Ποια χώρα της ΕΕ θα απαγορεύσει τις πωλήσεις ΙΧ βενζίνης και diesel το 2040

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Η Ισπανία εξετάζει την απαγόρευση των πωλήσεων αυτοκινήτων diesel και βενζίνης το 2040 για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής!

Η απαγόρευση νέων ρυπογόνων αυτοκινήτων είναι ένα από τα πολλά μέτρα που προβλέπονται στην προσεχή νομοθεσία, καθώς η Ισπανία προσπαθεί να ευθυγραμμίσει τους εθνικούς κανονισμούς με χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία.

«Ορισμένες από τις σημαντικότερες απαραίτητες αλλαγές επηρεάζουν τη μεταφορά. Από το 2040, η εγγραφή και πώληση στην Ισπανία επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων που εκπέμπουν απευθείας διοξείδιο του άνθρακα δεν θα επιτρέπεται» ανέφερε ενημερωτικό σημείωμα.

Το σχέδιο νόμου θα θέσει στόχους για τα έτη 2030 και 2050 στη μείωση των εκπομπών και στην προώθηση της ανανεώσιμης ενέργειας και της ενεργειακής απόδοσης. Αποτελεί μέρος της προσπάθειας της Ισπανίας να κατοχυρώσει τις υποχρεώσεις της βάσει της Παγκόσμιας Συμφωνίας για το Κλίμα. Πρέπει να επιδιώξει τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά 20% από τα επίπεδα του 1990 το 2030 και κατά 90% το 2050, σύμφωνα με την κυβέρνηση.

Το νομοσχέδιο θα παρουσιαστεί στο κοινοβούλιο μέχρι το τέλος του έτους.

Με 84 βουλευτές του Σοσιαλιστικού Κόμματος στο ισπανικό κοινοβούλιο 350 εδρών, η κυβέρνηση πρέπει να οικοδομήσει συμμαχίες για να περάσει αυτή η τόσο σημαντική νομοθεσία.

Πάντως η Βρετανία και η Γαλλία έχουν δεσμευτεί ήδη να απαγορεύσουν τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα από το 2040, γεγονός που θα σημαίνει μεγάλες αλλαγές για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και θα ασκήσει πίεση στα κέρδη των παραγωγών πετρελαίου.

Ορισμένοι Βρετανοί πολιτικοί δήλωσαν ότι το Λονδίνο πρέπει να φέρει την απαγόρευση στο 2032, μια πιο φιλόδοξη προθεσμία που έχει ήδη υιοθετηθεί από τη Σκωτία, ενώ η Δανία επιθυμεί να προχωρήσει στην απαγόρευση πώλησής τους το αργότερο έως το 2030.

Στην Ελλάδα οι πολιτικοί μας αντίθετα εξακολουθούν να παρατείνουν την διάρκεια «ζωής» των πεπαλαιωμένων Ταξί, λεωφορείων και φορτηγών στο βωμό της ψηφοθηρίας αδιαφορώντας κυριολεκτικά για την ποιότητα του αέρα που αναπνέουν οι πολίτες τουλάχιστον των μεγαλουπόλεων.

Μάλιστα μεγάλη ειρωνεία αποτελεί και η ρητή απαγόρευση της κυκλοφορίας των παλαιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 ή παλαιότερες σε Αττική και Θεσσαλονίκη αλλά στην πραγματικότητα οι πινακίδες επαρχίας σε τέτοιου τύπου οχήματα κινούνται «ελεύθερα» και προκλητικά εντός των απαγορευμένων ζωνών.

Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς δεν υπάρχει ούτε μικρός αλλά ούτε μεγάλο Δακτύλιος στην πραγματικότητα αλλά ούτε και η Τροχαία διαθέτει το απαραίτητο δυναμικό για να αστυνομεύει σωστά εντός των απαγορευμένων ζωνών.

Με λίγα λόγια ο Δακτύλιος έχει μετατραπεί σε μια περιοχή όπου ταιριάζει απόλυτα η φράση: ««Μπάτε σκύλοι άλεστε, κι αλεστική μη δώσετε»…