- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Το Toyota Aygo αποτελεί ένα από τους «καρπούς» της συμπαραγωγής της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τον γαλλικό όμιλο PSA.
Η πρώτη γενιά λανσαρίστηκε το 2005 και μετά από δύο ανανεώσεις με την τελευταία το 2014 έφθασε το πλήρωμα του χρόνου για περαιτέρω αλλαγές.
Μάλιστα το Toyota Aygo με το γνωστό τρικύλινδρο κινητήρα με ημιαυτόματο κιβώτιο αποδείχθηκε όχι μόνο οικονομικό αλλά και εξαιρετικά άνετο στις συνθήκες που ορίζουν οι μεγαλουπόλεις.
Για να αποκτήσει κανείς το «αυτόματο» Aygo θα πρέπει να καταβάλλει 12.180 ευρώ ωστόσο η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου η οποία υπολογίζεται σε 4 λίτρα για κάθε 100 χλμ. αλλά και τα 85,5 ευρώ για τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας αποτελούν σημαντικά προσόντα έναντι της τιμής…
Κάθε Toyota συνοδεύεται από ολοκληρωμένη εγγύηση 6 ετών ή 180.000 χλμ (όποιο επέλθει πρώτο) και 3ετή δωρεάν οδική βοήθεια ενώ υπάρχει και έκπτωση 700 ευρώ για τα διαθέσιμα αυτοκίνητα με αποτέλεσμα η βασική έκδοση του Aygo να πέφτει κάτω από τις 10.000 ευρώ.
Νέα σχεδίαση
Το νέο Toyota Aygo είναι σίγουρα πιο δυναμικό από τον προκάτοχό του έχοντας έντονες καμπύλες στο αμάξωμα ενώ διάφορες χρωματικές πινελιές δίνουν μια νεανική εμφάνιση στο ιαπωνικό μοντέλο.
Εξωτερικά, το ανανεωμένο Aygo έχει νέα μάσκα με εσοχές κάτω από τα ανασχεδιασμένα φανάρια με τα LED στοιχεία. Η Toyota λέει ότι η αλλαγή αυτή μεταμορφώνει τη σχεδίαση «Χ», δίνοντάς της ένα «πιο ισχυρό, τρισδιάστατο αρχιτεκτονικό στοιχείο».
Από το πλάι διακρίνονται τα παράθυρα στις πίσω πόρτες τα οποία δυστυχώς και σε αυτό το μοντέλο όπως και στον προκάτοχό του δεν ανοίγουν «παραδοσιακά» αλλά προς τα έξω.
Πίσω συναντάμε αλλαγές στα φώτα και στη σχεδίαση του προφυλακτήρα, που ενισχύουν το αρχικό μοτίβο με το «X». Η εικόνα συμπληρώνεται από τους νέας σχεδίασης τροχούς αλουμινίου και από την εμπλουτισμένη χρωματική παλέτα.
Νεανικό και hitech το εσωτερικό
Ριζική αλλαγή σημειώνεται στην καμπίνα επιβατών του νέου Toyota Aygo στην οποία έχουν χρησιμοποιηθεί νέα υλικά κατασκευής ενώ οι επιβάτες του θα τιμήσουν δεόντος την μεγάλη έγχρωμη οθόνη με λειτουργία αφής που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό και περιλαμβάνει τις ενδείξεις του ηχοσυστήματος, διαθέτει λειτουργία Bluetooth για το κινητό ενώ στην περίπτωση της οπισθοπορείας ή την διαδικασία παρκαρίσματος «μετατρέπεται» σε κάμερα…
Το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων της Pioneer, με οθόνης αφής 7” υπόσχεται κορυφαία συνδεσιμότητα
Το τριάκτινο τιμόνι είναι σχετικά μικρό σε διαστάσεις πίσω από το οποίο βρίσκονται τα paddles που επιτρέπουν στον οδηγό να επιλέξει την ταχύτητα του κιβωτίου με την οποία επιθυμεί να κινείται.
Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει ένα μεγάλο ταχύμετρο μέσα στο οποίο ενσωματώνεται το ψηφιακό Trip Computer ενώ το στροφόμετρο είναι ψηφιακό και έχει τοποθετηθεί στο πλάι του ταχύμετρου.
Στο ποιοτικό κομμάτι, η Toyota έχει αναβαθμίσει αισθητά τα επίπεδα στο εσωτερικό του νέου Aygo, με τη συνολική επίδοση να κρίνεται ως μια από τις κορυφαίες της κατηγορίας.
Επίσης υπάρχουν νέες επενδύσεις στα καθίσματα και ανασχεδιασμένος πίνακας οργάνων.
