Η ασφάλεια, η ανθρωποκεντρική τεχνολογία και η συμμετοχή στο δίκτυο ενέργειας διαμορφώνουν την κινητικότητα της περιοχής, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το Nissan Futures στο Χονγκ Κονγκ παρουσίασε τρεις τάσεις κινητικότητας για την περιοχή της Ασίας και της Ωκεανίας: τα αυτοκίνητα ως ενεργειακά στοιχεία, ο ανθρώπινος ρόλος στα αυτόνομα συστήματα οδήγησης και η σημασία της ασφάλειας στις καινοτομίες κινητικότητας.
Η έβδομη έκδοση της παγκόσμιας εκδήλωσης, πραγματοποιήθηκε από τις 8 έως τις 10 Μαρτίου, στο Χονγκ Κονγκ. Στο πλαίσιο του θέματος “Μετατρέψτε τον τρόπο που ζούμε και οδηγούμε“, συγκεντρώθηκαν εκπρόσωποι από 13 χώρες για να συζητήσουν πώς εξελίσσονται τα οχήματα, οι πόλεις και οι υποδομές κινητικότητας.
Εκπρόσωποι κυβερνήσεων, οι ηγέτες της βιομηχανίας και τα στελέχη της Nissan, μίλησαν για το μέλλον της κινητικότητας και το μέλλον των πόλεων, προσδιορίζοντας τρεις τάσεις:
Οχήματα ως κινητές μονάδες ενέργειας
Οι συμμετέχοντες συζήτησαν εάν η χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) θα μπορούσε να έγκειται στον επαναπροσδιορισμό της χρήσης από ένα απλό μεταφορικό μέσο, σε ένα ενεργειακό κόμβο παροχής και επιστροφής της ενέργειας, σε κατοικίες και στο δίκτυο αντίστοιχα.
Ο Nicholas Thomas, παγκόσμιος διευθυντής του τμήματος ηλεκτροκίνητων οχημάτων της Nissan, πρότεινε τον “εξηλεκτρισμό” της κινητικότητας, ως την λύση στον κατακερματισμό της αγοράς ενέργειας. Παρουσίασε πώς μπορούν οι μπαταρίες των EVs να χρησιμοποιηθούν σε μεγαλύτερη κλίμακα για να τροφοδοτήσουν τα σπίτια, το γραφείο, αλλά και το ίδιο το δίκτυο.
Οι άνθρωποι πρέπει ακόμα να βρίσκονται στο επίκεντρο του αυτοκινήτου
Οι σημερινές συζητήσεις για τα αυτόνομα οχήματα, βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία. Ωστόσο, οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι οι άνθρωποι θα εξακολουθήσουν να κατέχουν το “κλειδί” για τη μετατροπή της κινητικότητας και των πόλεων μας.
“Μπορούμε να σκεφτούμε, μπορούμε να αισθανόμαστε, μπορούμε να δράσουμε“, δήλωσε ο Δρ Maarten Sierhuis, επικεφαλής τεχνολογίας στο ερευνητικό κέντρο της Nissan, στη Silicon Valley. “Αυτό είναι που πρέπει να κάνουν και τα αυτοκίνητα. Η αυτόνομη οδήγηση έγκειται στο πώς αλληλεπιδρούν τα ανθρώπινα συστήματα και τα αυτοκίνητα. Δείξτε μου ένα σύστημα χωρίς ανθρώπους και σας δείχνω ένα άχρηστο σύστημα“.
Mηδενικές ανθρώπινες απώλειες
Στο πάνελ των συζητήσεων για το “Μέλλον της κινητικότητας“, παρουσιάστηκε ο τρόπος με τον οποίο η επίτευξη μηδενικών ατυχημάτων και η προαγωγή της ασφάλειας, θα πρέπει να αποτελέσουν τον κύριο κινητήριο μοχλό της τεχνολογικής καινοτομίας.
“Η έξυπνη κινητικότητα μπορεί να βελτιώσει την κοινωνία με πολλούς τρόπους, αλλά ο πρωταρχικός στόχος θα πρέπει να είναι η μείωση των θανάτων και των τραυματισμών“, δήλωσε ο ειδικός Iim Fahima, από την Queenrides στην Ινδονησία. “Τα τροχαία ατυχήματα είναι ένα μεγάλο παγκόσμιο ζήτημα. Κάθε 25 δευτερόλεπτα ένα άτομο πεθαίνει. Χρειαζόμαστε μια ολοκληρωμένη λύση με πρωταρχικό στόχο τη μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα.”