Ο οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas κυριάρχησε στο Αυστραλιανό Grand Prix, ακολουθώντας στρατηγική μιας αλλαγής όπως είχαμε προβλέψει: Άλλαξε από τη μαλακή στη μέση γόμα στον 23ο γύρο. Το ίδιο μοτίβο ακολούθησαν οι τέσσερις πρώτοι με διαφορετικό όμως χρόνο εισόδου στα pitr. Οι Lewis Hamilton (Mercedes) και Sebastian Vettel (Ferrari) σταμάτησαν πολύ νωρίτερα απ’ ότι οι αντίπαλοί τους, στη μάχη της στρατηγικής.
ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ
- Ο πρώτος από τους κορυφαίους συνδυασμούς που επέλεξε να κάνει pit stop ήταν ο Vettel, επιχείρησε να προσπεράσει μέσω τακτικής (undercut). Αυτό υποχρέωσε την Mercedes να τον καλύψει με το Hamilton ένα γύρο αργότερα.
- Ο Bottas αντίθετα έμεινε έξω περισσότερο μεγαλώνοντας τη διαφορά από την άλλη Merceces.
- Από τους τέσσερις πρώτους, μπήκε πιο αργά στα pit, ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen, στον 26ο γύρο: Μια στρατηγική που τον έφερε στο βάθρο παρότι εκκινούσε 4ος.
- Ο πρώτος οδηγός που πήρε έξτρα βαθμό χάρη στον ταχύτερο γύρο ήταν ο Valtteri Bottas, που πήγε ταχύτατα με τη μέση γόμα στον προτελευταίο γύρο, σπάζοντας έτσι και το περσινό ρεκόρ ταχύτερου γύρου.
- Όλοι οι οδηγοί έκαναν μόνο μια αλλαγή εκτός από τη Williams: ο George Russell έκανε δυο και ο Robert Kubica τρεις.
ΠΩΣ ΑΠΕΔΩΣΕ Η ΚΑΘΕ ΓΟΜΑ
- ΣΚΛΗΡΗ C2: Με την πίστα στρωμένη καλύτερα με γόμα και με πιο υψηλές θερμοκρασίες την Κυριακή (44 βαθμοί στο οδόστρωμα, 24 βαθμοί στον αέρα) αποδείχτηκε ένα πολύ αποτελεσματικό ελαστικό για αγώνα, ειδικά για μεγάλες αποστάσεις. Έχει μικρή πτώση απόδοσης.
- MEΣΗ C3: Μολονότι τα δεδομένα της Παρασκευής έδειχναν πως αυτό θα είναι το καλύτερο ελαστικό για το δεύτερο μέρος του αγώνα, τελικά την Κυριακή ήταν δύσκολη η επιλογή ανάμεσα στη μέση και στη σκληρή γόμα. Η Ferrari, για παράδειγμα έβαλε στο ένα μονοθέσιο τη μια γόμα και στο άλλο την άλλη. Πολλοί οδηγοί κατάφεραν να συμπληρώσουν πάνω από 40 γύρους μ’ αυτή τη γόμα.
- ΜΑΛΑΚΗ C4: Οι περισσότεροι οδηγοί εκκίνησαν στον αγώνα μ’ αυτή τη γόμα. Παραταύτα η απόσταση που διένυσαν διαφέρει σημαντικά. Αυτή η έξτρα δυναμική που επιτρέπει διαφοροποιήσεις στην τακτική είναι ένα από τα πλεονεκτήματα που δίνουν τα φετινά, πιο ανθεκτικά ελαστικά.
MARIO ISOLA, ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ F1 ΚΑΙ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
“Οι τρεις γόμες ανταπεξήλθαν καλά στις ιδιαίτερες απαιτήσεις του Albert Park. Χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις ευρέως. Είδαμε μια ενδιαφέρουσα ποικιλία στρατηγικών με οδηγούς να χρησιμοποιούν διαφορετικά ελαστικά, για διαφορετικές αποστάσεις. Αυτοί που έπονταν στην κατάταξη υιοθέτησαν εναλλακτικές στρατηγικές για να κερδίσουν θέσεις. Στόχος μας φέτος είναι να προσφέρουμε γόμες που θα επιτρέπουν στους οδηγούς να πιέζουν καθόλη τη διάρκεια χρήσης του ελαστικού. Το γεγονός ότι ο Bottas πέτυχε τον ταχύτερο γύρο στο Albert Park στο τέλος του αγώνα, δίνοντας μια αμφίρροπη μάχη με το Verstappen για τον έξτρα βαθμό, δεικνύει ότι πετύχαμε το σκοπό μας.”
ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑ ΓΟΜΑ
Leclerc
1m26.926s |
Bottas
1m25.580s |
Gasly
1m27.229s |
Kvyat
1m27.448s |
Hamilton
1m26.057s |
Bottas
1m27.815s |
Stroll
1m27.568s |
Verstappen
1m26.256s |
Giovinazzi
1m28.479s |
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
ΓΟΜΑ | ΟΔΗΓΟΣ | ΓΥΡΟΙ |
ΣΚΛΗΡΗ C2 | Perez, Hulkenberg | 44 |
MEΣΗ C3 | Raikkonen | 45 |
ΜΑΛΑΚΗ C4 | Giovinazzi | 30 |
ΠΕΡΙΛΗΨΗ PIT STOP
Νο | Οδηγός | Εκκίνηση | PIT 1 | PIT 2 | PIT 3 |
77 | BOT | C4u | C3n (23) | ||
44 | HAM | C4u | C3n (15) | ||
33 | VER | C4u | C3n (25) | ||
5 | VET | C4u | C3n (14) | ||
16 | LEC | C4u | C2n (28) | ||
20 | MAG | C4u | C3n (14) | ||
27 | HUL | C4n | C2n (13) | ||
7 | RAI | C4u | C3n (12) | ||
18 | STR | C3n | C2n (27) | ||
26 | KVY | C3n | C2u (26) | ||
10 | GAS | C3n | C4n (37) | ||
4 | NOR | C4u | C2n (15) | ||
11 | PER | C4u | C2n (13) | ||
23 | ALB | C4n | C3n (14) | ||
99 | GIO | C3n | C4n (27) | ||
63 | RUS | C3n | C4n (26) | C2n (42) | |
88 | KUB | C2n | C3n (1) | C4n (28) | C4u (44) |
8 | GRO | C4u | C3n (15) | ||
3 | RIC | C4n | C2n (1) | ||
55 | SAI | C4n |
C2 = Σκληρή C2 | C3 = Mέση C3 | C4 = Μαλακή | C4 n = νέα | u = πατημένη