- Του Δημήτρη Γεωργόπουλου
Πρόσφατα βρέθηκα έξω από την αντιπροσωπεία της HONDA στη Λεωφόρο Αθηνών 71, για να παραλάβω για test ride το X-ADV του 2018.
Πρόκειται για ένα μεγάλο και επιβλητικό σκούτερ, το οποίο συγκριτικά με το Integra κερδίζει και σε εμφάνιση και σε χρηστικότητα καταρχήν από τις ψηλότερες αναρτήσεις, οι οποίες το κάνουν άνετο και καταφέρνουν να καταπίνουν τις ανωμαλίες του δρόμου με απίστευτη άνεση σε άσφαλτο και χώμα.
Δεν είναι κάτι τόσο συχνό στον κόσμο των δύο τροχών, να εμφανίζεται μια ριζοσπαστική ιδέα που αλλάζει κάθε τι το συμβατικό και δημιουργεί μια νέα γενιά δικύκλων. Για την Honda όμως, η καινοτομία είναι κινητήριος δύναμη. Είναι η φιλοσοφία που για μια ακόμη φορά, ανατρέπει τα συνηθισμένα.
Το X-ADV είναι ένα συναρπαστικό SUV που συνδυάζει off-road χαρακτήρα με στιβαρό πλαίσιο, μεγάλη διαδρομή αναρτήσεων και 4-πίστονες ακτινικές δαγκάνες μπροστά. Ο κινητήρας των 745κ.εκ. παρέχει δυνατή επιτάχυνση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και συνεργάζεται με μετάδοση διπλού συμπλέκτη (DCT). Το σύστημα Smart Key παρέχει ευκολία και άνεση στην καθημερινή μετακίνηση.
Το Honda που διαθέτω για τεστ, διαθέτει ρυθμιζόμενο traction control που προσφέρει την ικανότητα να προσαρμόζεται καλύτερα σε μεγάλο εύρος συνθηκών, αλλά και οδηγικών ικανοτήτων. Μπορεί να μην έχει την ιπποδύναμη, αλλά η ροπή του δικύλινδρου 750cc δεν κρύβεται και είναι πάντα πρόθυμη να σπάσει την πρόσφυση πίσω αν η άσφαλτος είναι έστω και λίγο γλιστερή. Με φουλ traction το X-ADV απλώς αρνείται να χαλάσει την ευθυγράμμιση των δύο τροχών του, σε βαθμό που ένα γερό χούφτωμα του γκαζιού σε γλιστερή άσφαλτο σχεδόν δεν σε αφήνει να ξεκινήσεις. Αυτό δε θα συμβεί με το σύστημα ρυθμισμένο στη χαμηλότερη στάθμη, όπου η λειτουργία του είναι λιγότερο επεμβατική.
Το X-ADV κάνει όλα όσα υπόσχεται και τα κάνει καλά. Θα ταξιδέψει ανετότατα και θα στρίψει με την ψυχή του, χάρη στο εξαιρετικό πιρούνι και τα πολύ δυνατά και εύχρηστα φρένα του.
Δε θα το σταματήσει κανένας χωματόδρομος, τον οποίο θα καταπιεί ανεξαρτήτως φορτίου στη σέλα του και ο άφοβοςοδηγος θα το πάει και λίγο παραπέρα, σε κάπως πιο δύσκολες διαδρομές.
Το X-ADV είναι το δίκυκλο της νέας εποχής που σχεδιάστηκε για να προσφέρει όλα όσα μπορείς να ζητήσεις κι ακόμη περισσότερα. Στην πόλη ή την ύπαιθρο είναι το εργαλείο για να εξερευνήσεις, να ανακαλύψεις, να γεμίσεις την ψυχή σου με συγκλονιστικές εμπειρίες
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας
Τύπος Τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος σε σειρά, 4βάλβιδος, 1ΕΕΚ
Κυβισμός (c.c.) 745
Διάμετρος x διαδρομή (mm) 77×80
Συμπίεση (:1) 10,7
Τροφοδοσία Ψεκασμός της Keihin EFI με σώμα διαμέτρου 36 mm
Σύστημα εξαγωγής 2 σε 1
Λίπανση Αντλία λαδιού
Εκκίνηση Μίζα
Συμπλέκτης Υγρός πολύδισκος με 2 καμπάνες
Κιβώτιο αυτόματο/σειριακό 6 σχέσεων
Πλαίσιο
Τύπος Ατσάλινο με σωλήνες στρογγυλής διατομής
Μήκος (mm) 2.245
Πλάτος (mm) 910
Ύψος (mm) 1.375
Μεταξόνιο (mm) 1.590
Γωνία κάστερ (°) 27
ίχνος (mm) 104
Ύψος σέλας (mm) 820
Απόσταση εδάφους (mm) 162
Βάρος (kg) 238
Ρεζερβουάρ / Ρεζέρβα lt) 13
Αναρτήσεις
Μπροστά Ανεστραμμένο μπροστινό πιρούνι Showa, διάμετρος 41 mm, διαδρομή 153.5 mm.
Πίσω Αμορτισέρ Showa με μοχλισμό , διαδρομή 150 mm, (προφόρτιση ελατηρίου)
Φρένα
Μπροστά Δύο floating δίσκοι 310 mm με δαγκάνες 4 εμβόλων Nissin/ABS
Πίσω Δίσκος διαμέτρου 240 mm με δαγκάνα ενός εμβόλου της Nissin/ABS
Τροχοί
Μπροστά 120/70-17
Πίσω 160/60-15
Επιδόσεις
Ισχύς εργοστασίου (hp/rpm) 54/6,250
Ροπή στον τροχό (kg/rpm) 6.93/4,500
Τιμή: από 12.990€