Hyundai Kona 1.0T: Σπορ και νεανικό με χαμηλό κόστος χρήσης

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Μετά  το νέο Tucson, που αποτέλεσε το πιο επιτυχημένο λανσάρισμα στην ιστορία της Hyundai, η κορεάτικη εταιρεία πραγματοποίησε δυναμική είσοδο στην κατηγορία B-SUV με το νέο Kona το οποίο εκφράζει απολύτως τον τρόπο ζωής των σύγχρονων πελατών των αστικών κέντρων.

Με πραγματικό SUV DNA, προοδευτική σχεδίαση και premium χαρακτηριστικά, η Hyundai Motor στοχεύει να προσελκύσει νέους, σύγχρονους πελάτες.

To νέο μοντέλο με όπλα την τιμή απόκτησης αλλά και την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων και την οδική βοήθεια αλλά και το χαμηλό κόστος χρήσης αποτελεί μία από τις καλύτερες προτάσεις της αγοράς καθώς δεν υπάρχουν πολλά ανταγωνιστικά μοντέλα από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ωστόσο η χαμηλή μεταπωλητική αξία ως μεταχειρισμένο αποτελεί ένα μειονέκτημα αλλά έχει γλιτώσει τόσα χρήματα που αυτό το μειονέκτημα είναι ανεπαίσθητο…

Το κόστος απόκτησης 16.890 ευρώ που αφορά στην βασική βενζινοκίνητη έκδοση κρίνεται απόλυτα ικανοποιητικό για τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου ενώ τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας επίσης κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα στα 150 ευρώ ωστόσο να επισημάνουμε πως υπάρχουν και πολλά 1000άρια με χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας…

Επιθετικό και μυώδες

Τα ιδιαίτερης σχεδίασης φωτιστικά σώματα αποτελούν το χαρακτηριστικό γνώρισμα του Kona. Μικρά λεπτά LED φώτα στην άκρη του καπό, που συμπληρώνονται από τα μεγαλύτερα φώτα που είναι τοποθετημένα πιο χαμηλά στον προφυλακτήρα, σε συνδυασμό με τη νέα οικογενειακή ταυτότητα της Hyundai Motor, την μάσκα Cascading, συνθέτουν ένα εξαιρετικά φρέσκο και νεανικό σύνολο. Τα άβαφα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος, πέραν της χρηστικής τους λειτουργίας, ενισχύουν και τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου, με τα πίσω λεπτά φωτιστικά σώματα να ολοκληρώνουν την εικόνα του αναμφίβολα ξεχωριστού SUV της Hyundai.

Στο πίσω μέρος, η σχεδίαση του μπροστινού τμήματος αντικατοπτρίζεται στο μοναδικό περίγραμμα γύρω από την επένδυση που φιλοξενεί το φως της όπισθεν και τα διακριτικά στοιχεία του οχήματος, συμπεριλαμβανομένων των λεπτών πίσω φώτων LED. Η πίσω αεροτομή του Kona διαθέτει ενσωματωμένο φως φρένων LED.

Η διχρωμία του Kona προσφέρει πολλαπλούς συνδυασμούς με επιλογές για σχεδόν κάθε προσωπικό στυλ.

Άνεση και τεχνολογία

Ο εσωτερικός σχεδιασμός του Kona χαρακτηρίζεται από λείες επιφάνειες στην κορυφή του ταμπλό.

Ωστόσο τις εντυπώσεις κερδίζει η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό η οποία προσφέρει οδηγικές πληροφορίες απευθείας στο οπτικό πεδίο του οδηγού και παράλληλα με head-up display σε ειδική διάφανη επιφάνεια που ανασηκώνεται πίσω από το κάλυμμα του πίνακα οργάνων, μόλις ενεργοποιηθεί ο κινητήρας.

Το προαιρετικό σύστημα ψυχαγωγίας 8-ιντσών ενσωματώνει όλες τις λειτουργίες πλοήγησης, μέσων και συνδεσιμότητας, υποστηρίζοντας τόσο το Apple CarPlay όσο και το Android Auto. Το σύστημα διατίθεται με 7-ετή δωρεάν συνδρομή LIVE Services, προσφέροντας ενημερωμένες πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για τον καιρό, την κίνηση, τις κάμερες ταχύτητας (όπου επιτρέπεται) και on-line αναζητήσεις για διάφορα σημεία ενδιαφέροντος.

Ένα ακόμη τεχνολογικά προηγμένο χαρακτηριστικό της Hyundai, που συναντούμε για πρώτη φορά στο Νέο Kona είναι το σύστημα πολυμέσων Display Audio, όπου οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν το περιεχόμενο του smartphone τους στην οθόνη 7-ιντσών του συστήματος μέσω του Apple CarPlay και του Android Auto. Η λειτουργία αυτή επιτρέπει στους επιβάτες να χρησιμοποιήσουν τις ενσωματωμένες δυνατότητες πλοήγησης του τηλεφώνου τους, να πραγματοποιήσουν τηλεφωνικές κλήσεις, να υπαγορεύσουν μηνύματα ή να ακούσουν την αγαπημένη τους μουσική. Ένα προαιρετικό ασύρματο σημείο φόρτισης (Qi standard) για κινητά τηλέφωνα επιτρέπει στους επιβάτες να φορτίσουν άνετα τα smartphones τους εν κινήσει.

