Το Fiat Panda Cross κατακτά και την έρημο

Έχοντας φτάσει στην 11η οργάνωση του, ο αγώνας regularity Panda Raid, αποτελεί πλέον έναν ιδιαίτερα δημοφιλή θεσμό. Παρά το γεγονός ότι διατηρεί τον ερασιτεχνικό του χαρακτήρα, ο βαθμός δυσκολίας του είναι αντίστοιχος με εκείνον του θρυλικού Ντακάρ. Αυτή τη χρονιά 400 Panda 1ης γενιάς απ’ όλο τον κόσμο βρέθηκαν στην αφετηρία στην πόλη της Μαδρίτης, ξεκινώντας με σκοπό να καλύψουν περισσότερα από 3.000 χλμ. και να φτάσουν στο Μαρακές, το «μαργαριτάρι της ερήμου».

Το πολύχρωμο καραβάνι πέρασε από μοναδικά τοπία και διαδρομές που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν μόνο μεγάλα εκτός δρόμου οχήματα. Φυσικά το ασταμάτητο μοντέλο της Fiat κατάφερε για ακόμα μία φορά να αντιμετωπίσει τα κακοτράχαλα εδάφη και να ολοκληρώσει με ευκολία την πρόκληση.

Τα κλασσικά Panda συνόδευσε και ένα νέο Fiat Panda Cross 4×4, εφοδιασμένο με το βραβευμένο Turbo βενζινοκινητήρα TwinAir των 900κ.εκ., το οποίο αποτέλεσε μια συμβολική σύνδεση μεταξύ του χθες και του σήμερα της Fiat.

Μετά την εκκίνηση στις 8 Μαρτίου από τη Μαδρίτη, τα πληρώματα κατευθύνθηκαν προς το λιμάνι του Μοτρίλ και στη συνέχεια με το καράβι πέρασαν στο Μαρόκο. Από εκεί ακολούθησαν πορεία μέσω της ερήμου για να τερματίσουν στις 15 Μαρτίου στο Μαρακές.

Πρωταθλητής της ερήμου αναδείχθηκε το νέο Panda Cross 4×4, το οποίο αποτελεί άξιο διάδοχο του θρυλικού προγόνου του που παρουσιάστηκε πριν 35 χρόνια, συνδυάζοντας για πρώτη φορά το σύστημα μετάδοσης ενός κλασσικού εκτός δρόμου οχήματος με την ευελιξία ενός συμπαγούς αυτοκινήτου πόλης.

To Panda Cross με αυξημένη απόσταση από το έδαφος και γωνίες προσέγγισης/ράμπας/απο-χώρησης 24ο/21ο/34ο μπορεί να αντιμετωπίσει ιδιαίτερα δύσβατα εδάφη. Παράλληλα το σύστημα 4κινησης συνδυάζεται με το σύστημα Drive Mode Selector δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει το πρόγραμμα που ταιριάζει στις εκάστοτε συνθήκες. Στην επιλογή “Auto” το Panda λειτουργεί σαν ένα κανονικό 2κινητο αυτοκίνητο, μεταφέροντας ροπή στους πίσω τροχούς μόνο αν χαθεί η πρόσφυση, στην επιλογή “Off-Road” η ροπή μεταφέρεται μόνιμα και στους 4 τροχούς με τη βοήθεια και του ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης ELD, ενώ τέλος στην επιλογή “Gravity Control” το σύστημα επενεργεί στα φρένα ώστε και οι πιο απότομες καταβάσεις να ολοκληρώνονται με απόλυτο έλεγχο και ασφάλεια.

Η επιτυχία του “Panda Raid 2019” έρχεται να συμπληρώσει ιδανικά τα πολυάριθμα ρεκόρ που έχει επιτύχει το Panda σε επίπεδο τεχνολογίας και πωλήσεων. Το Fiat Panda αποτελεί το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο πόλης στην Ευρώπη τα τελευταία 15 χρόνια, ενώ είναι το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας του που εφοδιάστηκε με σύστημα 4κινησης το 1983. Παράλληλα το 2004 η 2η γενιά του μοντέλου αποτέλεσε το πρώτο αυτοκίνητο πόλης που κατέκτησε το βραβείο “Car of the Year”, ενώ την ίδια χρονιά ένα Panda 4×4 ανέβηκε σε υψόμετρο 5.200μ. στο Έβερεστ. Τέλος το 2013 το Panda ήταν το πρώτο αυτοκίνητο πόλης που εφοδιάστηκε με αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος..

Η τελική κατάταξη του PANDA RAID 2019

Κατηγορία 4×4

1)      Francisco Javier Vila – Lluis Torrescasana

2)      Paolo Colasanti – Enrico Marasca

3)      Xavi Garcia – Pol Morral

Κατηγορία 4×2

4)      Ivan Rodriguez – Mariela Gilsanz

5)      David Lopez – Juan Maria Merino

6)      Alvaro Hernan – Carlos Hernan