Ένα χρόνο μετά την παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου PACE! η Opel/Vauxhall έχει επιστρέψει σε σωστή πορεία. Το “PACE! ‘λειτουργεί’! Η Opel θα είναι κερδοφόρα, ηλεκτρική και παγκόσμια. Αυτό είναι κάτι για το οποίο μπορούν να είναι υπερήφανοι όλοι οι εργαζόμενοι. Καταφέραμε να αναδιοργανωθούμε τους τελευταίους δώδεκα μήνες και να αλλάξουμε νοοτροπία. Καταγράψαμε κέρδη 502 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2018 και συνεχίζουμε να προσπαθούμε σκληρά για την επιτυχία μας» τόνισε ο CEO της Opel, Michael Lohscheller.
Ένας σημαντικός ‘μοχλός’ επιτυχίας είναι η βελτιωμένη ανταγωνιστικότητα σε όλους τους τομείς της εταιρίας. Η Opel κατάφερε να περικόψει τα πάγια έξοδά της κατά 28% το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς. Εκτενείς συμφωνίες για την προώθηση της ανταγωνιστικότητας υπογράφηκαν με τους κοινωνικούς μας εταίρους, κάτι που επέτρεψε μία αξιοσημείωτη βελτίωση της σχέσης κόστους προς έσοδο. Η εταιρία τήρησε επίσης τη δέσμευσή της να βελτιστοποιήσει τη λειτουργία των ανώτερων κλιμακίων της διοίκησης: κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς, έγιναν περικοπές κατά 25% σε διευθυντικές θέσεις. Η Opel παραμένει πιστή στο στόχο της για αποφυγή του κλεισίματος εργοστασίων. Γίνονται επενδύσεις σε διάφορους τομείς, ενώ σε πολλά εργοστάσια έχει ήδη ανατεθεί η παραγωγή νέων προϊόντων.
Η Opel ωφελείται όλο και περισσότερο από την ένταξή της στο Groupe PSA. Οχήματα βασισμένα στις κοινές ‘Multi Energy Platforms’ είναι κατά 50% λιγότερο κοστοβόρα στην εξέλιξή τους ενώ ταυτόχρονα βελτιώνονται ποιοτικά. Επίσης, επιτυγχάνονται εκτενείς συνέργειες σε πολλές λειτουργίες της εταιρίας – όπως η δημιουργία ενιαίων δομών πωλήσεων σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και σε παγκόσμιο επίπεδο.
Παράλληλα, το Μηχανολογικό Κέντρο του Rüsselsheim Engineering Center έχει ενισχύσει τη θέση του στην καρδιά του δικτύου του Groupe PSA R&D: Πέρα από τα 15 Κέντρα Εξειδίκευσης (Centers of Competence) με παγκόσμια ευθύνη (συμπεριλαμβανομένων αυτών των, κυψελών καυσίμου, καθισμάτων και προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού) για ολόκληρο το group, οι μηχανικοί του Rüsselsheim είναι επίσης επικεφαλής της εξέλιξης ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) και μιας νέας οικογένειας τετρακύλινδρων βενζινοκινητήρων. Εξ αιτίας της αναμενόμενης πλεονάζουσας δυναμικότητας, λόγω της παύσης ανάθεσης εργασιών σε τρίτους, η Opel ανακοίνωσε επίσης σχέδια για μία στρατηγική συνεργασία με την Segula Technologies προκειμένου να διασφαλίσει εξειδικευμένες θέσεις εργασίας σε Rüsselsheim και Dudenhofen. Μέχρι 2.000 εργαζόμενοι της Opel θα μπορούν να εργαστούν στην εταιρία μηχανολογικών υπηρεσιών. Η προστασία από απόλυση μέχρι τον Ιούλιο του 2023 θα εξακολουθήσει να ισχύει, όπως έχει συμφωνηθεί.
Ο στόχος εκπομπών CO2 θα εκπληρωθεί
Η πρόσβαση σε προηγμένες πλατφόρμες και τεχνολογίες κίνησης του Groupe PSA είναι η βάση για τον εκτενή εξηλεκτρισμό της γκάμας μοντέλων Opel. Τέσσερα οχήματα θα είναι ήδη ηλεκτροκίνητα το 2020. Μεταξύ αυτών το νέο Corsa σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση μπαταρίας και το Grandland X PHEV – το πρώτο plug-in υβριδικό της Opel. Τα οχήματα αυτά αποτελούν αναπόσπαστα στοιχεία της προϊοντικής επέλασης της Opel:
Η εταιρία θα φέρει συνολικά οκτώ νέα μοντέλα στην αγορά την επόμενη διετία. Θα υπάρχει μία ηλεκτρική έκδοση για κάθε μοντέλο Opel το 2024. «Αυτός ο καταιγισμός μοντέλων θα συμβάλει στην συμμόρφωση με τα αυστηρά όρια εκπομπών CO2 που επιβάλει η Ε.Ε.» δήλωσε ο Lohscheller. Η υποδομή φόρτισης παίζει καταλυτικό ρόλο στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Γι’ αυτό, η Opel θα έχει συμμετοχή σε ένα project υποδομής φόρτισης στην έδρα της εταιρίας, με εταίρους όπως η πόλη του Rüsselsheim.
