Pirelli: Grand Prix Αυστραλίας

 Ο οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas κυριάρχησε στο Αυστραλιανό Grand Prix, ακολουθώντας στρατηγική μιας αλλαγής όπως είχαμε προβλέψει: Άλλαξε από τη μαλακή στη μέση γόμα στον 23ο γύρο. Το ίδιο μοτίβο ακολούθησαν οι τέσσερις πρώτοι με διαφορετικό όμως χρόνο εισόδου στα pitr. Οι Lewis Hamilton (Mercedes) και Sebastian Vettel (Ferrari) σταμάτησαν πολύ νωρίτερα απ’ ότι οι αντίπαλοί τους, στη μάχη της στρατηγικής.

ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ

  • Ο πρώτος από τους κορυφαίους συνδυασμούς που επέλεξε να κάνει pit stop ήταν ο Vettel, επιχείρησε να προσπεράσει μέσω τακτικής (undercut). Αυτό υποχρέωσε την Mercedes να τον καλύψει με το Hamilton ένα γύρο αργότερα.
  • Ο Bottas αντίθετα έμεινε έξω περισσότερο μεγαλώνοντας τη διαφορά από την άλλη Merceces.
  • Από τους τέσσερις πρώτους, μπήκε πιο αργά στα pit, ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen, στον 26ο γύρο: Μια στρατηγική που τον έφερε στο βάθρο παρότι εκκινούσε 4ος.
  • Ο πρώτος οδηγός που πήρε έξτρα βαθμό χάρη στον ταχύτερο γύρο ήταν ο Valtteri Bottas, που πήγε ταχύτατα με τη μέση γόμα στον προτελευταίο γύρο, σπάζοντας έτσι και το περσινό ρεκόρ ταχύτερου γύρου.
  • Όλοι οι οδηγοί έκαναν μόνο μια αλλαγή εκτός από τη Williams: ο George Russell έκανε δυο και ο Robert Kubica τρεις.

 

ΠΩΣ ΑΠΕΔΩΣΕ Η ΚΑΘΕ ΓΟΜΑ

  • ΣΚΛΗΡΗ C2: Με την πίστα στρωμένη καλύτερα με γόμα και με πιο υψηλές θερμοκρασίες την Κυριακή (44 βαθμοί στο οδόστρωμα, 24 βαθμοί στον αέρα) αποδείχτηκε ένα πολύ αποτελεσματικό ελαστικό για αγώνα, ειδικά για μεγάλες αποστάσεις. Έχει μικρή πτώση απόδοσης.
  • MEΣΗ C3: Μολονότι τα δεδομένα της Παρασκευής έδειχναν πως αυτό θα είναι το καλύτερο ελαστικό για το δεύτερο μέρος του αγώνα, τελικά την Κυριακή ήταν δύσκολη η επιλογή ανάμεσα στη μέση και στη σκληρή γόμα. Η Ferrari, για παράδειγμα έβαλε στο ένα μονοθέσιο τη μια γόμα και στο άλλο την άλλη. Πολλοί οδηγοί κατάφεραν να συμπληρώσουν πάνω από 40 γύρους μ’ αυτή τη γόμα.
  • ΜΑΛΑΚΗ C4: Οι περισσότεροι οδηγοί εκκίνησαν στον αγώνα μ’ αυτή τη γόμα. Παραταύτα η απόσταση που διένυσαν διαφέρει σημαντικά. Αυτή η έξτρα δυναμική που επιτρέπει διαφοροποιήσεις στην τακτική είναι ένα από τα πλεονεκτήματα που δίνουν τα φετινά, πιο ανθεκτικά ελαστικά.

MARIO ISOLA, ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ F1 ΚΑΙ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

“Οι τρεις γόμες ανταπεξήλθαν καλά στις ιδιαίτερες απαιτήσεις του Albert Park. Χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις ευρέως. Είδαμε μια ενδιαφέρουσα ποικιλία στρατηγικών με οδηγούς να χρησιμοποιούν διαφορετικά ελαστικά, για διαφορετικές αποστάσεις. Αυτοί που έπονταν στην κατάταξη υιοθέτησαν εναλλακτικές στρατηγικές για να κερδίσουν θέσεις. Στόχος μας φέτος είναι να προσφέρουμε γόμες που θα επιτρέπουν στους οδηγούς να πιέζουν καθόλη τη διάρκεια χρήσης του ελαστικού. Το γεγονός ότι ο Bottas πέτυχε τον ταχύτερο γύρο στο Albert Park στο τέλος του αγώνα, δίνοντας μια αμφίρροπη μάχη με το Verstappen για τον έξτρα βαθμό, δεικνύει ότι πετύχαμε το σκοπό μας.”

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑ ΓΟΜΑ

Leclerc

1m26.926s

Bottas

1m25.580s

Gasly

1m27.229s

Kvyat

1m27.448s

Hamilton

1m26.057s

Bottas

1m27.815s

Stroll

1m27.568s

Verstappen

1m26.256s

Giovinazzi

1m28.479s

 

 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

ΓΟΜΑ ΟΔΗΓΟΣ ΓΥΡΟΙ
ΣΚΛΗΡΗ C2 Perez, Hulkenberg 44
MEΣΗ C3 Raikkonen 45
ΜΑΛΑΚΗ C4 Giovinazzi 30

 

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ PIT STOP

Νο Οδηγός Εκκίνηση PIT 1 PIT 2 PIT 3
77 BOT C4u C3n (23)
44 HAM C4u C3n (15)
33 VER C4u C3n (25)
5 VET C4u C3n (14)
16 LEC C4u C2n (28)
20 MAG C4u C3n (14)
27 HUL C4n C2n (13)
7 RAI C4u C3n (12)
18 STR C3n C2n (27)
26 KVY C3n C2u (26)
10 GAS C3n C4n (37)
4 NOR C4u C2n (15)
11 PER C4u C2n (13)
23 ALB C4n C3n (14)
99 GIO C3n C4n (27)
63 RUS C3n C4n (26) C2n (42)
88 KUB C2n C3n (1) C4n (28) C4u (44)
8 GRO C4u C3n (15)
3 RIC C4n C2n (1)
55 SAI C4n

C2 = Σκληρή C2  |  C3 = Mέση C3  |  C4 = Μαλακή | C4 n = νέα  |  u = πατημένη