- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Τελικά όπως αποδεικνύεται και στην πράξη οι Έλληνες καταναλωτές επέλεξαν να αγοράσουν περισσότερα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αντί για καινούρια λόγω κόστους και όχι επειδή δε θέλουν καινούρια οχήματα. ΑΠό την άλλη μεριά η έλλειψη τραπεζικού δανεισμού αλλά και το «μαύρισμα» στον Τειρεσία οδηγεί πάρα πολλούς σε εμπορίες μεταχειρισμένων που πουλάνε τα αυτοκίνητά τους με γραμμάτια. Εδώ ωστόσο χρειάζεται μεγάλη προσοχή καθώς πάρα πολλοί επιτήδειοι έμποροι εκμεταλλευόμενοι την οικονομική κρίση πουλάνε «σαπάκια» με γυρισμένα χιλιόμετρα σε ανυποψίαστους καταναλωτές με την συγκεκριμένη μέθοδο και αντί για ευκαιρίες οι νέοι ιδιοκτήτες επωμίζονται με επιπλέον χιλιάδες ευρώ που προέρχονται από τις επισκευές των οχημάτων τους.
Ειδικότερα οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων το Νοέμβριο σημείωσαν αύξηση 30,2% και ανήλθαν σε 4.517 μονάδες έναντι 3.468 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2017 παρά το γεγονός πως οι εκτελωνισμοί με μειωμένο Τέλος Ταξινόμησης για τα νέα σε ηλικία μεταχειρισμένα εξαιτίας ήταν ελάχιστοι καθώς το υπουργείο Οικονομικών δεν είχε ψηφίσει τη σχετική τροπολογία.
Σε σχέση με τα καινούρια οχήματα οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ ήταν κατά 500 μονάδες υψηλότερες από τις αντίστοιχες πωλήσεις νέων ΙΧ σε ιδιώτες καταναλωτές.
Πάντως το σύνολο των πωλήσεων στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχει ξεπεράσει τις 57.000 μονάδες στο 11μηνο ενώ ο αντίστοιχο αριθμός πωλήσεων των καινούριων αυτοκινήτων σε ιδιώτες καταναλωτές για το ίδιο διάστημα μόλις που ξεπερνά τις 45.000 μονάδες.
Ωστόσο η αλλαγή της οδηγίας ρύπων από την 1η Σεπτεμβρίου στα καινούρια αυτοκίνητα η οποία επηρεάζει και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα θα λειτουργήσει ανάδρομα στις μελλοντικές πωλήσεις καθώς από τη μία μεριά δεν θα υπάρχουν μεταχειρισμένα που εισάγονται στην Ελλάδα με σχετικά νέες ηλικίες εξαιτίας των υψηλού τελωνειακού κόστους αλλά και επειδή δεν υπάρχουν μεταχειρισμένος στόλος οχημάτων που να πληρούν την τελευταία οδηγία ρύπων ακόμη σε κανένα κράτος-μέλος.
Αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι οι έμποροι να στραφούν σε παλιά και φθηνά αυτοκίνητα που έχουν διανύσει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα ή και εκατομμύρια και κάποιοι επιτήδειοι θα κερδίσουν πολλά χρήματα εξαπατώντας καταναλωτές…
Αυξάνονται τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει επεξεργαστεί το movenews.gr το Νοέμβριο του 2018 πουλήθηκαν 4.517 εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ενώ τα αντίστοιχα καινούρια ΙΧ σε ιδιώτες καταναλωτές ανήλθαν σε 4.015 οχήματα.
Σε επίπεδο 11μήνου οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ ανήλθαν σε 57.021 μονάδες σημειώνοντας αύξηση 44,5% ενώ οι αντίστοιχες πωλήσεις καινούριων ΙΧ σε ιδιώτες ανήλθαν σε 45.064 μονάδες σημειώνοντας αύξηση 23,1%.
Περισσότερες μεταβιβάσεις
Πέραν των θετικών αποτελεσμάτων στις πωλήσεις καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ιδιαίτερα θετικά καταγράφονται και τα δεδομένα στις μεταβιβάσεις οχημάτων.
Ειδικότερα το Νοέμβριο μεταβιβάστηκαν 37.782 αυτοκίνητα έναντι 34.378 οχημάτων με αποτέλεσμα η αγορά να καταγράφει αύξηση 9,9%.
Σε επίπεδο 11μήνου οι μεταβιβάσεις φέτος ανήλθαν σε 335.198 έναντι 307.260 πράξεων με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη αγορά να καταγράφει άνοδο 9,1%.