BMW R 1200 RS: Πολύ δυνατή αλλά και πολύ… ακριβή

  • Του Δημήτρη Γεωργόπουλου

Πρόσφατα βρέθηκα έξω από τα γραφεία της BMW Motorrad Hellas στη Σενέκα 10 & Κύμης στην Κηφισιά για να παραλάβω για test ride το BMW R1200RS.

Η R1200 RS είναι ουσιαστικά η ίδια μοτοσυκλέτα με αυτή που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2015, μαζί με τα υπόλοιπα μοντέλα που φόρεσαν την τελευταία γενιά του αερουγρόψυκτου boxer. Το μόνο που έχει αλλάξει έκτοτε είναι τα χρώματα που το παράγει η BMW.

Η μοτοσυκλέτα της δοκιμής φοράει ένα shifter που δουλεύει τόσο στο ανέβασμα όσο και στο κατέβασμα ταχύτητας στο σάσμαν και αυτό το επιτυγχάνει με ένα πρόγραμμα που φροντίζει να αποτρέπει αλλαγές εκεί που δεν πρέπει.

Η θέση οδήγησης της R1200 RS είναι αρκετά όρθια και άνετη, τα πόδια μπαίνουν σε ξεκούραστες γωνίες ενώ δεν θα προβληματίσει οδηγούς με μέτριο ανάστημα στην πρόσβασή τους στο έδαφος. Διαθέτει επίσης Cruise control, αλλά και όλη την προεγκατάσταση για GPS, συμπεριλαμβανομένου και του δακτυλιδιού που το χειρίζεται από την αριστερή άκρη του τιμονιού.

Στο δεξί άκρο του τιμονιού, το κουμπί Mode αλλάζει το Riding Mode χωρίς να χρειάζονται περιηγήσεις στα μενού, ενώ ομοίως στα χειριστήρια της άλλης πλευράς ένα κουμπί φέρνει άμεση απενεργοποίηση του ABS και πρόσβαση στις ρυθμίσεις της ανάρτησης.

Με τον ισχυρό της κινητήρα και την σταθερή ανάρτηση, αυτή η σπορ μοτοσικλέτα τουρισμού προσφέρει πολύ περισσότερα από την μέγιστη οδηγική απόλαυση. Χάρη στην άνετη, σπορ θέση οδήγησης και την τέλεια προστασία από τον άνεμο και τις καιρικές συνθήκες, η μοτοσυκλέτα προσφέρει μια εντελώς νέα αίσθηση οδήγησης σε ταξίδια με γρήγορη οδήγηση και σε σπορ οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους. Η μοντέρνα ιδέα δυναμικού μείγματος μοτοσικλέτας σπορ και τουρισμού αναδεικνύεται επίσης και οπτικά, με το μισό φέρινγκ και τους συμμετρικούς προβολείς που προέρχονται από δύο γενιές της RR.

Η κομψά διαμορφωμένη μονάδα τιμονιού με κομμάτια από σφυρήλατο αλουμίνιο συνδυάζει τέλεια λειτουργία και εργονομία. Η σπορ μοτοσικλέτα τουρισμού αντλεί τη δύναμή της από τα 92 kW (125 hp) που παρέχονται από τον 2-κύλινδρο, 4-χρονο αερο-υγρόψυκτο κινητήρα Boxer με δύο εκκεντροφόρους επί κεφαλής και άξονα εξισορρόπησης. Για να διασφαλίζεται η σταθερότητα σε κάθε επαρχιακό δρόμο, η υπερ-ενεργή, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση ESA (Electronic Suspension Adjustment, ηλεκτρονική ρύθμιση ανάρτησης) είναι στάνταρ. Το σύστημα συμπληρώνεται από τους τρόπους οδήγησης “Rain” και “Road”, τα οποία είναι επίσης στάνταρ: για άριστη εμπειρία οδήγησης.

