα προς τα πίσω