- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Κατά πλειοψηφία ψηφίστηκε αργά το βράδυ της Τρίτης το νομοσχέδιο στο οποίο είχαν συμπεριληφθεί τα άρθρα που αφορούσαν στον εκτελωνισμό των καινούριων αυτοκινήτων Euro6 πρώτης γενιάς αλλά και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα τα οποία θα εκτελωνιστούν με χαμηλούς συντελεστές Τέλους Ταξινόμησης.
Ειδικότερα το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας με τίτλο: «Κατάργηση των διατάξεων περί μείωσης των συντάξεων, ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας 2016/97/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιανουαρίου 2016 σχετικά με τη διανομή ασφαλιστικών προϊόντων και άλλες διατάξεις».
Το μόνο που μένει τώρα είναι να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης το ΦΕΚ γεγονός που σημαίνει ότι είναι πολύ πιθανό έως την Παρασκευή ή και νωρίτερα να ξεκινήσουν οι εκτελωνισμοί των αυτοκινήτων και οι αγοραστές τους να τα πααραλάβουν πριν από τα Χριστούγεννα.
Σε περίπτωση τώρα που οι τελωνειακοί δεν καταφέρουν να εκτελωνίσουν όλα αυτά τα αυτοκίνητα κάποιοι είναι πολύ πιθανό να παραλάβουν τα καινούρια τους αυτοκίνητα μετά τα Χριστούγεννα αλλά σίγουρα πριν την Πρωτοχρονιά.
Το κωμικοτραγικό της υπόθεσης βέβαια είναι πως όσοι αποκτήσουν τα αυτοκίνητά τους λίγες ημέρες πριν την έλευση της νέας χρονιάς θα αναγκαστούν να πληρώσουν διπλά Τέλη Κυκλοφορίας!
Από την άλλη μεριά επίσης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οι επιτήδειοι ανάμεναν με αγωνία τη σχετική ρύθμιση ώστε να εκτελωνίσουν παλιά εισαγόμενα μεταχειρισμένα που έχουν διανύσει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα με χαμηλούς συντελεστές Τέλους Ταξινόμησης ώστε να κερδίσουν περισσότερα χρήματα εξαπατώντας ανυποψίαστους καταναλωτές…
Να υπενθυμίσουμε πως το οικονομικό επιτελείο από την 1η Σεπτεμβρίου όποτε και απαγορεύτηκαν οι εκτελωνισμοί των καινούριων αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία Euro6 πρώτης γενιάς αλλά και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα εκτελωνίζονται καταβάλλοντας διπλάσιο Τέλος Ταξινόμησης κυριολεκτικά κοροϊδεύουν χιλιάδες καταναλωτές οι οποίοι περιμένουν με αγωνία να παραλάβουν το νέο τους αυτοκίνητο.
Όσοι βέβαια εκτελώνισαν τα αυτοκίνητά του καταβάλλοντας αυξημένο Τέλος Ταξινόμησης μην περιμένουν να εισπράξουν πίσω τη διαφορά καθώς στο άρθρο επισημαίνεται ότι δεν πρόκειται να επιστραφούν χρήματα σε όσους έχουν ήδη εκτελωνίσει τα οχήματά τους.
Τι θα αναφέρει το άρθρο 63
Το ευνοϊκό καθεστώς εκτελωνισμού θα αφορά οχήματα που έχουν εισαχθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2018 και μόνο όσοι επαγγελματίες έχουν φορολογικές αποθήκες θα μπορούν να τα εκτελωνίσουν έως τα τέλη Απριλίου 2019.
Επίσης οι ιδιώτες καταναλωτές που επιθυμούν να εισάγουν κάποιο μεταχειρισμένο από άλλο κράτος-μέλος θα πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι θα πρέπει να το κάνουν άμεσα καθώς τα χρονικά περιθώρια θα είναι πολύ περιορισμένα από την στιγμή που η σχετική τροπολογία θα ψηφιστεί και στη συνέχεια θα πρέπει να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως για να ισχύσει.
Επίσης η μικρή χρονική διάρκεια της παράτασης των εκτελωνισμών με χαμηλούς συντελεστές στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα έχει δημιουργήσει ένα ασφυκτικό κλίμα στις εμπορίες που εισάγουν μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων καθώς το κόστος εκτελωνισμού διπλασιάζεται για σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα καθώς μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν τις μεταγενέστερες από την πρώτη φάση οδηγία Euro6 δεν υπάρχουν αλλά θα υπάρξουν μετά από 2 χρόνια!
Μέχρι τότε λοιπόν οι περισσότεροι από αυτούς θα στραφούν στις εισαγωγές παλαιότερων αυτοκινήτων ακόμη και με ηλικίες άνω των 20 ετών τα οποία έχουν ελάχιστο Τέλος Ταξινόμησης αλλά παράλληλα έχουν διανύσει πολλές εκατοντάδες χιλιάδες ή εκατομμύρια χιλιόμετρα και αγοράζονται έναντι λίγων εκατοντάδων ευρώ…
Αλλά όπως αποδεικνύεται τα λαμόγια και οι επιτήδειοι δρουν ανενόχλητοι στην Ελλάδα καθώς δεν υπάρχει σχετική νομοθεσία σύμφωνα με την οποία να επιβάλλονται υψηλά πρόστιμα για γύρισμα χιλιομέτρων και άλλες κομπίνες και βέβαια ακόμη δεν έχει τεθεί σε ισχύ η νομοθεσία περί εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μόνο με το ιστορικό ελέγχου ΚΤΕΟ των οχημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια κυκλοφορίας του σε άλλα κράτη-μέλη.
Πιέστε εδώ για να διαβάσετε τα επίμαχα άρθρα 63-65 του νομοσχεδίου.