H PSA, η οποία ολοκλήρωσε την εξαγορά της γερμανικής εταιρείας από την GM στα τέλη του περασμένου μόλις Ιουλίου, ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες ότι θα αναγκαστεί να «μετακινήσει» την Opel προς τη δική της τεχνολογική κατεύθυνση προκειμένου οι κινητήρες της να μπορέσουν να καλύψουν τις επερχόμενες προδιαγραφές ρύπων τις οποίες η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι διατεθειμένη να επιβάλλει με ακόμα πιο αυστηρούς όρους από το 2020 και εξής. Κάτι που μοιραία συνεπάγεται και μεγαλύτερες από τις προβλεπόμενες από τους ιθύνοντες της PSA δαπάνες. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία, ο Γάλλος κατασκευαστής διεμήνυσε στην GM ότι του… οφείλει περισσότερα από μισό δισεκατομμύριο ευρώ, ποσό μάλιστα το οποίο σκοπεύει να διεκδικήσει μέσω νομικών αιτημάτων που θα κατατεθούν άμεσα. Το σκεπτικό των Γάλλων της PSA βασίζεται στο γεγονός ότι παραπλανήθηκε σε σχέση με την υφιστάμενη στρατηγική της Opel στον τομέα των εκπομπών ρύπων.
Παρά το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή δεν έχουν υποβληθεί επίσημες αξιώσεις, οι δύο πλευρές φέρονται να έχουν συζητήσει εκτενώς το όλο θέμα. Προς το παρόν και τα δύο… στρατόπεδα, σε σχετική ερώτηση που τους ετέθη, αρνήθηκαν να προβούν σε σχόλια.
Ωστόσο, σε δηλώσεις τους στις 9 Νοεμβρίου, ο CEO της PSA, σύμφωνα με τους 4Τροχούς, είχε εμμέσως πλην σαφώς αφήσει να εννοηθεί πως το όλο θέμα θα οδηγούσε σε σύγκρουση των δυο πλευρών. Χαρακτηριστικά, ο Carlos Tavares είχε πει τα εξής:
«Καταλάβαμε πως το θέμα των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα πηγαίνει κατευθείαν για τον τοίχο λίγες μόλις μέρες μετά την οριστικοποίηση της συμφωνίας. Αν αποτύχει η Opel να εναρμονιστεί με τις νέες προδιαγραφές, τα πρόστιμα που θα επιβληθούν θα απειλήσουν το ίδιο το μέλλον της»