Επίσης όλες οι λεπτομέρειες και τα υλικά, όπως το υποβραχιόνιο Leatherette και το κέντρο της πόρτας ή το μαξιλαράκι μαλακής αφής, έχουν επιλεγεί προσεκτικά ώστε να αναδεικνύουν τα υψηλότερα  ποιοτικά στάνταρντ στην κατηγορία. Χρωματικές πινελιές εμφανίζονται στα περιβλήματα του αεραγωγού, γύρω από το κιβώτιο ταχυτήτων, στο button εκκίνησης του κινητήρα, στις ραφές των καθισμάτων και του τιμονιού. Οι χρωματικές επιλογές Lime (Λαχανί) και Red (Κόκκινο) είναι επίσης διαθέσιμες με έγχρωμες ζώνες ασφαλείας – μοναδικό χαρακτηριστικό του Kona. Οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν το εσωτερικό του Kona, ώστε να ταιριάζει στο ύφος τους, εκφράζοντας το μοναδικό ταμπεραμέντο και τον ανεξάρτητο τρόπο ζωής τους.

Σημαντικά στοιχεία επίσης αποτελούν η γενναιόδωρη χωρητικότητα και η εξαιρετική του ορατότητα.

Το Νέο Kona προσφέρει άφθονο χώρο τόσο για τους επιβάτες όσο και τις αποσκευές τους. Το Kona προσφέρει γενναιόδωρο χώρο για τα πόδια στα μπροστινά καθίσματα και 1,054 mm & 880 mm για τους πίσω επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών είναι συνολικής χωρητικότητας 361 λίτρων (VDA 211) και προσφέρει άνεση και ευελιξία για τις καθημερινές ανάγκες. Τα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα (διαχωρισμός 60:40) επιτρέπουν την ευέλικτη μεταφορά φορτίων μεγάλου μεγέθους, προσφέροντας 1.143 λίτρα (VDA 214) διαθέσιμο χώρου για εξορμήσεις το Σαββατοκύριακο αλλά και για μεγαλύτερα ταξίδια.

Η βασική έκδοση διατίθενται με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου κατάβασης, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, cruise control, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.

120 ίπποι

Το Kona της δοκιμής κινούνταν από τον 3κύλινδρο 1000άρη turbo βενζινοκινητήρα της Hyundai με τον άμεσο ψεκασμό ο οποίος αποδίδει 120 ίππους. Πρόκειται για ένα κινητήρα που ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, προσφέροντας επαρκείς επιδόσεις ενώ παράλληλα ο ιδιοκτήτης του δεν ανησυχεί για την εφορία λόγω τεκμηρίων.

Ο κινητήρας διακρίνεται για την «ζωντάνια» του ωστόσο όταν λειτουργεί αμέσως αντιλαμβάνονται οι επιβάτες ότι πρόκειται για τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο εξαιτίας του γνωστού «κροταλίσματος» που παράγει το οποίο βέβαια σε καμία περίπτωση δεν γίνεται πολύ έντονο ή εκνευριστικό.

Η κίνηση στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας μεταφέρονταν στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου το οποίο διέθετε πολύ καλή αίσθηση αλλά και μακριές σχέσεις…

Όσον αφορά στην κατανάλωση εκτιμούμε ότι δεν ήταν υπερβολική για τα γνωστά υπερτροφοδοτούμενα 1000άρια και κυμάνθηκε στα 6,5-7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα όταν άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα καταναλώνουν πάνω από 8,5 λίτρα για… πλάκα.

Έμφαση στην οικονομία

Το Hyundai Kona είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένο στην οικονομία καθώς η εταιρεία έχει πετύχει να κατασκευάσει ένα ολοκληρωμένο σύνολο που χρειάζεται ελάχιστα χρήματα για να κινηθεί.

Ωστόσο όπως αποδείχθηκε οι Κορεάτες δεν έκαναν εκπτώσεις στην ποιότητα κύλισης αλλά και στην ασφάλεια που προσδίδει το νέο Kona.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Kona κινείται με απόλυτη ασφάλεια, άνεση και οικονομία όταν ο δείκτης του ταχύμετρου κινείται στα όρια του ΚΟΚ ενώ όταν ο οδηγός επιθυμεί αυξάνονται γρήγορα ο ρυθμός κίνησης αλλά και ο θόρυβος που παράγει ο κινητήρας.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Kona αποδείχθηκε ότι διαθέτει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και δεν επιφυλάσσει άσχημες εκπλήξεις στον οδηγό ακόμη και κάτω από υπερβολική πίεση.

Προφανώς οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι αυξημένες αλλά δεν είναι υπερβολικές και δεν επηρεάζουν την τροχιά του αυτοκινήτου.

Μέσα στην πόλη το Kona αποδείχθηκε ευέλικτο, άνετο και οικονομικό ενώ η σχεδίασή του αλλά και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κάνουν τα… πεζοδρόμια παιχνιδάκι!

Επίσης τα ελαστικά με υψηλό προφίλ σε συνδυασμό με τις αναρτήσεις φιλτράρουν στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

 

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Πολυετής εγγύηση

Κόστος χρήσης

 

ΚΑΤΑ

Μεταπωλητική αξία