- Του Δημήτρη Γεωργόπουλου
Πρόσφατα βρεθήκαμε έξω από την αντιπροσωπεία της HONDA στη Λεωφόρο Αθηνών 71, για να παραλάβω για test ride το CB 1000 r του 2018.
Με την πρώτη επαφή μαζί της οι εντυπώσεις είναι καλύτερες απ’ότι περίμενα.
Η νέα, γυμνή Honda CB1000R, είναι εμπνευσμένη από τα θρυλικά retro café racers της Honda και ηγείται τριών νέων ‘naked’ μοτοσυκλετών διαφορετικού κυβισμού (1000,300,125) που μοιράζονται την ίδια χαρακτηριστική σχεδιαστική φιλοσοφία της σειράς ‘Neo Sports Café’.
Είναι μία μοτοσυκλέτα με απίστευτο στιλ, από μια εταιρεία που δεν φοβάται να διαφέρει και να πρωτοπορεί.
Eίναι εφοδιασμένη με 4 κύλινδρο κινητήρα 998 κ.εκ, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, ο οποίος αποδίδει 16% περισσότερη ισχύ από το προηγούμενο μοντέλο, λίγο πάνω από τις 10.0000 σ.α.λ. Η ροπή είναι κατά 5% μεγαλύτερη σε όλο το φάσμα των στροφών και διαθέτει ηλεκτρονικό έλεγχο γκαζιού (Throttle By Wire – TBW), έτσι ώστε ο χρήστης να μπορεί να επιλέξει την οδήγηση ανάλογα με τις οδικές συνθήκες.
Ο 4κύλινδρος κινητήρας των 998 cc με τους 2ΕΕΚ της CB1000R του 2018 προέρχεται από τον κινητήρα του CBR1000RR Fireblade του 2006- έχει εξελιχτεί και αποδίδει σημαντικά αυξημένες τιμές ισχύος και ροπής: 107 kW (144 Hp) 10.500 rpm και 104 Nm (10,6 Kgm) 8.000 rpm από 92 kW (123 Hp) 10.000rpm και 99Nm (10 Kgm) 7.750rpm του απερχόμενου μοντέλου.
Οι διαστάσεις των κυλίνδρων παραμένουν 75 mm x 56,5 mm, όμως η σχέση συμπίεσης έχει αυξηθεί κατά 0,4 στο 11,6:1 και τα έμβολα είναι τώρα σφυρήλατα, αντί για χυτά, όπως και στο κορυφαίο CBR1000RR SP.
Στις τρεις πρώτες σχέσεις και μέχρι τα 130 km/h η Honda υποστηρίζει πως το CB1000R είναι πιο ζωντανό από το CBR1000RR.
H CB1000R είναι μια μοτοσικλέτα γυμνή και λιτή, με σπορ χαρακτήρα. Για να τονιστεί η επιθετικότητά της, είναι απαλλαγμένη από περιττά εξαρτήματα.
Διαθέτει ανεστραμμένο πιρούνι SFF-BP της Showa, δισκόφρενα με ακτινικές δαγκάνες στο μπροστινό τροχό, μονόμπρατσο ψαλίδι και αμορτισέρ της Showa στον πίσω τροχό.
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο, μονής ραχοκοκαλιάς, υπάρχει ένα υπέροχο μονόμπρατσο ψαλίδι, ενώ η σχεδίαση ακολουθεί τα ρετροφουτουριστικά πρότυπα του concept Neo Sports Cafe που παρουσιάστηκε πριν λίγo καιρό στο Tokyo.
Στα φρένα, δύο δίσκοι διαμέτρου 310 χλστ. συνεργάζονται με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες μπροστά, ενώ πίσω τον μονό δίσκο 256 χλστ. μια διπίστονη δαγκάνα. Τόσο το μπροστά όσο και το πίσω φρένο, ελέγχονται φυσικά από μια δικάναλη μονάδα ABS.
Ο πίνακας των οργάνων αποτελείται από μια ψηφιακή, ενιαία μεν αλλά ασύμμετρη οθόνη.
Στο κέντρο βρίσκουμε την ένδειξη ταχύτητας του 6τάχυτου κιβωτίου, ενώ γύρω του βρίσκονται οι ενδείξεις του στροφόμετρου, με κόκκινο στις 12.000 rpm, ενώ δείχνει μέχρι και 14.000rpm. επίσης υπάρχει ένδειξη της στάθμης βενζίνης.