Ένας ακόμα βασικός πυλώνας του στρατηγικού σχεδίου PACE! είναι η περαιτέρω ενίσχυση της μάρκας και η επικέντρωση σε επικερδείς κατηγορίες, στο μίγμα καναλιών πωλήσεων και στις αγορές. Η Opel ήδη δίνει μία πρώτη γεύση από την εικόνα της μάρκας και τη σχεδιαστική φιλοσοφία του μέλλοντος με το GT X Experimental. Η Opel θα εκφράζει ακόμα περισσότερο τις αξίες ‘Γερμανική’, ‘προσιτή’ και ‘απολαυστική’. «Η Opel θα παραμείνει Γερμανική και η Vauxhall, Βρετανική. Θα συνεχίσουμε να διαφοροποιούμαστε από τις Γαλλικές μάρκες του ομίλου» πρόσθεσε ο Lohscheller. Τα πρώτα χειροπιαστά αποτελέσματα της ενισχυμένης μάρκας είναι ήδη ορατά: Στο καλό οικονομικό αποτέλεσμα του πρώτου εξαμήνου του 2018, συνετέλεσε όχι μόνο η σωστή επιλογή στα κανάλια πωλήσεων αλλά και η σημαντικά βελτιωμένη τιμολογιακή πολιτική. Ταυτόχρονα, η πιστότητα των πελατών έχει βελτιωθεί σημαντικά συγκριτικά με το 2016.
Επικέντρωση στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV)
Σε ένα άλλο πεδίο τώρα, η Opel προσεγγίζει την επικερδή κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) πιο δυναμικά από ποτέ. Στο μεσοδιάστημα, η εταιρία επιθυμεί να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της σε αυτό των επιβατικών αυτοκινήτων. Αυτό θα επιτευχθεί με βελτιώσεις σε Συμβάσεις Διανομέων (κάθε διανομέας Opel μπορεί να πουλά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα) και ένα πλήρως ανανεωμένο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο. Το πρόσφατα λανσαρισμένο νέο Opel Combo απέσπασε αμέσως το περίοπτο βραβείο “International Van of the Year”. Η Opel έχει ήδη λάβει 25.000 παραγγελίες από τα μέσα Σεπτεμβρίου που ξεκίνησε η παραγγελιοληψία. Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερες παραγγελίες για το νέο Combo από τις συνολικές ταξινομήσεις του προηγούμενου μοντέλου, σε όλη την Ευρώπη όλο το 2017. Επιπλέον, το νέο Opel Vivaro θα λανσαριστεί το 2019.
Η προϊοντική επέλαση σε μη Ευρωπαϊκές αγορές εξαγωγών κερδίζει επίσης έδαφος. Έχουν υπογραφεί νέες συμβάσεις με ισχυρούς εισαγωγείς για ανάπτυξη σε πολλές χώρες όπως το Μαρόκο, η Τυνησία και η Ν. Αφρική. Ήδη εντός του τρέχοντος μηνός, η Opel θα ξεκινήσει τη συναρμολόγηση του Grandland X για την Αφρικανική αγορά σε ένα νέο εργοστάσιο στη Ναμίμπια. Για πρώτη φορά, ένα εκτενές, full service πρόγραμμα leasing – υπό τη σκέπη του Free2Move brand του Groupe PSA – λανσαρίστηκε για τις Ευρωπαϊκές αγορές τις τελευταίες εβδομάδες. Αυτό θα αποτελέσει νέο, σημαντικό κίνητρο ανάπτυξης.
Ο Michael Lohscheller δεν παύει να τονίζει ότι η υλοποίηση του PACE! παραμένει ύψιστη προτεραιότητα για όλο τον οργανισμό. «Θα συνεχίσουμε να εντείνουμε τις προσπάθειές μας στα πλαίσια του PACE! και θα επιτύχουμε τη βιωσιμότητά μας ως Γερμανική μάρκα.»