- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Ακόμη μία ημερήσια εφημερίδα αναζητά κάποιον «δυνατό» τίτλο από ξένο έντυπο αυτοκινήτου για να φέρει στην Ελλάδα ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής μας όπου σχεδόν η κάθε εφημερίδα διαθέτει και ένα περιοδικό αυτοκινήτου.
Ο λόγος για την Εφημερίδα των Συντακτών η οποία φαίνεται πως θέλει να πάρει και εκείνη κάποιο μεγαλύτερο μερίδιο από την διαφημιστική πίτα της αγοράς αυτοκινήτου που διατίθενται στα περιοδικά που κυκλοφορούν μαζί με τις εφημερίδες.
Ωστόσο το εγχείρημα ακόμη δεν έχει τελεσφορήσει και σύμφωνα με πληροφορίες του Movenews.gr στελέχη της εφημερίδας βρίσκονται σε ανοικτή επικοινωνία τόσο με την Βρετανία όσο και με την Γερμανία ώστε να μπορέσουν να αποκτήσουν τα δικαιώματα δημοσίευσης κάποιου τίτλου που τους ενδιαφέρει στην Ελλάδα.
Πάντως το μεγάλο πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσει η Εφημερίδα των Συντακτών έχει να κάνει με το γεγονός πως δεν διαθέτει Κυριακάτικη έκδοση με αποτέλεσμα να μην μπορεί να διεκδικήσει μέρος της διαφήμισης των αυτοκινήτων που δημοσιεύονται στα Κυριακάτικα έντυπα και να περιοριστεί στην έκδοση του Σαββάτου που θα βρεθεί αντιμέτωπη με τα Παραπολιτικά που «φιλοξενούν» το Car and Driver.
Αποτέλεσμα της παραπάνω ενέργειας θα είναι να προκληθεί μια άτυπη «μονομαχία» στην αγορά των εφημερίδων του Σαββατοκύριακου που σύμφωνα με στελέχη από την αγορά διαφήμισης είναι ήδη κορεσμένη και δεν μπορεί να… συντηρήσει δύο περιοδικά!
Από την άλλη μεριά πάντως τα στελέχη της Εφημερίδας των Συντακτών δεν έχουν ξεκαθαρίσει αν θέλουν ένα μηνιαίο περιοδικό αυτοκινήτου ή ένα εβδομαδιαίο καθώς αναμένουν τα στοιχεία της διαφημιστικής δαπάνης των εταιρειών αυτοκινήτων τόσο σε μηνιαία όσο και σε εβδομαδιαία έντυπα.
Όπως και να έχει το θέμα το μόνο σίγουρο είναι ότι ένα ακόμη περιοδικό αυτοκινήτου σε εφημερίδα θα ταράξει τις ισορροπίες στην διαφημιστική αγορά επηρεάζοντας πολλούς παίκτες…
Πάντως τα στελέχη του ελληνικού Autocar «πιέζουν» κάποια μέλη του δ.σ. της εφημερίδας ώστε να ενταχθεί το περιοδικό στην εφημερίδα καθώς το περίπτερο είναι πολύ ακριβό για να επιβιώσει μετά την «έξοδο» που είχε από τον Ελεύθερο Τύπο…
Άλλωστε τόσο το Drive όσο και το Car and Driver αποτελούν «φασόν» δουλειές και οι εκδότες των εφημερίδων που τα φιλοξενούν δεν αναλαμβάνουν κανένα απολύτως κόστος για την έκδοση και ένθεση των περιοδικών.
Από την άλλη μεριά ο εκδότης του Ελεύθερου Τύπου σύμφωνα με πληροφορίες του Movenews.gr αποφάσισε να έχει δικό του περιοδικό αυτοκινήτου καθώς αντιλήφθηκε πως κάποια κείμενα ήταν «διαφημιστικά» και δεν χρεώνονταν στο σύνολο των διαφημίσεων και θεώρησε ότι οι συνεργάτες του κερδίζουν πολλά επιπλέον χρήματα από αυτά που εμφανίζουν…
Όσον αφορά στο τιράζ των περιοδικών που ανακοινώνουν και είναι φασόν σε εφημερίδες για κάποιους είναι ένα πλασματικό νούμερο και σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα όπως και οι πωλήσεις που καταφέρνουν να πραγματοποιήσουν μόνα τους στο περίπτερο μετά το πέρας της κυκλοφορίας τους με την εφημερίδες.
Αναμονή λοιπόν μέχρι τις τελικές και επίσημες ανακοινώσεις από την Εφημερίδα των Συντακτών.
Τώρα και περιοδικά για μοτοσυκλέτες
Μετά τα περιοδικά αυτοκινήτου στις εφημερίδες σειρά φαίνεται πως έχουν και τα περιοδικά μοτοσικλέτας καθώς κάποιοι εκδότες εκτιμούν πως είναι μια διαφημιστική αγορά που δεν έχει αγγίξει κανείς.
Έτσι σύμφωνα με πληροφορίες του Movenews.gr η ΕΦΣΥΝ αλλά και ακόμα μία επιπλέον εφημερίδα που έχει κυκλοφορήσει σχετικά πρόσφατα αναζητούν τίτλους περιοδικών για τις μοτοσυκλέτες ώστε να ενταχθούν στο δυναμικό των εφημερίδων και να αυξήσουν περαιτέρω τα διαφημιστικά τους έσοδα.
Ωστόσο εμείς θα υπενθυμίσουμε πως και στο παρελθόν πολλές εφημερίδες είχαν επιχειρήσει να αυξήσουν τα διαφημιστικά τους έσοδα από την αγορά των 2τροχών αλλά τελικά όλες οι προσπάθειες οδηγήθηκαν σε λουκέτο εξαιτίας του κόστους εκτύπωσης, των χαμηλών κυκλοφοριών και της ελάχιστης διαφήμισης.
Να δούμε τελικά ποιος θα το τολμήσει…