- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
«Σοβιετία» έχουμε γίνει στον κλάδο των αυτοκινήτων στην Ελλάδα καθώς σύμφωνα με έρευνα του ACEA διαθέτουμε έναν από τους γηραιότερους στόλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μάλιστα τα ποσοστά που καταγράφονται στην έρευνα είναι πραγματικά τραγικά από τη στιγμή που ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στην ΕΕ ανέρχεται σε 10,5 έτη στην Ελλάδα ο αντίστοιχος αριθμός υπολογίζεται σε 15 έτη! Δηλαδή ο στόλος των αυτοκινήτων που κινείται στην χώρα μας έχει ηλικίες που συναντά κανείς σε πρώην σοβιετικές χώρες ή εκείνες των οχημάτων της Κούβας…
Η Λιθουανία διαθέτει τον γηραιότερο στόλο αυτοκινήτων με μέση ηλικία 16,9 έτη και ακολουθεί η Ρουμανία με την ηλικία των οχημάτων της να ανέρχεται σε 16,2 έτη. Στην Τρίτη θέση βρίσκεται η Λετονία με μέση ηλικία οχημάτων 16 έτη αλλά ο στόλος της είναι πάρα πολύ μικρός και ανέρχεται σε μόλις 663.000 οχήματα.
Η Ελλάδα βρίσκεται στην τέταρτη θέση της ΕΕ με μέση ηλικία για τα αυτοκίνητά της στα 15 έτη!
Το νεότερο στόλο οχημάτων στην ΕΕ έχουν το Λουξεμβούργο με μέση ηλικία μόλις 6,3 έτη και η Βρετανία με στόλο ηλικίας μόλις 7,8 ετών.
Πάντως η Ελλάδα ανακηρύχθηκε πρωταθλήτρια Ευρώπης στα φορτηγά καθώς η μέση ηλικία των συγκεκριμένων οχημάτων ανέρχεται σε 21 έτη τη στιγμή που ο αντίστοιχος αριθμός για την υπόλοιπη ΕΕ κυμαίνεται σε μόλις 11,7 έτη!
Ένα επίσης εντυπωσιακό εύρημα στην έρευνα του ΑCEA αφορά στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα όπου αποτελούμε την μοναδική εξαίρεση στην ΕΕ καθώς η συντριπτική τους πλειοψηφία κινείται με κινητήρες βενζίνης και όχι πετρελαίου όπως συμβαίνει στα υπόλοιπα κράτη – μέλη.