Ο Lewis Hamilton ηγήθηκε στο 1-2 της Mercedes, που ήταν το αποτέλεσμα ενός δραματικού Σαββατοκύριακου. Ο Βρετανός πήρε το προβάδισμα λίγο πριν το τέλος του αγώνα καθώς ο κάτοχος της pole, Charles Leclerc με τη Ferrari, αντιμετώπισε πρόβλημα. Οι τρεις οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο ακολούθησαν διαφορετικές στρατηγικές δυο αλλαγών σ’ ένα συναρπαστικό αγώνα που είχε ως χαρακτηριστικό πολλές διαφορετικές τακτικές καθώς η πτώση απόδοσης των ελαστικών, λόγω θερμικής καταπόνησης, ήταν σε υψηλά επίπεδα.
ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ
- Πριν αντιμετωπίσει μηχανικό πρόβλημα ο Leclerc είχε τέτοιο προβάδισμα που πραγματοποίησε το δεύτερο pit stop του χωρίς να χάσει την πρωτοπορία. Πήρε βαθμό για τον ταχύτερο γύρο.
- Ο Sebastian Vettel, τερμάτισε 5ος μετά από τρεις επισκέψεις στα pit, η τελευταία ήταν απόρροια συμβάντος στην πίστα.
- Υπήρξε έντονη στρατηγική μάχη ανάμεσα σε Mercedes και Ferrari. Αμφότερες οι ομάδες επιχείρησαν τακτική προσπεράσματος μέσω των πιτ (undercut) και στην πρώτη και στην δεύτερη αλλαγή ελαστικών.
- Μολονότι είχαμε πολλές διαφορετικές στρατηγικές όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα εκτός από τον οδηγό της Williams, Robert Kubica.
- O μόνος οδηγός που επιχείρησε στρατηγική μιας αλλαγής ήταν ο Daniel Ricciardo της Renault. Εγκατέλειψε δυο γύρους πριν το φινάλε.
ΠΩΣ ΑΠΕΔΩΣΕ Η ΚΑΘΕ ΓΟΜΑ
- ΣΚΛΗΡΗ C1: Η σκληρή γόμα χρησιμοποιήθηκε μόνο από έναν οδηγό τον Carlos Sainz, της McLaren. Καθώς όλοι σχεδόν πήγαν σε τακτική δυο αλλαγών δεν υπάρχει σημείο αναφοράς γι’ αυτή.
- MEΣΗ C2: Το ελαστικό αυτό, ήταν κλειδί για το ρυθμό του Leclerc. O Mονεγκάσκος χρησιμοποίησε στα δυο τελευταία μέρη του αγώνα τη μέση γόμα, το ίδιο και άλλοι οδηγοί όπως ο Max Verstappen με τη Red Bull. Ο Hamilton χρησιμοποίησε τη μέση γόμα μια φορά, στο τελευταίο μέρος του αγώνα.
- ΜΑΛΑΚΗ C3: Ο Ricciardo χρησιμοποίησε αυτή τη γόμα σχεδόν για το μισό αγώνα: Ο επικεφαλής του πρωταθλήματος Valtteri Bottas ήταν ο μόνος οδηγός στο βάθρο, που τερμάτισε με την μαλακή γόμα.
MARIO ISOLA, ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ F1 ΚΑΙ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
“Όπως τόνισε ο Lewis Hamilton, ο Charles Leclerc άξιζε τη νίκη σήμερα. Τα προβλήματά του ήταν μέρος ενός πραγματικά δραματικού και απρόβλεπτου Grand Prix στο οποίο η στρατηγική ελαστικών έπαιξε κομβικό ρόλο. Τόσο η Ferrari, όσο και η Mercedes επίσπευσαν τις αλλαγές τους προσπαθώντας να πετύχουν προσπέρασμα μέσω των pit (undercut). Το πλεονέκτημα απόδοσης που είχε ο Leclerc του επέτρεψε να πραγματοποιήσει την 2η του αλλαγή, χωρίς να χάσει την πρωτοπορία. Υπήρξε ευρεία γκάμα στρατηγικών: Στην πραγματικότητα μόνο δυο ομάδες είχαν ίδια στρατηγική για τους οδηγούς τους. Πέρα από τους πρωτοπόρους είδαμε εξαιρετικές αποδόσεις από οδηγούς όπως ο Lando Norris που πήρε τους πρώτους του βαθμούς για λογαριασμό της McLaren.”
ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑ ΓΟΜΑ
Sainz
1m37.179s |
Leclerc
1m33.411s |
Bottas 1m34.209s |
Hamilton
1m33.528s |
Hamilton 1m34.644s |
|
Vettel 1m34.918s |
Vettel 1m34.895s |
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
ΓΟΜΑ | ΟΔΗΓΟΣ | ΓΥΡΟΙ |
ΣΚΛΗΡΗ C1 | Sainz | 16 |
MEΣΗ C2 | Stroll | 33 |
ΜΑΛΑΚΗ C3 | Gasly | 30 |
ΠΕΡΙΛΗΨΗ PIT STOP
Νο | Οδηγός | Εκκίνηση | PIT 1 | PIT 2 | PIT 3 |
44 | HAM | C3u | C3n (13) | C2n (34) | |
77 | BOT | C3u | C2n (12) | C3u (37) | |
16 | LEC | C3u | C2n (13) | C2n (36) | |
33 | VER | C3u | C2n (11) | C2n (32) | |
5 | VET | C3u | C2n (14) | C2n (35) | C3u (38) |
4 | NOR | C3u | C2n (10) | C3u (34) | |
7 | RAI | C3u | C2n (9) | C3u (33) | |
10 | GAS | C3u | C3n (9) | C2n (39) | |
23 | ALB | C3u | C3n (9) | C2n (25) | |
11 | PER | C3n | C2n (8) | C2n (33) | |
99 | GIO | C3n | C2n (16) | C3n (40) | |
26 | KVY | C3n | C2n (12) | C3n (38) | |
20 | MAG | C3u | C2n (10) | C3u (38) | |
18 | STR | C3n | C2n (1) | C2n (23) | |
63 | RUS | C3n | C2n (12) | C2n (26) | |
88 | KUB | C2n | C3n (11) | C2u (27) | |
27 | HUL | C3n | C3n (12) | C2n (32) | |
3 | RIC | C3n | C2n (24) | ||
55 | SAI | C3u | C2n (4) | C1u (24) | C3u (40) |
8 | GRO | C3u | C2n (1) |
C1 = Σκληρή C1 | C2 = Mέση C2 | C3 = Μαλακή C3 | n = νέα | u = πατημένη