- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Μεγάλες ανατροπές στην αγορά καινούριων αυτοκινήτων είχαμε τον Μάρτιο με την Fiat να αποτελεί τη μεγάλη έκπληξη αφού βρέθηκε στην πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων.
Ωστόσο οι όποιες χαρές αντισταθμίζονται από το γεγονός πως το 87,8% των πωλήσεων της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας αφορούσαν σε εταιρικά οχήματα και μόλις το 12,2% σε πωλήσεις λιανικής.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι αυξημένες εταιρικές πωλήσεις της Fiat προήλθαν από τη ζήτηση που είχαν τα μοντέλα της από εταιρείες ενοικιάσεων ενόψει του καλοκαιριού.
Επίσης η δεύτερη έκπληξη έρχεται από το αρνητικό πρόσημο που είχαν οι συνολικές πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων και μάλιστα σε ποσοστό υψηλότερο του 13%.
Ειδικότερα τον Μάρτιο του 2019 πουλήθηκαν 9.590 νέα ΙΧ έναντι 11.053 οχημάτων με αποτέλεσμα η αγορά να καταγράφει πτώση 13,2%.
Επίσης για πρώτη φορά μέσα στο 2019 οι εταιρικές πωλήσεις σημείωσαν πολύ μεγάλη αύξηση καταλαμβάνοντας το 58% του συνόλου των πωλήσεων ενώ το υπόλοιπο 42% αποκτήθηκε από ιδιώτες καταναλωτές.
Με λίγα λόγια η αγορά φαίνεται πως επέστρεψε στα γνώριμα δεδομένα με τις εταιρικές πωλήσεις να κυριαρχούν όπως επίσης και τα πενιχρά κέρδη για τις εισαγωγικές εταιρείες.
Κάποιοι έσπευσαν να δικαιολογήσουν την πτώση της αγοράς λόγω των αργιών της Καθαράς Δευτέρας αλλά και της 25ης Μαρτίου αλλά αν υιοθετήσει κανείς τη συγκεκριμένη άποψη τότε τον Απρίλιο οι πωλήσεις θα πρέπει να καταρρεύσουν λόγω Πάσχα!
Ας μην συμπεριλάβουμε στα παραπάνω πως ήδη έχει ανοίξει το σύστημα για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων με ότι σημαίνει αυτό για τους Έλληνες καταναλωτές…
Στην τρίτη θέση βρέθηκε η VW και ακολουθούν η Toyota με την Citroen.
Σε επίπεδο τριμήνου η Toyota διατήρησε την πρωτιά με 2.754 οχήματα καταγράφοντας πτώση 11% και ακολουθεί η Peugeot με 2.683 οχήματα σημειώνοντας άνοδο 14,8%. Στην τρίτη θέση βρέθηκε η VW με 2.137 οχήματα σημειώνοντας άνοδο 4,1% και ακολουθεί η Fiat με 2.092 μονάδες καταγράφοντας αύξηση 15,8%. Στην πέμπτη θέση αναρριχήθηκε η Opel με 1.998 οχήματα σημειώνοντας άνοδο 3,8% ενώ στην έκτη θέση βρέθηκε η Hyundai με 1.694 οχήματα σημειώνοντας αύξηση 15%.
Συνολικά στο πρώτο τρίμηνο του 2019 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σημειώνουν για πρώτη φορά πτώση 1,5% καθώς διατέθηκαν 26.361 οχήματα έναντι 26.776 ΙΧ το αντίστοιχο διάστημα του 2018.
Πρωτιά για την Toyota
H Fiat κέρδισε την πρώτη θέση επάξια τον Μάρτιο καταγράφοντας οριακή μείωση 0,7% διαθέτοντας 972 μονάδες έναντι 979 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2018.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Peugeot όπως και τον Ιανουάριο με 923 μονάδες σημειώνοντας αύξηση 17,1% σε σχέση με πέρυσι.
Στην τρίτη θέση αναρριχήθηκε η VW με 869 αυτοκίνητα καταγράφοντας αύξηση 7,7%.
Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η Toyota με 844 μονάδες σημειώνοντας ωστόσο πολύ υψηλό ποσοστό πτώσης 27,7%.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Citroen με 721 μονάδες καταγράφοντας αύξηση 22,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018.
Πάντως τριψήφιο ποσοστό ανόδου σημείωσε μόνο η Mitsubishi με ποσοστό 126,7%.
Συγκριτικές πωλήσεις νέων ΙΧ Μάρτιος 2019-2018 | ||||
Εταιρεία | Μάρτ. 2019 | Μάρτ. 2018 | Διαφ.% | |
Fiat | 976 | 979 | -0,7 | |
Peugeot | 923 | 788 | 17,7 | |
VW | 869 | 807 | 7,7 | |
Toyota | 844 | 1167 | -27,7 | |
Citroen | 721 | 590 | 22,2 | |
Nissan | 666 | 1129 | -41,0 | |
Suzuki | 643 | 731 | -12,0 | |
Opel | 604 | 636 | -5,0 | |
Hyundai | 494 | 631 | -21,7 | |
Ford | 364 | 529 | -31,2 | |
BMW | 303 | 336 | -9,8 | |
Skoda | 298 | 448 | -33,5 | |
Mercedes | 288 | 343 | -16,0 | |
Renault | 273 | 482 | -43,4 | |
Seat | 236 | 259 | -8,90 | |
Audi | 219 | 206 | 6,30 | |
Mini | 203 | 178 | 14,0 | |
Kia | 139 | 198 | -29,8 | |
Volvo | 135 | 118 | 14,40 | |
Dacia | 96 | 131 | -26,7 | |
Honda | 69 | 53 | 30,2 | |
Mitsubishi | 68 | 30 | 126,7 | |
Jeep | 56 | 101 | -44,6 | |
Alfa Romeo | 26 | 43 | -39,5 | |
Smart | 26 | 69 | -62,3 | |
Land Rover | 25 | 20 | 25,0 | |
Lexus | 11 | 11 | 0 | |
Jaguar | 8 | 18 | -55,6 | |
Porsche | 4 | 12 | -66,7 | |
Subaru | 3 | 6 | 33,3 | |
Σύνολο | 9590 | 11053 | 13,20 |