Στο υπόλοιπο καντράν μπορούμε να δούμε τα εξεις: το ρολόι, ενδείξεις ταχύμετρου και στις ενδείξεις P (Power), Τ (Traction Control) και ΕΒ (Engine Braking, φρένο κινητήρα). Εκεί μπορείς να δεις το επίπεδο των τριών προαναφερθέντων τιμών (επίπεδα από 1-3, με δυνατότητα απενεργοποίησης του Traction Control).
Εχουμε τα 4 Riding Mode της μοτοσυκλέτας, Sport, Standard, Rain και User, με τον User να είναι ο μόνος παραμετροποιήσιμος. Σε αυτόν μπορείς να αλλάξεις τα επίπεδα P, T & EB (στα υπόλοιπα Mode είναι ήδη προ-ρυθμισμένα), ενώ σημειώστε πως α) το ABS δεν απενεργοποιείται, ούτε υπάρχει εδώ Supermoto mode, και β) δεν μπορείς να αποθηκεύσεις τη ρύθμιση του Traction Control (ή HSTC όπως το αποκαλεί η Honda) αν το θέλεις απενεργοποιημένο. Μόλις σβήσει η μοτοσυκλέτα, το Traction Control επανέρχεται στο On.
Στην οθόνη επίσης βλέπουμε πληροφορίες ταξιδιού / βόλτας, και συγκεκριμένα η μέση και η στιγμιαία κατανάλωση, η μέση ωριαία ταχύτητα, κι ο χρόνος συνολικής βόλτας από όταν μηδενίστηκε ο μερικός χιλιομετρητής.
Η CB1000R διατείθεται και στην έκδοση CB1000R+, η οποία διαθέτει μία σειρά από ειδικά αξεσουάρ που θα εκτιμήσει ιδιαίτερα ο ιδιοκτήτης της. Στο πακέτο περιλαμβάνονται θερμαινόμενα γκριπ, πάνελ αλουμινίου στο μπροστινό και πίσω φτερό (hugger), μικρή ζελατίνα και κάλυμα σέλας συνεπιβάτη με ένθετο αλουμινίου, ψυγείο με λογότυπο CB1000R και quickshifter.
Το design είναι σύγχρονο και μινιμαλιστικό, αναμειγνύοντας τις κουλτούρες ‘sports naked’ και ‘café racer’ με εντυπωσιακά αποτελέσματα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος Υγρόψυκτος τετρακύλινδρος εν σειρά, 2ΕΕΚ, 4Β/Κ
Βαλβίδες ανά κύλινδρο 4
Κυβισμός (cm³) 998cc
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 75mm x 56.5mm
Σχέση συμπίεση 11.6:1
Μέγιστη ισχύς 107kW (144 Hp) @ 10,500rpm
Μέγιστη ροπή 104Nm (10,6 Kgm) @ 8,250 rpm
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI με αυτόματο τσοκ
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 16.2 litres
Κατανάλωση καυσίμου 16,72km/litre (WMTC), πραγματική δοκιμής, 6,8 lt/100χλμ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΌ ΣΥΣΤΗΜΑ
Εκκίνηση Ηλεκτρική μίζα
Χωρητικότητα Μπαταρίας 12V/8.6AH
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Συμπλέκτης Υγρός, πολύδισκος
Κιβώτιο ταχυτήτων 6-τάχυτο
Τελική μετάδοση Αλυσίδα
ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος Ατσάλινο μονής ραχοκοκαλιάς
ΣΚΕΛΕΤΟΣ
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ) 2120mm x 789mm x 1095mm
Μεταξόνιο 1455mm
Γωνία κάστερ 25⁰
Ίχνος 100mm
Ύψος σέλας 830mm
Απόσταση από το έδαφος 135mm
Βάρος γεμάτη 212kg , ενώ η έκδοση +:213kgs
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Ανεστραμμένο πιρούνι Showa SFF-BP
Πίσω Showa monoshock (διαδρομή 131mm)
ΤΡΟΧΟΙ
Εμπρός ζάντα Χυτό αλουμίνιο
Πίσω ζάντα Χυτό αλουμίνιο
Ελαστικά εμπρός 120/70 ZR17
Ελαστικά πίσω 190/55 ZR17
ΦΡΕΝΑ
Τύπος ABS System Type 2 καναλιών
Εμπρός Δυο υδραυλικά δισκόφρενα 310mm
Πίσω Υδραυλικό δσκόφρενο 256mm
ΠΙΝΑΚΑΣ ΟΡΓΑΝΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ
Όργανα LCD
Φωτιστικά σώματα και φλας LED
ΤΙΜΗ: από 14.500€