Ford Tourneo Custom: Και υβριδικό και με 185 ίππους!

Το αναβαθμισμένο όχημα μεταφοράς προσωπικού Ford Tourneo Custom λανσάρει τώρα ισχυρότερους και οικονομικότερους κινητήρες 2.0L EcoBlue diesel, καινοτόμα, νέα κινητήρια σύνολα EcoBlue Hybrid, καθώς και προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται το σύστημα Active Park Assist, το οποίο θα είναι διαθέσιμο από τα μέσα του 2019.

Με βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου έως και 6%* για μειωμένο λειτουργικό κόστος, ο προηγμένος κινητήρας 2.0L EcoBlue της Ford θα προσφέρεται ως μία νέα έκδοση με ισχύ 185 ίππων και ροπή 415 Nm, εξασφαλίζοντας ταχύτερη απόκριση και μεγαλύτερη ελκτική ισχύ, όταν το όχημα μεταφέρει εννέα επιβάτες και τις αποσκευές τους.

Το αναβαθμισμένο Tourneo Custom θα είναι επίσης το πρώτο όχημα στην κατηγορία του που θα προσφέρει ήπια υβριδική τεχνολογία των 48‑volt με σκοπό την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου – στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό τόσο για τους ιδιώτες ιδιοκτήτες, όσο και για τους διαχειριστές στόλων. Η νέα έκδοση EcoBlue Hybrid εκτιμάται ότι θα επιτυγχάνει πρόσθετη μείωση της κατανάλωσης κατά 3%, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, με περαιτέρω οφέλη σε συνθήκες κυκλοφορίας στην πόλη, στην οποία οι στάσεις/εκκινήσεις είναι πολλές και διαρκείς.

Το ενσωματωμένο modem FordPass Connect μετατρέπει το Tourneo Custom σε Wi-Fi hotspot επιτρέποντας τη σύνδεση έως και 10 συσκευών, ενώ οι προηγμένες, νέες τεχνολογίες βοηθούν τους οδηγούς να παρκάρουν και να ρυμουλκούν ή ακόμα και να αποφεύγουν τις συγκρούσεις και την επιβολή προστίμων λόγω υπέρβασης του ορίου ταχύτητας.

«Η τελευταία γενιά Tourneo Custom έχει σημειώσει ραγδαία επιτυχία μεταξύ πελατών διαφορετικού προφίλ, είτε χρησιμοποιείται για υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών, είτε από πολυπληθείς οικογένειες είτε από λάτρεις των εκδρομών περιπέτειας», δήλωσε ο Hans Schep, general manager, Commercial Vehicles, Ford Ευρώπης. «Τώρα, ο ισχυρότερος και αποδοτικότερος κινητήρας 2.0L EcoBlue και οι μοναδικές, νέες προτάσεις EcoBlue Hybrid θα μειώσουν περαιτέρω το λειτουργικό κόστος, κάνοντας το Tourneo Custom ακόμα πιο ελκυστικό.»

Μετά το λανσάρισμα του νέου μοντέλου στις αρχές του 2018 –με νέα premium και κομψή σχεδίαση εμπρός τμήματος– η Ford πούλησε 17.100 οχήματα Tourneo Custom κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς, επίδοση που αντιστοιχεί σε αύξηση της τάξης του 28% συγκριτικά με το 2017. 

Περισσότερες επιλογές κινητήριων συνόλων και αθόρυβη λειτουργία

Οι βελτιώσεις στον προηγμένο κινητήρα 2.0L EcoBlue diesel της Ford περιλαμβάνουν αναβάθμιση του υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας ώστε να επιτυγχάνεται υψηλότερη ροπή σε μεγαλύτερο εύρος στροφών. Την ίδια στιγμή, ένα σύστημα ψεκασμού καυσίμου που αυξάνει τη μέγιστη πίεση στα 2.200 bar συμβάλλει στην πιο αποδοτική καύση του μίγματος. Για μείωση των τριβών στα κινούμενα μέρη του κινητήρα, τα νέα, ατσάλινα έμβολα διαθέτουν διαφορετικό σχεδιασμό συγκριτικά με τα αντίστοιχα από χυτό αλουμίνιο της προηγούμενης γενιάς. Επίσης, μια αντλία λαδιού μεταβλητής ροής έρχεται να μειώσει τις απώλειες ισχύος προσαρμόζοντας την τροφοδοσία λαδιού στις ανάγκες του κινητήρα.

