Για τέταρτη συνεχή χρονιά πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2019 η απονομή των βραβείων Hellenic Responsible Business Awards, σε ένα θεσμό που αναδεικνύει επιτυχημένα μοντέλα συνεργασίας με γνώμονα το κοινό καλό. Η Συμμαχία για την Υπεύθυνη Πώληση Οινοπνευματωδών Ποτών “Responsibility Alliance”, μια πρωτοβουλία του κλάδου αλκοολούχων ποτών με τη σύμπραξη εκπροσώπων της αγοράς και εξειδικευμένων φορέων, ήταν ανάμεσα στους φετινούς νικητές λαμβάνοντας την αργυρή διάκριση στην ενότητα «Αριστεία στην Επικοινωνία» για τον Δημιουργικό Διαγωνισμό «Ασ’ το Πάνω μου».
Μέσω του Διαγωνισμού «Ασ’ το Πάνω μου», που υλοποιήθηκε μεταξύ Σεπτεμβρίου-Νοεμβρίου 2018, η Συμμαχία “Responsibility Alliance” έδωσε τη δυνατότητα στους νέους από 18 έως 25 ετών να εκφράσουν με βίντεο, φωτογραφία ή διήγημα τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται την έννοια της υπευθυνότητας σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής τους.
Στόχος της συγκεκριμένης δράσης είναι η εκκίνηση ενός ανοιχτού κοινωνικού διαλόγου με την κοινωνία για την ανάδειξη υπεύθυνων προτύπων και πρακτικών στη δημόσια ζωή. Όπως υποστηρίζουν οι διοργανωτές της συγκεκριμένης δράσης, αυτό υπερβαίνει μεμονωμένα στοιχεία lifestyle όπως το αλκοόλ, το διαδίκτυο, η διατροφή κ.ά που είναι εύκολο να δαιμονοποιηθούν. «Το ζητούμενο είναι ως κοινωνία να έχουμε την ωριμότητα και την ενημέρωση ώστε να φερόμαστε με υπευθυνότητα απέναντι στο κοινωνικό περιβάλλον και τον ίδιο μας τον εαυτό. Οπότε αυτό που θέλαμε να αναδείξει ο διαγωνισμός είναι τι σημαίνει υπεύθυνη στάση γενικότερα», όπως δήλωσε στο περιθώριο της εκδήλωσης η κα Σοφίκα Παπανικολάου, Γενική Διευθύντρια της Ένωσης Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕΝΕΑΠ).
Η ΕΝΕΑΠ με τον ΣΕΑΟΠ (Σύνδεσμο Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων Ποτών) το 2016εκπροσωπώντας τις επιχειρήσεις εισαγωγής, παραγωγής και διάθεσης αλκοολούχων ποτών κάλεσαν σημαντικούς εκπροσώπους του λιανικού εμπορίου και της επιτόπιας κατανάλωσης να συμμετέχουν σε μια συντονισμένη προσπάθεια για την προαγωγή και διασφάλιση της υπεύθυνης διάθεσης, πώλησης και κατανάλωσης αλκοόλ. Έτσι δημιουργήθηκε η Συμμαχία για την Υπεύθυνη Πώληση Οινοπνευματωδών Ποτών “Responsibility Alliance” που θέτει ως στρατηγικές προτεραιότητες τη μείωση της επιβλαβούς κατανάλωσης αλκοόλ μέσω και της υπεύθυνης πώλησης, την εξάλειψη αρνητικών φαινομένων κατανάλωσης οινοπνευματωδών ποτών από ανήλικους και την εδραίωση της αντίληψης ότι «αλκοόλ και οδήγηση δεν πάνε μαζί!». Ενδεικτικά, στην πρωτοβουλία συμμετέχουν κορυφαίοι όμιλοι όπως ΑΒ Βασιλόπουλος, ΜΕΤΡΟ Μy Market, Grecotel, η Ένωση Μπάρμεν Ελλάδας κ.ά. Την πρωτοβουλία έχουν αγκαλιάσει εξειδικευμένοι φορείς σε ζητήματα πρόληψης και δημόσιας υγείας που συμβάλλουν ενεργά στο έργο της Συμμαχίας με την επιστημονική τους γνώση και εμπειρία, όπως η Ελληνική Εταιρεία Κοινωνικής Παιδιατρικής και Προαγωγής της Υγείας, το Εθνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων – Προαγωγής Υγείας (Ε.Δ.Δ.Υ.Π.Π.Υ.), το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», το ΚΕΘΕΑ-ΑΛΦΑ κ.ά.
Τον θεσμό των βραβείων χαιρέτισε ο Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής κ. Γιώργος Βερνίκος, Πρόεδρος της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής της Ελλάδος και Γενικός Γραμματέας του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), ο οποίος τόνισε ότι «οι υπεύθυνες επιχειρήσεις οφείλουν να έχουν καταλυτικό ρόλο προς την κατεύθυνση της διασύνδεσης, της οικονομίας, της κοινωνίας και του περιβάλλοντος», καθώς και ότι «το παράδειγμα που θέτουν οι επιχειρήσεις μέσα από αυτά τα βραβεία αποτελεί θετικό πομπό προς μια κοινωνία που θέτει τα πάντα υπό αμφισβήτηση».