Η ευρεία γκάμα εργοστασιακού εξοπλισμού περιλαμβάνει από βάσεις βαλίτσας και σχάρα αποσκευών έως cruise control και τη βολική “οδήγηση χωρίς κλειδί”. Με το πακέτο των βαλιτσών και την πρακτική μπαγκαζιέρα, ο σπορ αναβάτης εξοπλίζεται τέλεια: απόλυτα εναρμονισμένα με την εργονομία και ενταγμένα στη συνολική εμφάνιση της μοτοσικλέτας όπως πάντα, προσφέρουν επίπεδο άνεσης στο ταξίδι που δεν θα περιμένατε κανονικά από σπορ μοτοσυκλέτα τουρισμού.

Ο ειδικός εξοπλισμός τρόπων οδήγησης Pro περιέχει δύο επιπλέον τρόπους οδήγησης, καθώς και ABS Pro και το δυναμικό φως φρένων (ανάλογα με τη χώρα).

Το RS στρίβει όπως πρέπει, μπαίνει ουδέτερα στη στροφή χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερη προσπάθεια, κάθεται στην κλίση του σταθερότατα και απλά ανοίγεις το γκάζι. Το μαξιλαράκι των ηλεκτρονικών με ASC (το βασικό traction control της BMW) και Integral ABS σου δίνει όλη την εμπιστοσύνη, οι αναρτήσεις προσαρμόζονται όσο χρειάζεται χάρη στην ηλεκτρονική τους ρύθμιση.

Παρά τα ονομαστικά του 236 γεμάτα κιλά, το RS δείχνει πούπουλο όσο κινείται και ακόμη και οι γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης μετατρέπονται σε ένα απροβλημάτιστο παιχνιδάκι.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας
Τύπος Τετράχρονος, δικύλινδρος boxer, 3ΕΕΚ, 4 Β/Κ, αερο- υγρόψυκτος
Κυβισμός (c.c.) 1,170
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 101 x 73
Συμπίεση (:1) 12.5:1
Τροφοδοσία Ηλεκτρονική διαχείριση κινητήρα με ψεκασμό
Σύστημα εξαγωγής 2 σε 1 με καταλύτη
Λίπανση Υγρό κάρτερ, αντλία λαδιού
Εκκίνηση Μίζα
Συμπλέκτης Υγρός πολύδισκος
Μετάδοση
Πρωτεύουσα μετάδοση Γρανάζια
Τελική μετάδοση Άξονας

Πλαίσιο
Τύπος Πλαίσιο δύο τμημάτων, με τον κινητήρα ως φέρον τμήμα του
Κάστερ (°) 27.7
Ίχνος (mm) 114.8
Μεταξόνιο (mm) 1,527
Ύψος (mm) 1,250
Ύψος σέλας (mm) 820
Μήκος (mm) 2,202
Πλάτος (mm) 925
Βάρος (kg) 236 (γεμάτη)
Ρεζερβουάρ/ Ρεζέρβα (lt) 18 / 4

Αναρτήσεις
Μπροστά Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 45 mm, διαδρομή 140 mm, ESA
Πίσω Μονό αμορτισέρ με Paralever, διαδρομή 140 mm, ESA

Ελαστικά
Μπροστά 120/70 ZR 17
Πίσω 180/55 ZR 17

Φρένα
Μπροστά Δύο δίσκοι διαμέτρου 320mm με ακτινικές δαγκάνες 4 εμβόλων, Integral ABS
Πίσω Δίσκος διαμέτρου 276mm με δαγκάνα 2 εμβόλων, Integral ABS

Εξοπλισμός
Ταχύμετρο και στροφόμετρο, ολικός και 2 μερικοί χιλιομετρητές, αυτονομία, στάθμη καυσίμου, ενδείξεις φλας, μεγάλης σκάλας προβολέα, ψεκασμού, ABS, ρυθμίσεων αναρτήσεων, riding modes, πίεσης ελαστικών, εξωτερικής θερμοκρασίας, θερμοκρασίας ψυκτικού

Επιδόσεις
Ισχύς εργοστασίου (ίπποι/σαλ) 125/7,750
Ροπή εργοστασίου (Nm/σαλ) 12.7/6,500

Τιμή: 15.250€