Ο κινητήρας πετυχαίνει βελτίωση απόδοσης έως 6%* σύμφωνα με τη διαδικασία δοκιμών World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP), ενώ συμμορφώνεται με τα τελευταία, αυστηρά πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6. Επιπλέον της νέας έκδοσης των 185 ίππων, ο κινητήρας 2.0L EcoBlue διατίθεται επίσης σε εκδόσεις με ισχύ 130 και 105 ίππων.

Η νέα, ήπια υβριδική τεχνολογία EcoBlue Hybrid 48-volt, η οποία διατίθεται επιλεκτικά σε ορισμένες εκδόσεις που εφοδιάζονται με μηχανικό κιβώτιο, έχει βελτιστοποιηθεί με γνώμονα την καλύτερη απόδοση. Μια ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) με κίνηση μέσω ιμάντα αντικαθιστά τον στάνταρ εναλλάκτη επιτρέποντας αφενός την ανάκτηση και αποθήκευση ενέργειας κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, αφετέρου τη φόρτιση μιας αερόψυκτης μπαταρίας ιόντων λιθίου. Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή επιπλέον ροπής στον κινητήρα υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία ορισμένων περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.

Η προηγμένη τεχνολογία Auto Start-Stop του EcoBlue Hybrid λειτουργεί στις περισσότερες των περιπτώσεων, όπως, για παράδειγμα, όταν το όχημα είναι σταματημένο με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο ή όταν το αυτοκίνητο ρολάρει για να σταματήσει. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την ταχύτητα ρολαρίσματος στην οποία λειτουργεί το Auto Start-Stop, επιλέγοντας τα 12 km/h, 16 km/h ή 20 km/h.

Όλοι οι κινητήρες του Tourneo Custom ωφελούνται, επίσης, από ένα επιλέξιμο προφίλ “ECO Mode” για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης.

 

Συνδεμένες και ευφυείς τεχνολογίες

Η τεχνολογία ενσωματωμένου modem FordPass Connect –στάνταρ για την οθόνη αφής των 4 ιντσών και την προαιρετική 8 ιντσών– παρέχει συνδεσιμότητα Wi-Fi, ενώ μέσω της mobile εφαρμογής FordPass επιτρέπεται η πρόσβαση σε μία σειρά λειτουργιών που αναβαθμίζουν την άνεση. Μεταξύ αυτών είναι οι Vehicle Status (Κατάσταση Οχήματος), Vehicle Locator (Εντοπιστής Οχήματος), Remote lock/unlock (Απομακρυσμένο κλείδωμα/ξεκλείδωμα) και για τις αυτόματες εκδόσεις, η Remote Start (Απομακρυσμένη Εκκίνηση).

Για τους διαχειριστές στόλων (fleet) ή εταιρικούς πελάτες, το FordPass Connect βελτιώνει τη χρήση του οχήματος και βελτιστοποιεί το λειτουργικό κόστος με λύσεις όπως είναι τα νέα προϊόντα Ford Telematics και Ford Data Services, που θα λανσαριστούν κατά τη διάρκεια του 2019.

Ανάμεσα στις τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού που διατίθεται για πρώτη φορά στο Tourneo Custom ξεχωρίζουν οι εξής:

  • Blind Spot Information System με σύστημα Trailer Tow, με εκτεταμένη ζώνη τυφλού σημείου που καλύπτει το όχημα και ένα τρέιλερ μήκους έως 10 m
  • Adaptive Cruise Control με Intelligent Speed Limiter, που συνδυάζει τη λειτουργικότητα των Traffic Sign Recognition και Adaptive Cruise Control για να βοηθά τους οδηγούς να παραμένουν εντός των νόμιμων ορίων ταχύτητας
  • Lane-Keeping Aid, που παρακολουθεί τις οριζόντιες διαγραμμίσεις του δρόμου και υποστηρίζει ενεργά τον οδηγό για να επαναφέρει το όχημα στη λωρίδα του, με ελαφρά ώθηση το τιμονιού προς τη σωστή κατεύθυνση
  • Active Park Assist, που κατευθύνει για είσοδο ή έξοδο από παράλληλους ή κάθετους χώρους στάθμευσης, ενώ ο οδηγός ελέγχει το γκάζι και το φρένο
  • Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection, που χρησιμοποιεί εμπρόσθια κάμερα και ραντάρ για την ανίχνευση πεζών και οχημάτων στο δρόμο και ενεργοποιεί τα φρένα εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις. Το σύστημα μπορεί τώρα να ανιχνεύει πεζούς και τη νύχτα όταν φωτίζονται με προβολείς

Διαθέσιμο σε διάταξη οκτώ ή εννέα θέσεων, το Tourneo Custom παραμένει το μοναδικό όχημα στην κατηγορία του που προσφέρει έξι ατομικά καθίσματα και δυνατότητα συνεδριακής διάταξης για τις δύο πίσω σειρές. Διατίθεται σε εκδόσεις με κοντό ή μακρύ μεταξόνιο, με τη μακρύτερη να παρέχει πρόσθετο χώρο αποσκευών πίσω από την τρίτη σειρά καθισμάτων.