72 «ζωντανοί» ίπποι
Ο 3κύλινδρος χιλιάρης κινητήρας πληροί πλέον τις αυστηρότερες νόρμες των νέων κανονισμών που ισχύουν από 1η Σεπτεμβρίου (6.2), αποδίδει 72 ίππους και 9,5 kgm ροπής, με μόλις 93 g/km CO2.
Στην πράξη είναι σβέλτος, ζωντανός, ευχάριστος από χαμηλά και ανά πάσα στιγμή πρόθυμος να χαρίσει χαμόγελα εντός πόλης, όταν αποφασίσεις να παίξεις εξαντλώντας το όριό του και αλλάζοντας σχέσεις στο αρκετά βελτιωμένο αυτόματο κιβώτιο με τις πέντε σχέσεις.
Όπως ήταν φυσικό, μεγαλύτερη σημασία δόθηκε στη μείωση της κατανάλωσης, με όπλα την καλύτερη καύση χάρη στα νέα μπουζί, την πολλαπλή εισαγωγής για καλύτερη ροή και ανάμειξη του αέρα με το καύσιμο.
Σε ό,τι αφορά το θόρυβο, το χαρακτηριστικό γρύλισμα των τριών κυλίνδρων θα σε ενοχλήσει μόνο αν μείνεις άσκοπα στο γκάζι για αρκετή ώρα.
Το αυτοποιημένο κιβώτιο του Aygo της δοκιμής μας έχει 5 σχέσεις με αυτόματη ή χειροκίνητη λειτουργία χωρίς συμπλέκτη φυσικά που συμβάλλει στην άνεση.
Ωστόσο αν ο οδηγός του Aygo επιθυμεί να πραγματοποιήσει γρήγορες αλλαγές θα αντιληφθεί μια καθυστέρηση αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πόλης και όχι υψηλών επιδόσεων…
Σημαντικές αλλαγές συναντάμε και στον εξοπλισμό ασφάλειας του ανανεωμένου Aygo. Ακολουθώντας το παράδειγμα των μεγαλύτερων μοντέλων της Toyota, το ιαπωνικό μίνι μπορεί να εξοπλιστεί με το Toyota Safety Sense που περιλαμβάνει σύστημα ενημέρωσης του οδηγού για αθέλητη αλλαγή λωρίδας (Lane Departure Alert) και σύστημα Pre-Collision που λειτουργεί μεταξύ 10-80 km/h και μπορεί να επέμβει στο σύστημα το φρένων για μείωση της ταχύτητας σύγκρουσης ή και την ακινητοποιήσει του οχήματος.
Άνεση και οικονομία
Στο δρόμο το Toyota Aygo αποδείχθηκε πως μπορεί να τα καταφέρει εξίσου καλά στο εθνικό οδικό δίκτυο, σε ανηφορικές επαρχιακές διαδρομές αλλά όλες οι αρετές του ξεδιπλώνονται μέσα στην πόλη.
Ειδικότερα το Aygo στο εθνικό οδικό δίκτυο κινείται με απόλυτη ασφάλεια και σταθερότητα ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου προσεγγίζει το τέλος της διαδρομής του που ορίζεται στα 170 χλμ. Βέβαια αν ο οδηγός του κινηθεί στα όρια του Κ.Ο.Κ. τότε θα οφεληθεί από την μεγάλη οικονομία στα καύσιμα που μπορεί να κυμανθούν ακόμη και κάτω από τα 3,9 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Aygo παρουσίασε υψηλά περίθώρια πρόσφυσης για τα οχήματα που ανήκουν στην συγκεκριμένη κατηγορία ενώ το τιμόνι είναι άμεσο στα καλέσματα του οδηγού. Επίσης η ύπαρξη χειροκίνητης λειτουργίας του κιβωτίου θα βοηθήσει τον οδηγό να κινηθεί «γρηγορότερα».
Μέσα στην πόλη το Aygo βρίσκεται στο «φυσικό» του περιβάλλον και ξεδιπλώνει όλες τις αρετές του καθώς προσδίδει άνεση, οικονομία και βέβαια ευκολία στην χρήση.
Επίσης η ύπαρξη κάμερας κατά την οπισθοπορεία μετατρέπει τη διαδικασία παρκαρίσματος σε παιχνιδάκι.
Παράλληλα η ανάρτηση φιλτράρει σε ικανοποιητικό βαθμό τις ανωμαλίες του οδοστρώματος μειώνοντας στο ελάχιστο τους κραδασμούς που μεταφέρονται στην καμπίνα επιβατών.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κόστος χρήσης
Κιβώτιο
Εξοπλισμός
ΚΑΤΑ
Δεν ανοίγουν τα πίσω παράθυρα