Μία αποκλειστική πρόταση είναι η πολυτελής έκδοση Titanium X, η οποία διαθέτει στο βασικό της εξοπλισμό ένα πλήρως δερμάτινο σαλόνι, σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 3 με φωνητικό έλεγχο, δορυφορική πλοήγηση, οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας και προβολείς Bi-xenon. Για όσους επιθυμούν μία πιο δυναμική εμφάνιση, η έκδοση Sport συνδυάζει τον κινητήρα των 185 ίππων, πλήρες εξωτερικό κιτ αμαξώματος με δύο διακοσμητικές λωρίδες στο καπό και μοναδικές ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, μαζί με ημιδερμάτινη επένδυση εσωτερικού.

Προβλεπόμενες τιμές κατανάλωσης και εκπομπώνCO2:

Κινητήριο σύνολο Προβλεπόμενες εκπομπέςCO2 στο μικτό κύκλο (g/km) NEDC CO2MPAS Προβλεπόμενες εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο (g/km) WLTP Προβλεπόμενη κατανάλωση στο μικτό κύκλο (l/100 km) WLTP
EcoBlue EcoBlue Hybrid EcoBlue EcoBlue Hybrid EcoBlue EcoBlue Hybrid
2.0L185 PS

Μηχανικό κιβώτιο

154-164 137-147 187-232 183-227 7,2-8,9 7,0-8,7
2.0L130 PS

Μηχανικό κιβώτιο

158-164 137-145 188-232 183-222 7,2-8,9 7,0-8,5
2.0L105 PS

Μηχανικό κιβώτιο

157-164 N/A 187-232 N/A 7,1-8,9 N/A
2.0L 130/185

Αυτόματο κιβώτιο

161-180 N/A 206-245 N/A 7,9-9,3 N/A

 

*Επίσημες τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 θα δημοσιευτούν όταν πλησιάζει η ημ/νία κυκλοφορίας

Οι τιμές Κατανάλωσης Καυσίμου / Ενέργειας, εκπομπών CO2 και ηλεκτρικής αυτονομίας έχουν μετρηθεί σύμφωνα με τις τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές των Ευρωπαϊκών Οδηγιών (Ε.Ε.) 715/2007 και (Ε.Ε.) 692/2008 μετά την τελευταία τροποποίηση. Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 αφορούν μία συγκεκριμένη έκδοση και όχι ένα μόνο αυτοκίνητο. Η ισχύουσα στάνταρ διαδικασία δοκιμών επιτρέπει τη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών τύπων οχημάτων και κατασκευαστών. Επιπλέον της απόδοσης καυσίμου, το οδηγικό στυλ καθώς και άλλοι, μη τεχνικοί παράγοντες επηρεάζουν την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Το διοξείδιο του άνθρακα είναι το ‘αέριο του θερμοκηπίου’, που κατ’ εξοχήν ευθύνεται για το φαινόμενο της παγκόσμιας αύξησης της θερμοκρασίας της γης.

Από την 1η Σεπτεμβρίου 2017, ορισμένα νέα οχήματα λαμβάνουν έγκριση τύπου με βάση το πρωτόκολλο World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία (EU) 2017/1151, μετά την τελευταία τροποποίηση. Πρόκειται για μία νέα, πιο ρεαλιστική διαδικασία δοκιμών για τη μέτρηση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Από την 1η Σεπτεμβρίου 2018, το WLTP θα αντικαταστήσει πλήρως το New European Drive Cycle (NEDC), που ισχύει αυτή τη στιγμή. Στη φάση της σταδιακής κατάργησης του NEDC, θα γίνεται αντιστοίχιση των τιμών κατανάλωσης & εκπομπών CO2 του WLTP με αυτές του NEDC. Θα υπάρχουν κάποιες αποκλίσεις συγκριτικά με τις προηγούμενες τιμές, καθώς ορισμένα στοιχεία των δοκιμών έχουν αλλάξει, π.χ. το ίδιο αυτοκίνητο μπορεί να έχει διαφορετικές τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2.